Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
adrabins
Posty: 1
Rejestracja: 23 paź 2013, o 06:07
Model: s40
Silnik: 1.6i
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Adrian

Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: adrabins » 23 paź 2013, o 06:12

Witam, padł mi silnik, jestem zmuszony kupić nowy ale rodzi mi się pytanie. Chce kupić ten sam żeby osprzęt był od starego ale mam problem, podobno były silniki ze zmienna faza rozrządu i taki właśnie posiadam zatarty, chce kupić sam słup silnika, czy to będzie to samo, a taki rozrząd da się przełożyć czy są to dwa różne silniki ??

z góry dzięki za odpowiedz

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: Extradd » 23 paź 2013, o 06:26

Jeżeli masz z VVT to masz B4164S2, na końcu ta "2" oznacza drugie wydanie twojego motoru czyli już z kołem zmiennym faz rozrządu. Wpisujesz i masz http://allegro.pl/listing/listing.php?string=+B4164S2 . Oczywiście szukasz takiego samego jak masz i przekładasz osprzęt, rozrząd. Natomiast musisz wiedzieć że ten silnik ma zwykłe zawory które się reguluje szklankami. Więc podmieniając głowicę musisz dopilnować by była kompletna z wałkami, szklankami i nawet pokrywą zaworów która sama w sobie służy do mocowania owych wałków. Uważaj z planowaniem głowicy http://v40.info.pl/viewtopic.php?f=8&t=546
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: RIPPER » 1 lis 2013, o 18:33

przy 1.6 zaryzykował bym wersje 1.8 bo jest podobna silnik myślę by dolał mieszankę ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: NoViK » 5 gru 2013, o 13:21

Tak jak już mówili poprzednicy najlepiej patrzyć po oznaczeniu silnika i wtedy jest pewność że wszystkie graty będą pasowały ;) sam w sierpniu zmieniałem silnik tyle że ja mam B4184S. Ze znalezieniem nie było żadnych problemów i wymiana także nie była trudna :) Co do rozrządu to jest zasada że nie zakłada się dwa razy tego samego paska. W takim przypadku lepiej jest już zainwestować troszkę i mieć pewność że nic z rozrządem się nie stanie :) a jak silnik będzie wyciągnięty to zawsze wygodniej się zmienia rozrząd ;]

Awatar użytkownika
raptor
Posty: 12
Rejestracja: 4 gru 2013, o 17:26
Model: V40
Silnik: D4192T
Rocznik: 1998
wiek: 26
Skąd jesteś?: Mysłowice
imię: Rafal

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: raptor » 5 gru 2013, o 14:25

Ripper, zapomniałeś o sterowniku silnika, swap na większy to gruba robota, nie to co wymiana, druga sprawa swap jest nieopłacalny.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: RIPPER » 5 gru 2013, o 20:14

a jakie są różnice ? miedzy 1,6 a 1.8 a 2,0 mowa o tych samych rocznikach oczywiście wiem że różne skrzynie wkładali

kumpel ma 1.8 i francuską skrzynię -wsteczny z gałką podnoszoną tz pod gałką jest dźwigienka ,,,

to samo widziałem w wersjach 2,0 taka skrzynia jak i mitsu m56 ?

jeśli chodzi o różnice między 1,8 a 2,0 myślę ze jeśli nie ma innych różnic Ecu dał by radę ale to kwestia sprawdzenia 20 % korekt
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
raptor
Posty: 12
Rejestracja: 4 gru 2013, o 17:26
Model: V40
Silnik: D4192T
Rocznik: 1998
wiek: 26
Skąd jesteś?: Mysłowice
imię: Rafal

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: raptor » 5 gru 2013, o 20:52

Taka mała ciekawostka, 1.8 i 2.0 różnią się tylko głowicą ;) 1.6 to inna konstrukcja.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]

Post autor: RIPPER » 5 gru 2013, o 21:10

nikt nie mówił o głowicy
nie wnikałem w inne bo mnie to specjalnie nie interesowało natomiast wałki rozrządu chyba w 1,8 i 2.0 takie same ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”