[Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
Awatar użytkownika
MrRoger
Turysta
Posty: 19
Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
Model: v40
Silnik: B4184S2 1.8
moc: 125KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: podkarpackie
imię: Hans

[Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Post autor: MrRoger » 24 maja 2019, o 19:13

Cześć;

Jest to mój kolejny temat na forum - przez ostatnie kilka dni walczę sam z tą instalacją (jak pisałem wcześniej samochód stał sporo nieużywany bo aż 2-3lata, a teraz koniecznie jest potrzebny starszy wóz z gazem i hakiem ;-) )

Dziś rozbierałem co nieco, przeprowadziłem badanie na komputerze OBDII (nie Vialle! bo nie mam dostępu).

Przeczyściłem gniazda wtrysków;
Odpiąłem wtryskiwacze, zalałem je (nie pytajcie czym! :laughingneqw: ) i samochód zaczyna reagować...
Wcześniej zaraz po przełączeniu na LPG gasł, teraz chodzi chwilę na wysokich obrotach, lub niższe, ale wymaga to wciskania-puszczania pedału przyspieszenia.

(Wiem że na oko to chłop w szpitalu ...) No cóż, tylko tak moge to zbadać w warunkach domowych: na oko sprawdzałem ilośc gazu podawanego przez wtryski - już nie leją, jak przedtem - jest chmura dość widoczna, ale nie jak wczoraj, że ciakło po nich)

Samochód niby pracuje, ale jechać się nie da, (no chyba że 3-4 bieg i powyżej 3000rpm)

Film z pracy silnika - poradźcie coś proszę!
Youtube praca silnika na LPi Vialle

Polecam nałożyć słuchawki lub dać głośniej - słychać jak z wydechu "wali, burczy i pierdzi" :end: Za dużo LPG czyli nadal leją czy po prost stary gaz. Bo on też w butli jest 2-4lata...

Silnik na benzynie pali bez zająknięcia. Pół sekundy kręcenia max, wolne obroty sztywne, na pedał gazu reaguje idealnie.

Podłączając kompa pod OBDII w trasie, zmieniając na LPG rodzaj paliwa:
Długoterminowa korekta 6,25%
Krótkoterminowa korekta wacha się od -17 do -50 (zależnie od ilości wduszonego pedału przyspieszenia)

Awatar użytkownika
raptusek
Volvo Fan
Posty: 5637
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Post autor: raptusek » 24 maja 2019, o 20:23

Filtry LPG wymienione ?

Awatar użytkownika
MrRoger
Turysta
Posty: 19
Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
Model: v40
Silnik: B4184S2 1.8
moc: 125KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: podkarpackie
imię: Hans

Re: [Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Post autor: MrRoger » 24 maja 2019, o 20:30

oj, już dawno nie zmieniane - jakieś 4-6 lat (z tego 3latka auto stało)

O ile dobrze pamiętam to w tej instalacji jest tylko jeden - w butli...
Zmieniałem swego czasu filtr co roku - zawsze był czyściutki jak nówka sztuka, butla też raz na kilka lat była wyjmowana i czyszczona, zlewana woda, czyszczone magnesy...

Myślisz, że filtr?
Jutro spróbuje wylać gaz (cholera - jest tego ze 30L-40L) i zatankować około 10L świeżego.
Ma sens taka operacja?

Awatar użytkownika
krystiancza2
Debeściak
Posty: 382
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 13:52
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian

Re: [Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Post autor: krystiancza2 » 24 maja 2019, o 21:10

Ja raczej wolał bym w jakiś sposób spuscic stary gaz i zatankowac kilka litrów nowego i wtedy zobaczył bym o co chodzi. Tak przy okazji to rzucił bym okiem na to co z butli wylatuje.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
raptusek
Volvo Fan
Posty: 5637
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Post autor: raptusek » 24 maja 2019, o 21:56

wymień gaz i filtr

Awatar użytkownika
J4r0
Turysta
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2019, o 17:36
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: podkarpackie
imię: Jaro

Re: [Vialle, V40, 2001] Vialle LPi - usterka

Post autor: J4r0 » 24 cze 2019, o 10:47

Problem rozwiązany.
Nie filtry, nie inne cuda wianki - w wolnej chwili udało mi sie samemu dojść co padło - emulator przełączania wtryskiwaczy.
Samochód pracował jednocześnie na dwóch rodzajach paliwa LPG i PB.

ODPOWIEDZ