Teraz jest 19 cze 2019, o 05:03

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Spam i odpowiedzi nie na temat będą systematycznie usuwane by nie robić zbędnego offtopicu, dotyczy to każdej grupy.

Czy jest możliwość uzyskania tego programu?...Nie, dla Turysty, nie dla Świeżaka z 20 postami, pokaż nam i udowodnij że jesteś z nami :)



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 wrz 2017, o 16:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8101
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
ativan
Ad ECM-1808
Do sprawdzenia :

Signal too high:
The engine speed has been too high.
Faulty signal:
Short-circuit to supply voltage in the signal cable
Short-circuit to ground in the signal cable
Open-circuit in the signal cable
Open-circuit in the voltage supply cable
Incorrectly installed engine speed sensor / camshaft position (CMP) sensor
Defective camshaft position (CMP) sensor
Defective engine speed (RPM) sensor.
Tego szukaj:

Obrazek

Ad. ECM-1882

Possible source
Faulty signal:
Defective fuel pressure control valve
Leakage in the fuel injection system
Blocked fuel injection system or fuel filter
Defective relief valve
Defective injector
Defective fuel pressure sensor.

Fault symptom[s]
The engine cuts out
The engine fails to start
Engine feels sluggish.

Tego szukaj: nr ori 30620807

Obrazek

Pierwsze za co bym się wziął to wyczyszczenie i przesmarowanie (olejem silnikowym) trzpienia w czujniku. Na screenie masz go pokazanego. Możliwe że się przyciera. Potem szukałbym przyczyny dalej z listy.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2017, o 19:49 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2016, o 09:31
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.9 TD
moc: 102 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Damian
Dzięki kolego, tak zrobię. Zacznę od wyczyszczenia, a potem ewentualnie wymiany tego czujnika zaworu pompy wtryskowej (drugi obrazek) gdyż domyślam się, że to właśnie o tym mówił diagnosta w Vol-TempoCar.

W poniedziałek wujo ma sprawdzić ile kosztuje nowy taki czujnik w hurtowni z jego zniżkami. Prawdopodobnie wtedy będę dalej coś walczyć z tym problemem. Dam znać co i jak w tygodniu.

Swoją drogą, ten interfejs Vida 2014d posiada funkcje LiveData? Bo może warto byłoby go zakupić. Niby w granicach 250-300zł (z chin), ale chociaż wtedy sam wszystko diagnozuje, bez płacenia 70zł za każdorazową wizytę na kompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2017, o 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8101
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
ativan napisał(a):
a potem ewentualnie wymiany tego czujnika zaworu pompy wtryskowej


Czytałeś co wrzuciłem? Błąd ECM-1882 mogą generować te przypadłości które podałem kopiując z Vidy.
Nie jestem pewien na 100% ale chyba idzie sprawdzić poprawność działania w/w zaworu.
Druga sprawa to podpinając program i jeżeli diagnosta widział ten błąd to z automatu powinien sprawdzić jakie ciśnienie pokazuje na odpalonym silniku. W tym momencie ma wyeliminowaną jedną z ewentualnych przyczyn.

A zapytam kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

A co do
ativan napisał(a):
ten interfejs Vida 2014d posiada funkcje LiveData?

To tak. Ma taką możliwość.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2017, o 12:19 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2016, o 09:31
Posty: 5
Model: V40
Silnik: 1.9 TD
moc: 102 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Damian
Tak czytałem, i widzę co jest do zrobienia, jednak sam napisałeś, że warto zacząć od wyczyszczenia i przesmarowania tego czujnika. Druga sprawa, twoja wypowiedź na temat wcześniej wymienionego czujnika, pokrywa mi się z tym co mi powiedział diagnosta (A niewiele tego było). Poprawności działania niestety CHYBA nie jestem w stanie sam sprawdzić, gdyż nie wiem jak. Po wyjęciu go stwierdzę, jeśli będzie to jakiś zwykły elektro-zawór, to powinienem dać radę go sprawdzić na krótko, jednak wolałbym aż tak nie majstrować przy nim, żeby nie musieć go wymieniać z powodu własnej głupoty :)

Filtr paliwa, oleju, powietrza jak i sam olej przed poprzednią zimą, dokładnie 8 października. Niedługo ponowne serwisowanie, gdyż na obecnym oleju zrobiłem 9.000km, więc jeszcze mniej wiecej miesiac, i znowu wymiana filtrów i oleju. Swoją drogą zwrócę uwagę na jego czystość podczas wymiany.

Co do diagnosty, widział, ale nie zrobił nic więcej, bo się śpieszył do domu widocznie... (zamykają o 17, a ja podjechałem 16:45, szybciej nie byłem w stanie) Jedynie polecił wymienić "czujnik pompy wtryskowej" bo również cytuję "to będzie na 100% to, to często pada w tych DCi". Dlatego też pisałem w którymś poście, że byłem rozczarowany podejściem do sprawy. Nie kazałem im tam siedzieć ze mną do późnej nocy, ale te 5-10 minut dłużej by ich nie zbawiło.

Dzisiaj zszedłem do samochodu i zdjąłem pokrywe, i ujrzałem dwa czujniki, domyślam się, że mam zacząć od tego po lewej, który jest trzymany przez trzy śrubki torx, prawda? Niestety trochę żenujące, ale nie posiadam takiego klucza, więc pewnie dopiero jutro po pracy podjade do jakiegoś marketu i zakupie, odkręcę go i wyczyszczę zgodnie z zaleceniami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2017, o 12:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2013, o 18:04
Posty: 5752
Pochwały: 42
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1999
wiek: 23
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz
To jest zawór regulujący ciśnienie. Ma za zadanie odłączyć lub załączyć jedną sekcję tłoczącą. Ale serio zamiast na ślepo wymieniać to ja bym ogarnął kogoś z możliwością podpięcia i odczytu Live Data i zobaczył jak zachowuje się ciśnienie. Sprawdź te dokładnie wtyczki i podegnij piny tak żeby lepiej dociskały. Miałem jeden przypadek że po prostu wystarczyło kostkę ogarnąć bo styku nie miała i już silnik nie gasł.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2017, o 12:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8101
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
NoViK napisał(a):
To jest zawór regulujący ciśnienie


I do niego odnosi się błąd. Po rozszerzeniu ECM-1882 program "mówi" o tym zaworze. Co do wtyczki to miałem przypadek że ta na listwie szalała i auto potrafiło zgasnąć. A w tym przypadku raczej silnik zamula.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2017, o 13:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2013, o 18:04
Posty: 5752
Pochwały: 42
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1999
wiek: 23
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz
Może nie na przykładzie Volvo, ale na tym samym systemie wtryskowym w Suzuki Grand Vitarze miałem przypadek że kawałek wiązki od czujnika ciśnienia paliwa był po prostu uszkodzony i wychodziły cyrki z gaśnięciem, albo twardą pracą silnika. Wartość ciśnienia paliwa mogła określać pogodę w UK i to przy stałych obrotach silnika. A z tym zamulaniem masz rację, tyle że najczęściej zaworek zawiesza się w pozycji z załączonym tłokiem 3 sekcji i utrzymywaniem wysokiego ciśnienia. Wtedy wywala checka na blat i auto nie wkręca się na wyższe obroty.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2019, o 05:29 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2016, o 16:39
Posty: 55
Pochwały: 2
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k
Mam podobny problem. Spróbuje wyczyścić ten zawór , tylko pytanie czy mogę go śmiało odkręcić czy jest jakaś procedura montaż / demontaż?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO