jak jesteś pewny jaki masz płyn tzn na jakiej bazie Glikol etylenowy czy Glikol propylenowy a może glicerol to mieszaj z koncentratem na tej samej bazie
co prawda pozostaje jeszcze rodzaj środka antykorozyjnego
IAT (Inorganic Additive Technology),
OAT (Organic Acid Technology),
HOAT (Hybrid Organic Acid Technology),
SiOAT (Silicate Organic Acid Technology),
NOAT (Nitrated Organic Acid Technology),
NMOAT (Nitrite Molybdate Organic Acid Technology),
POAT (Poly Organic Acid Technology).
(ściągnąłem z wiki -- aż taki mądry to nie jestem)
zimowy a letni płyn chłodniczy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 227
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- wiek: 66
- Skąd jesteś?: Mokotów
- imię: Marek
Re: zimowy a letni płyn chłodniczy
Jeżeli nie robił tej wymiany pan Mieciaszek który nie ma bladego pojęcia o wymianie płynu i płynach, to nie będzie zamarzał. A jak chcesz mieć 100% pewność to podjedź do warsztatu i ci sprawdzą. Z reguły każdy warsztat ma taki probierz, czy jak to się zwie, do sprawdzania płynu chłodniczego. Można też go nabyć w sklepach motoryzacyjnych i ogólnie znanym portalu aukcyjnym.damiann1219 pisze:chodzi mi o to że nie mam za bardzo czasu żeby wymienić płyn na nowy. Wolałbym dolać koncentratu do obecnego płynu. Płyn wymieniany był w lipcu i nie wiem czy nie będzie mi zamarzał...
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: zimowy a letni płyn chłodniczy
To się nazywa refraktometr Fakt, lepiej się upewnić niż żeby były później cyrki typu pęknięta chłodnica czy w gorszym wypadku blok silnika...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 kwie 2015, o 08:31
- Model: V40
- Silnik: 1.9 TDI
- moc: 95
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Michal
Re: zimowy a letni płyn chłodniczy
Od wielu lat używam Prestone, uniwersalnego i całorocznego. Najlepszy jest po kupnie auta, gdy nie wiadomo co dokładnie mu wlać - nie trzeba wymieniać całego płynu. Pozdro
-
- Debeściak
- Posty: 399
- Rejestracja: 26 lut 2015, o 19:49
- Model: s40
- Silnik: 1.9 T2
- moc: 95KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: WROc
- imię: Stachu
Re: zimowy a letni płyn chłodniczy
w zamrażarce spokojnie mozna zejsc do -30, sprawdzałem, natomiast kiedys mielismy -40 to z wódy wymrażała (sopel w srodku) sie woda i zostawał czysty spiryt
Ja nie wierzę w żadne czary mary...
Zapach wolności, smak wojny...
Zapach wolności, smak wojny...
-
- Debeściak
- Posty: 280
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:10
- Model: V40
- Silnik: 1.9Di 95kM
- Rocznik: 2000
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: okolice Bydgoszczy
- imię: Radek
Re: zimowy a letni płyn chłodniczy
No bez jaj, ja wymieniałem cały płyn,koszt nie duży,a pewność większa, po 5 latach wymiana na K2 - sprawdzę jak się ma do Prestone.majkel02 pisze:Od wielu lat używam Prestone, uniwersalnego i całorocznego. Najlepszy jest po kupnie auta, gdy nie wiadomo co dokładnie mu wlać - nie trzeba wymieniać całego płynu. Pozdro