Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Post autor: Extradd » 11 wrz 2013, o 11:09

Z moich obserwacji wynika że nasze alternatory, a dokładniej regulator napięcia dbają o nasz akumulatory. Otóż mam u siebie założony drugi alternator Denso 120A i na obu zaobserwowałem że ładowanie na początku pracy silnika wynosi 14.4V a po pewnym czasie tzn przejechaniu kilku- kilkunastu km spada i potrafi zejść nawet do 13V. W drugim moim Volvo V70 2.5TDI ładowanie na początku wynosi 13.8V i spada też do 13V. Takim sposobem nasze akumulatory są bezpieczne bo nie powinno ubywać elektrolitu w celach. Akumulator w stanie spoczynku powinien mieć 12.6-8V. Obecnie mój woltomierz zapalniczko-wy użyczyłem do tych samych celów Ripperowi i czekam na jego info.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Post autor: RIPPER » 11 wrz 2013, o 19:52

Dokłądnie potwierdzam miałem max 13.6 a po kilku km spadło do 13 ,.V

a dziś patrzę i pojawiło się zielone oczko w centrze ,,, choć napięcia mniejsze niż podajesz ,,do tego mam ciekawostkę filmik z ładowania tempry .,..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KLdNp5U4 ... e=youtu.be[/youtube]
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Post autor: Pyszczek » 12 wrz 2013, o 19:22

mułowaty regulator .za wolno reaguje na zmiany obrotów . a chwilami albo alternator nie wyrabia albo przydusiłeś silnik .

Awatar użytkownika
tomgixxk5
Posty: 14
Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Tomek

Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Post autor: tomgixxk5 » 8 sie 2014, o 20:57

Panowie jakie macie ładowanie po przejechaniu kilkunastu kilometrów, przy załączonym wentylatorze chłodnicy, załączonej klimie i włączonych światłach ? Szczególnie interesuje mnie pomiar w T4kach.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Post autor: Extradd » 8 sie 2014, o 21:02

tomgixxk5 pisze:Panowie jakie macie ładowanie po przejechaniu kilkunastu kilometrów, przy załączonym wentylatorze chłodnicy, załączonej klimie i włączonych światłach ? Szczególnie interesuje mnie pomiar w T4kach.
Napisałem w pierwszym poście :patyk:
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
syffon2
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2015, o 16:21
Model: v40
Silnik: 1800
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: polska
imię: jan

Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie

Post autor: syffon2 » 1 kwie 2015, o 12:46

a wiecie czemu spada? bo obroty spadają a nie dba regulator
ja tez mam 14-14,6 na 1100 obr a 12.5-14 max na 700obr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”