Teraz jest 23 maja 2019, o 16:02

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2019, o 21:00 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2019, o 17:42
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Mateusz
Witam, od prawie 3 lat po zakupie V40-stki występują problemy, a mianowicie zaczęło się od rozsadzania intercoolerów (aktualnie siedzi czwarty), później była przygoda z urwaniem wirnika turbiny, na szczęście bez większych strat, turbo wymienione na nowe.
Ciąg dalszy przygody z łosiem był taki, że doszło do kolizji po zerwaniu rozrządu (2 zawory wygięte, tłok o dziwo cały), a co za tym idzie głowica po pełnej regeneracji, a skoro już było wszystko na stole, to wtryski poszły również do regeneracji. Mimo tej całej zabawy nic się nie zmieniło, wszelkie regulatory ciśnienia, podciśnienia zostały wymienione, a problem z pękaniem pozostał, tym razem przerzuciło się na przewody.
Dosłownie półtora tygodnia temu rozsadziło mi 2 przewody:
IC -> turbo
Filtr powietrza -> turbo
Oba przewody zostały wymienione na oryginalne, lecz po wymianie zostało następujące zjawisko:
Doładowanie przeważnie było najbardziej odczuwane od ok. 1800 do 3000 obr/min
Teraz w tym zakresie doładowanie prawie w ogóle nie jest odczuwalne, lecz na 2/3/4 biegu po przekroczeniu 3000 obr/min silnik dostaje nagłego ożywienia i moc od tylu obrotów jest wyczuwalna, po prostu czuć wciskanie w fotel.
Aktualnie nie mam pojęcie gdzie może leżeć przyczyna, skoro przed rozsadzeniem tych dwóch rur zakres doładowania turbiny był poprawny.
Wiadomo o co może chodzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2019, o 15:50 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 06:13
Posty: 57
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek
Sztanga turbo Kierownice turbo i grucha(aktuator) turbo do sprawdzenia... Akurat dzisiaj bawię się(bo mi się to zacięło i auto do 2500 rpm w ogóle nie idzie a powyżej jest nagły przyrost mocy i spore dymienie o ile odblokowałem to przy wymianie będzie trzeba to wyregulować bo zakupiłem nowy aktuator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2019, o 22:19 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2019, o 17:42
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Mateusz
U mnie właśnie również występuje dymienie aktualnie, więc możliwe, że to jest tego przyczyna.
Dzięki wielkie za informacje, na dniach się tym zajmę.
A żeby to wyregulować to należy się do kogoś udać? Bo nie wiem ile roboty z tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 09:53 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 06:13
Posty: 57
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek
jeśli chodzi o regulację to można to zrobić samemu ale trzeba znać zakres napięcia zaworu N75 (Ten przymocowany do ściany grodziowej)i zakres pracy dla którego gruszka ma utrzymywać podciśnienie a zarazem zadane napięcie.

Dla VW/Mercedes można to podpatrzeć VCDSem/StarDiagiem i tam napięcie przy maksymalnym podciśnieniu powinny wychodzić ~0.7V a napięcie przy zerowym podciśnieniu to około ~3,5V.

Pytanie czy w Vidzie też można podejrzeć te wartości i pytanie ważniejsze czy te wartości będą prawidłowe również dla DCI. Bo jeden mechanik mówi że tak bo Turbo Garetta z DCI było montowane w TDI i zakres pracy gruszki powinien być tożsamy z tym co mamy w DCI.

