Teraz jest 16 lip 2019, o 21:18

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2019, o 19:13 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 12:15
Posty: 5
Model: v40
Silnik: B4184S2 1.8
moc: 125KM
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpackie
imię: Hans
Cześć;

Jest to mój kolejny temat na forum - przez ostatnie kilka dni walczę sam z tą instalacją (jak pisałem wcześniej samochód stał sporo nieużywany bo aż 2-3lata, a teraz koniecznie jest potrzebny starszy wóz z gazem i hakiem ;-) )

Dziś rozbierałem co nieco, przeprowadziłem badanie na komputerze OBDII (nie Vialle! bo nie mam dostępu).

Przeczyściłem gniazda wtrysków;
Odpiąłem wtryskiwacze, zalałem je (nie pytajcie czym! :laughingneqw: ) i samochód zaczyna reagować...
Wcześniej zaraz po przełączeniu na LPG gasł, teraz chodzi chwilę na wysokich obrotach, lub niższe, ale wymaga to wciskania-puszczania pedału przyspieszenia.

(Wiem że na oko to chłop w szpitalu ...) No cóż, tylko tak moge to zbadać w warunkach domowych: na oko sprawdzałem ilośc gazu podawanego przez wtryski - już nie leją, jak przedtem - jest chmura dość widoczna, ale nie jak wczoraj, że ciakło po nich)

Samochód niby pracuje, ale jechać się nie da, (no chyba że 3-4 bieg i powyżej 3000rpm)

Film z pracy silnika - poradźcie coś proszę!
Youtube praca silnika na LPi Vialle

Polecam nałożyć słuchawki lub dać głośniej - słychać jak z wydechu "wali, burczy i pierdzi" :end: Za dużo LPG czyli nadal leją czy po prost stary gaz. Bo on też w butli jest 2-4lata...

Silnik na benzynie pali bez zająknięcia. Pół sekundy kręcenia max, wolne obroty sztywne, na pedał gazu reaguje idealnie.

Podłączając kompa pod OBDII w trasie, zmieniając na LPG rodzaj paliwa:
Długoterminowa korekta 6,25%
Krótkoterminowa korekta wacha się od -17 do -50 (zależnie od ilości wduszonego pedału przyspieszenia)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 20:23 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5566
Pochwały: 20
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
Filtry LPG wymienione ?

_________________
raptusowe 1.6 T4

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 20:30 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 12:15
Posty: 5
Model: v40
Silnik: B4184S2 1.8
moc: 125KM
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpackie
imię: Hans
oj, już dawno nie zmieniane - jakieś 4-6 lat (z tego 3latka auto stało)

O ile dobrze pamiętam to w tej instalacji jest tylko jeden - w butli...
Zmieniałem swego czasu filtr co roku - zawsze był czyściutki jak nówka sztuka, butla też raz na kilka lat była wyjmowana i czyszczona, zlewana woda, czyszczone magnesy...

Myślisz, że filtr?
Jutro spróbuje wylać gaz (cholera - jest tego ze 30L-40L) i zatankować około 10L świeżego.
Ma sens taka operacja?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 21:10 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 363
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Ja raczej wolał bym w jakiś sposób spuscic stary gaz i zatankowac kilka litrów nowego i wtedy zobaczył bym o co chodzi. Tak przy okazji to rzucił bym okiem na to co z butli wylatuje.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 21:56 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5566
Pochwały: 20
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
wymień gaz i filtr

_________________
raptusowe 1.6 T4

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2019, o 10:47 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2019, o 17:36
Posty: 3
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpackie
imię: Jaro
Problem rozwiązany.
Nie filtry, nie inne cuda wianki - w wolnej chwili udało mi sie samemu dojść co padło - emulator przełączania wtryskiwaczy.
Samochód pracował jednocześnie na dwóch rodzajach paliwa LPG i PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO