Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 06:07
- Model: s40
- Silnik: 1.6i
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Adrian
Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
Witam, padł mi silnik, jestem zmuszony kupić nowy ale rodzi mi się pytanie. Chce kupić ten sam żeby osprzęt był od starego ale mam problem, podobno były silniki ze zmienna faza rozrządu i taki właśnie posiadam zatarty, chce kupić sam słup silnika, czy to będzie to samo, a taki rozrząd da się przełożyć czy są to dwa różne silniki ??
z góry dzięki za odpowiedz
z góry dzięki za odpowiedz
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
Jeżeli masz z VVT to masz B4164S2, na końcu ta "2" oznacza drugie wydanie twojego motoru czyli już z kołem zmiennym faz rozrządu. Wpisujesz i masz http://allegro.pl/listing/listing.php?string=+B4164S2 . Oczywiście szukasz takiego samego jak masz i przekładasz osprzęt, rozrząd. Natomiast musisz wiedzieć że ten silnik ma zwykłe zawory które się reguluje szklankami. Więc podmieniając głowicę musisz dopilnować by była kompletna z wałkami, szklankami i nawet pokrywą zaworów która sama w sobie służy do mocowania owych wałków. Uważaj z planowaniem głowicy http://v40.info.pl/viewtopic.php?f=8&t=546
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
przy 1.6 zaryzykował bym wersje 1.8 bo jest podobna silnik myślę by dolał mieszankę ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
Tak jak już mówili poprzednicy najlepiej patrzyć po oznaczeniu silnika i wtedy jest pewność że wszystkie graty będą pasowały sam w sierpniu zmieniałem silnik tyle że ja mam B4184S. Ze znalezieniem nie było żadnych problemów i wymiana także nie była trudna Co do rozrządu to jest zasada że nie zakłada się dwa razy tego samego paska. W takim przypadku lepiej jest już zainwestować troszkę i mieć pewność że nic z rozrządem się nie stanie a jak silnik będzie wyciągnięty to zawsze wygodniej się zmienia rozrząd ;]
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 17:26
- Model: V40
- Silnik: D4192T
- Rocznik: 1998
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Mysłowice
- imię: Rafal
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
Ripper, zapomniałeś o sterowniku silnika, swap na większy to gruba robota, nie to co wymiana, druga sprawa swap jest nieopłacalny.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
a jakie są różnice ? miedzy 1,6 a 1.8 a 2,0 mowa o tych samych rocznikach oczywiście wiem że różne skrzynie wkładali
kumpel ma 1.8 i francuską skrzynię -wsteczny z gałką podnoszoną tz pod gałką jest dźwigienka ,,,
to samo widziałem w wersjach 2,0 taka skrzynia jak i mitsu m56 ?
jeśli chodzi o różnice między 1,8 a 2,0 myślę ze jeśli nie ma innych różnic Ecu dał by radę ale to kwestia sprawdzenia 20 % korekt
kumpel ma 1.8 i francuską skrzynię -wsteczny z gałką podnoszoną tz pod gałką jest dźwigienka ,,,
to samo widziałem w wersjach 2,0 taka skrzynia jak i mitsu m56 ?
jeśli chodzi o różnice między 1,8 a 2,0 myślę ze jeśli nie ma innych różnic Ecu dał by radę ale to kwestia sprawdzenia 20 % korekt
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 17:26
- Model: V40
- Silnik: D4192T
- Rocznik: 1998
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Mysłowice
- imię: Rafal
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
Taka mała ciekawostka, 1.8 i 2.0 różnią się tylko głowicą 1.6 to inna konstrukcja.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nowy silnik [S40 1,6i 2001]
nikt nie mówił o głowicy
nie wnikałem w inne bo mnie to specjalnie nie interesowało natomiast wałki rozrządu chyba w 1,8 i 2.0 takie same ?
nie wnikałem w inne bo mnie to specjalnie nie interesowało natomiast wałki rozrządu chyba w 1,8 i 2.0 takie same ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K