Na początek spróbuj palcem rozruszać dźwignię gruszki turbo (powinna dać się ruszać od oporu do oporu ) Jeśli palcem nie dajesz rady odepnij wężyk podciśnienia od gruszki podepnij wężyk ze 100ml strzykawką i zacznij wytwarzać podciśnienie (na strzykawce do wartości 50-80 ml) próbuj kilkanaście razy do rozruszania gruszki (Możesz psiknąć dźwignię gruszki WD40) Jeśli po tej procedurze dasz radę palcem ruszać dźwignię gruszki w pełnym jej zakresie to przejedź się, rozgrzej auto i przejedź autem szczególnie w wyższych rejestrach obrotów (od 2000 rpm)

Mam podobny problem i na razie udało mi się rozruszać moją gruszkę ale szykuję się do wymiany i zbieram informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 13:08 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2019, o 17:42
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Mateusz
Przyjrzałem się i jest następująco:
Na zgaszonym silniku dźwigienkę daję radę podnosić palcem (od oporu do oporu), na odpalonym tak samo.
Po odpaleniu dźwigienka się nie podnosi (a chyba powinna), po dodawaniu gazu również.
Czy w tym wężyku powinno występować jakieś zasysanie? Bo zdejmowałem go na odpalonym silniku, przykładałem palca i nic nie czuć, gdy go zakrywałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 22:27 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 06:13
Posty: 57
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek
Do sprawdzenia w takim razie pompa vaucum i zawór podciśnienia n75 ten ze ściany grodziowej. Oczywiście diagnostyka komputerowa to podstawa bo może być brak napięcia do zaworu A co za tym idzie brak sterowania turbosprężarką

Edit podciśnienie zaciąganie jak odkurzacz powinno być na dolnym króćcu po lewej stronie patrząc od przodu samochodu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 05:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8076
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Kukuz napisał(a):
Po odpaleniu dźwigienka się nie podnosi (a chyba powinna), po dodawaniu gazu również.


Temat poruszany już kilka razy. Na postoju i odpalonym silniku turbina nie daje ciśnienia w kolektor dolotowy więc i sztanga nie będzie się wychylać. Żeby ten układ zaczął działać trzeba ruszyć z miejsca.
Trochę jak dla mnie to kombinujecie pod górkę. Nie prościej jest podpiąć manometr i na jego podstawie za pomocą cięgna wysterować turbinę?

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 09:11 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 06:13
Posty: 57
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek
Żeby prawidłowo wysterować sztangę manometrem trzeba znać wartości napięcia. Określone napięcie na zaworze daje określony wychył gruszki turbo. W tym jest cały pies pogrzebany. Jeszcze jedna kwestia. Obaj mamy turbiny ze zmienną geometrią I sztangi w momencie rozruchu się podnosi bo pojawia się napięcie i podciśnienie na zaworze sterującym. Stare wersje 90 i 95 KM da się uregulować na licZbę obrotów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 10:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8076
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Gregorious każdą turbinę z gruchą da się wyregulować cięgnem. Do tego służy. A zawór tylko tym steruje.
Przy zmiennej geometrii jeżeli w dolnym lub górnym położeniu turbina dmucha za mało (rzadko kiedy przeładowuje) wina leży w kierownicy łopatek. Jeżeli znasz zasadę zmiennej geometrii będziesz wiedział o co chodzi.
Podepnijcie na początek zegarek i zobaczcie jak dmucha turbina.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 17:59 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 06:13
Posty: 57
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek
Pełna zgoda zwłaszcza że turbo ze zmienną geometrią ma 2 śruby regulacyjne. Pierwsza na ramieniu sztangi A druga na sięgnie. Szkopuł w tym żeby to odpowiednio wyregulować bo można to wyregulować sztucznie podając podciśnienie . Zwłaszcza że zawór n75 jest sterowany elektrycznie. Wielu mechaników reguluje sztangi na oko co powoduje że sporo aut ma problemy z trzymaniem mocy

U mnie na szczęście wszystko gra bo gruszkę udało się rozruszać będzie trzeba jeszcze wyczyścić nowe kierownice bo nagar na nich powoduje ich zacinanie a w efekcie zacinanie się samej gruszki.

U autora tematu coś ewidentnie jest skopane bo turbo dmuchany tylko w niespotykanym.zakresie pracy silnika i pasuje podjechać do gościa który ogarnia tematy z silnikami turbo bo pierwszy lepszy powie że turbo jest do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO