Swap turbiny z T4 do 2.0T

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
ader1anu
Posty: 6
Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:26
Model: V40
Silnik: 196 MocoKoni
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Rzeszów
imię: _

Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: ader1anu » 23 sty 2014, o 22:30

Przymierzam się do do takiej "zamiany" we własnym zakresie.

Proszę Was o porady, na co powinienem zwrócić uwagę przy takiej wymianie. Jak prawidłowo przeprowadzić taką operację, co robić, a czego nie?

Awatar użytkownika
łosiu92
PoTurbowany
Posty: 917
Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Adam

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: łosiu92 » 23 sty 2014, o 23:14

Z tego co wiem to turbina różni się tylko wielkością wirnika i muszli więc będzię troszkę później wstawać, ale pasuje p&g

-- 23 sty 2014, o 23:18 --

A no i jak pewnie wiesz, po założeniu turbiny (jak każdej z resztą) trzeba zakręcić parę razy rozrusznikiem, bez zapalania, żeby turbina zaciągnęła sobie oleju i nie wystartowała na sucho bez smarowania ;)
Keep Calm and Boost On

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: RIPPER » 23 sty 2014, o 23:57

Ze wstawaniem nie ma obawy bo to mimo wszystko pojemnościowo większy silnik bo 2,0 a nie bidne 1855 cm3 :biggrin:
A co tam masz porobione? Mi leżą na stole wałeczki od 2.0 N/A
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
ader1anu
Posty: 6
Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:26
Model: V40
Silnik: 196 MocoKoni
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Rzeszów
imię: _

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: ader1anu » 24 sty 2014, o 19:56

łosiu92 pisze:trzeba zakręcić parę razy rozrusznikiem, bez zapalania, żeby turbina zaciągnęła sobie oleju i nie wystartowała na sucho bez smarowania ;)
Suchy start, coś słyszałem. Robić to po zdjęciu wtyczek z cewek rozumiem.

A poza tym trzeba zalać świeżym olejem. Czy kanały olejowe też można zalać olejem przed montażem rurek, albo nawet same rurki? Czy tam są podkładki jakieś? Wymieniać? Gdzie je dostać?
Jestem już wyposażony w uszczelki od rurki sputowej, także nie jest źle :mrgreen:

Duży problem robi odkręcenie śrub trzymające turbo?
Czy są podkładki między turbiną, a kolektorem wydechowym i kolankiem wydechu (nie wiem jak się to fachowo nazywa) od strony gorącej?

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: Pyszczek » 28 sty 2014, o 14:34

są uszczelki takie blaszane i raczej to jednorazówki

Awatar użytkownika
ader1anu
Posty: 6
Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:26
Model: V40
Silnik: 196 MocoKoni
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Rzeszów
imię: _

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: ader1anu » 28 sty 2014, o 21:36

Pyszczek pisze:są uszczelki takie blaszane i raczej to jednorazówki
O którym miejscu piszesz?

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: qdlaty » 4 cze 2014, o 17:15

odgrzeję kotleta,

Po takiej przekładce trzeb jakieś strojenie na nowo robić, czy zakładam i śmigam? Ile ta czternastka dmucha?
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
łosiu92
PoTurbowany
Posty: 917
Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Adam

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: łosiu92 » 4 cze 2014, o 19:32

14t w manualu dmucha 0.9 a w automacie 1 bara (w peaku oczywiście ) ;)
Keep Calm and Boost On

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: qdlaty » 4 cze 2014, o 20:35

no to jest trochę różnicy pomiędzy 12t, a 14t....Chytry plan mi po głowie chodzi :]
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
łosiu92
PoTurbowany
Posty: 917
Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Adam

Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T

Post autor: łosiu92 » 4 cze 2014, o 20:56

Hehe, nawet chyba wiem jaki :biggrin:
Keep Calm and Boost On

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”