Teraz jest 23 maja 2019, o 17:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 maja 2019, o 21:30 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2019, o 19:23
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.6
moc: 109
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal
Cześć,
Podłączyłem obd do mojego V40, 1.6, 109KM i wyskoczył błąd P0011 czyli ogólnie usterka nastawnika wałka rozrządu - http://fault-code.com/p0011-usterka-nas ... -rozrzadu/. Komputer zarejestrował go jakieś 3.7kkm wstecz, mniej więcej wtedy wymieniany był olej przez poprzedniego właściciela.

Zajrzałem pod maskę. Jak się lepiej przyjrzałem, to pod plastikową osłoną rozrządu i wariatora (z lewej strony) widać było ślady oleju. Odsunąwszy ją widać tam też ślady oleju, można by to nazwać zapoceniem.

Błąd skasowałem. Po krótkiej przejażdżce - jak na razie się nie pojawił. Silnik wydaje się pracować normalnie, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, np. charakterystycznych dla uszkodzonego koła zmiennych faz rozrządu.

Pytania zatem do Koleżanek i Kolegów mam takie:
- z czego może wynikać ten błąd? Czy możliwa była jakaś chwilowa anomalia/fanaberia układu?
- kogo/jaki zakład w Krakowie i okolicy można by polecić, by to sensownie zdiagnozować? W sensie, żeby na wstępie nie powiedział - Ło panie, pół silnika trzeba wymienić, a oprócz tego dwa błotniki i fotele :)

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 21:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8076
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Zawory zmiennej fazy bardzo często się pocą. Taka przypadłość tego modelu. Co do samego błędu ciężko wyczuć co mogło być przyczyną. Możliwe że poprzedni właściciel odpiął wtyczkę i uruchomił silnik??? Możliwe że czujnik przez chwilę stracił łączność ze sterownikiem(zobacz kable czy nie są przerwane) Możliwe że sam zawór się przyciął.
Zaczął bym od testu vvt. Jeżeli wszystko będzie trzymać się w normie to raczej nie ma powodu do zmartwień i na siłę szukania problemu :lol1:

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 10:18 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2019, o 19:23
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.6
moc: 109
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal
Dzięki Yaro :) Jutro będę starał się to obadać. Przy okazji - co masz na myśli pisząc "test VVT"? Jak go zrobić najprościej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 11:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8076
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
stendeck napisał(a):
Przy okazji - co masz na myśli pisząc "test VVT"? Jak go zrobić najprościej?


Programem w Vidzie da się to zrobić. Jest opcja w której sprawdzasz poprawność działania zaworu i koła zmiennej fazy (vvt).
Czy inne programy posiadają taką funkcję? Nie wiem. Vida ma na pewno.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 07:55 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2019, o 19:23
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.6
moc: 109
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal
Ponownie dziękuję. Będę musiał zatem wybrać się do jakiegoś warsztatu mającego taki program. Dam znać, gdy uda mi się coś ustalić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 21:01 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2019, o 19:23
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.6
moc: 109
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal
Byłem w sumie u dwóch speców. Jeden, nazwijmy ogólny, drugi - specjalizujący się w Volvo. Ten drugi nie podpinał do VIdy. Opisałem problem. Zajrzeli pod osłonę rozrządu. I:
- obydwaj stwierdzili, że tak być nie powinno i "olej rzuca na pasek", więc nie jest dobrze :(
- jako przyczynę pierwszy i drugi podał simieringi uszczelniające wałek/wałki rozrządu. Gość z Volvo powiedział, że drugą przyczyną może być koło faz rozrządu. Nawet chociaż na słuch jest ok.
- obydwaj sugerują wymianę simmeringów (oczywiście) oraz paska (bo pozostałe podzespoły miały być wymienione 25-30kkm temu).
- Spec z Volvo stwierdził jednak, że mimo wszystko po zdjęciu koła VVT być może trzeba będzie je także wymienić, bo może mieć skazę. Zakładam, że ono także było wymieniane te 25-30kkm temu, co jednak nie musi nic znaczyć.
Mam pytanie odnośnie samego koła - w zakładzie samo koło kosztuje około ośmiu stów. Pytanie, czy można kupić je taniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 17:00 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 356
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Ja do mojego 1.8 nabyłem za 550 zł chyba. Żywotność zakładam na 120kkm

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: dzisiaj, o 14:00 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2019, o 19:23
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.6
moc: 109
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal
Volvo po naprawie. Wymienione zostały:
- simmering wałka i wału korbowego (ciekły),
- uszczelka wariatora faz (tak samo),
- pasek
- oraz simmeringi chłodniczki oleju i zaślepka wałka.

Zdaje się, że sekwencja wydarzeń była mniej więcej taka: uszczelki wałka, wału i wariatora zaczęły przeciekać. To spowodowało przestawienie paska (o jeden ząbek) - pojawił się błąd P011, który w sumie wskazywał na możliwe przyczyny. Ogólnie wszystko zaczęło się chyba od uszczelek. Samo koło faz był ok.

W efekcie, portfel odchudzony, ale silnik chodzi zupełnie inaczej. Czuć i słychać różnicę.

Myślę, że można temat zamkąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO