[v40 1.8 2000r] Przełączanie się na PB w instalacji KME

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
MISIOPIERDOLNIK
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 21 sie 2016, o 09:51
Model: v40
Silnik: B4 184 S2
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Lukasz

[v40 1.8 2000r] Przełączanie się na PB w instalacji KME

Post autor: MISIOPIERDOLNIK » 15 paź 2016, o 13:50

Witajcie obywatele.
Gdyby ktoś kiedyś miał problem z samoistnym nie kontrolowanym przełączaniem się pojazdy z LPG na PB gdy ma jeszcze gaz w zbiorniku, a przyczyną wg. błędu w sterowniku było by niskie ciśnienie gazu (a podczas jazdy widać odczyty ciśnienia lub podciśnienia na 0.00) to nie koniecznie musi wymieniać mapsensor (PS-CCT3-5) którego koszt obecnie waha sie obecnie między 160 a 200 pln.
Częsta przyczyna braku odczytu jest brud,zastanie się lub problem z połączeniem elektrycznym (zwłaszcza gdy w jego okolicy występuje wysoka temperatura).
Obrazek
Czarną koszulkę z pinów należy zdjąć, poprawić styk jeśli zachodzi potrzeba i założyć nową. Sprawdzić należy też stan wtyczki (u mnie była lekko uszkodzona i przerywało odczyty na ciepłym silniku). Metalowy króciec podciśnienia należy dodatkowo przeczyścić sprężonym powietrzem.
Obrazek
Czujnik ciśnienia przez wlot należy przeczyścić specjalnym preparatem (nie wd40). Ja użyłem sprayu do oczyszczania styków elektrycznych "kontakt". Po wszystkim przetrzeć od środka papierem.


Ja już na tym latam ponad 1000 km, i zero problemow. Każdy gazownik u którego bylem chciał wymieniać czujnik. Przed czyszczeniem auto przełączało się na PG najczęściej na rozgrzanym silniku średnio co 2-5 minut.

Mam nadzieje że komuś również uda się zaoszczędzić podobnie jak mi :gamer
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”