Witam jest wiele warsztatów montujących LPG ale tylko kilka robiących to popranie
Postaram się wam odpowiedzieć na pytania jak to powinno wyglądać ...
1. Komp sterujący -
Czyli sterownik gazu generalnie obudowy są już przystosowane by być pod maską choć wiele nie lubi kąpieli w wodzie .
Sterownik ma być w miejscu nie narażonym na kontakt z wys temp. jak i z wodą
choć bliski kontakt z Aku mu nie przeszkadza . zawsze powinien być zamocowany
2.Reduktor
Pomijam wydajność - reduktor jak dla mnie powinien być jak najbardziej zbliżony do układu ogrzewania nagrzewnicy i wpięty równolegle na trójnikach (wyjątek T4 -lepiej szeregowo ) następna sprawa to ma być poniżej zbiorniczka lub wyjść na odpowietrzenie tz układ ma swoje zdolności wyłapywania powietrza i to powietrze przelatuje do zbiorniczka reduktor ustawiony wyżej zatrzyma powietrze i nie będzie sie dogrzewał jak trzeba
3.Wtryskiwacze
Sekwencja czyli 4 gen jest odwzorowaniem wtryskiwaczy PB zresztą zostaje tak że Ecu auta steruje naszym gazem Skoro wtryski pb są wtopione jak najbliżej głowicy to tak samo powinno być z wtryskami LPG skoro mają działać analogicznie , Wszystkie wtryskiwacze listwowe są już przeżytkiem wszędzie powinno sie stosować wtryskiwacze pojedyncze zasilane z rozdzielacza romano lub pokrewnych .To co ważne jednakowe dł wężyków od wiertki w kol do wtrysku i jak najkrótsze .
polecamy pojedynczą hanę lub barracudę lub matrixa hs
4.Butla
Butlę dobiera sie do wielkości otworu na koło zapasowe w przypadku s/V40 2 gen jest to 680x180
w przypadku mocnych jednostek bez względnie zasilanie reduktora musi być 8 mm czyli wielozawór max-czy super
5. wlew
Wg upodobań może być pod klapką jak sie zmieści tylko otwieranie tego wlewu może być męczące jak kto woli
6. Filtry
generalizując co 10 lub max 15 tys wymiana FFL jak i FFC (Filtr Fazy Ciekłej a wcześniej Lotnej )
polecane to np prosty zwykły ale 2 warstwowy Czaja Fl03 ok 19 zł szt
lub starszy FLo2 wygląd filtra oleju
lub też inne z od olejaczem np z Techa
7 Jak ma się auto zachowywać na gazie
TAK samo jak na pb musi pracować na wolnych tak samo nie może przygasać nie może popierdywać itp ... masz nie zauważać różnicy
spalanie to max 15%
[Jak powinna wyglądać instalacja LPG]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
[Jak powinna wyglądać instalacja LPG]
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [Jak powinna wyglądać instalacja LPG]
Ja tam jednak polecam reduktor w szereg dawać . trójniki lubią sobie pęknąć . przy trójnikach jest wieczna zabawa z odowietrzaniem .
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Jak powinna wyglądać instalacja LPG]
rozwiń myśl bo nie rozumiem ....
trójniki daję generalnie metalowe ale teraz dałem kolanka plastikowe bo innych nie było ,,
trójniki daję generalnie metalowe ale teraz dałem kolanka plastikowe bo innych nie było ,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: [Jak powinna wyglądać instalacja LPG]
LPG TEch nie ma ani jednego 100% szczelnego sterownika więc lepiej (jesli dla siebie) montować w kabinie lub w miejscu jak najmniej narażonym na wilgoć - wodę itd.RIPPER pisze:Czyli sterownik gazu generalnie obudowy są już przystosowane by być pod maską choć wiele nie lubi kąpieli w wodzie
Wg mnie nie ma co walczyć o jak najkrótszą odległość węży wodnych do reduktora a o to żeby zamontowany reduktor nie utrudniał czynności obsługowych i dostępu do gratów pod maską.RIPPER pisze:reduktor jak dla mnie powinien być jak najbardziej zbliżony do układu ogrzewania nagrzewnicy i wpięty równolegle na trójnikach (wyjątek T4 -lepiej szeregowo )
Poza tym czemu tylko w T4 szeregowo? skoro w większości silników Volvo układ wodny jest taki sam - bez zaworu cieczy na nagrzewnicy, z taką samą pompą i połową orurowania. Wg mnie jeśli się daje to lepiej montować szeregowo - reduktor przed nagrzewnicą.
Z tym przeżywaniem jak najkrótszych wkrętek nie ma co przesadzać, np dobre wtryski MED nie występują w PL jako do montażu pojedynczego - więc zostaje listwa lub listwy, wg moich obserwacji poprawne nawierty i kilkunasto centymetrowe wężyki w niczym nie przeszkadzają.RIPPER pisze:Sekwencja czyli 4 gen jest odwzorowaniem wtryskiwaczy PB zresztą zostaje tak że Ecu auta steruje naszym gazem Skoro wtryski pb są wtopione jak najbliżej głowicy to tak samo powinno być z wtryskami LPG skoro mają działać analogicznie , Wszystkie wtryskiwacze listwowe są już przeżytkiem
Ważne jest też jak zamontować butlę - czyli żeby nie była "do jazdy na wstecznym" - wielozawór w butli ma być zwrócony do tylnego zderzaka auta.RIPPER pisze:Butla
Butlę dobiera sie do wielkości otworu na koło zapasowe w przypadku s/V40 2 gen jest to 680x180
w przypadku mocnych jednostek bez względnie zasilanie reduktora musi być 8 mm czyli wielozawór max-czy super
Wg moich obserwacji nawet do ok 200KM nie jest koniecznością miedź 8mm ani super wielozawory - należy jednak wtedy zwracać uwagę na zarabianie miedzi 6 mm żeby nie było zagięć lub zwężeń na końcach rurki (powstają przy obcinaniu)
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Jak powinna wyglądać instalacja LPG]
t4 ka i miedz 8 mm z normalnym wielozaworem miała spadki 0.5 bara na goldzie turbo ,,, wiec musi być 8 semka
co do butli do jazdy na wstecznym czy też na rondzie bo takie też widziałem nie mówimy bo to tragedia ,,,
różnica między wężykiem 17 cm a 4.5 jest znaczna i można ją wyczuć w silnikach które się szybko wkręcają w obroty i reagują na gaz
Volvo nie jest za szczególne w tym względzie np turbina przydusza ten objaw wiadomo ,,,
co do butli do jazdy na wstecznym czy też na rondzie bo takie też widziałem nie mówimy bo to tragedia ,,,
różnica między wężykiem 17 cm a 4.5 jest znaczna i można ją wyczuć w silnikach które się szybko wkręcają w obroty i reagują na gaz
Volvo nie jest za szczególne w tym względzie np turbina przydusza ten objaw wiadomo ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K