V40

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
Janusz72
Posty: 1
Rejestracja: 19 gru 2016, o 17:40
Model: v40
Silnik: 2,0
moc: ?
Rocznik: 0
Skąd jesteś?: Pomorskie
imię: Janusz

V40

Post autor: Janusz72 » 19 gru 2016, o 17:59

Witam
Przymierzam się do zakupu Volva V40 budżet nie za wielki ok.5000pln,jakie są najlepsze okazy diesel? benzyna+lpg?
Na co zwracać uwagę? gdzie najczęściej atakuje "ruda"?
Dzięki za podpowiedzi.
ps.najlepszy byłby automat.

Awatar użytkownika
mafiaa
Debeściak
Posty: 203
Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
Model: v40
Silnik: 1.7
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lubin
imię: konrad

Re: V40

Post autor: mafiaa » 19 gru 2016, o 19:38

w moim najgorzej progi ruda atakuje co prawda jeszcze ich nie przegryzla co do reszty to wiadomo nadkola u mnie na klapie pod tablica zaczynaja wychodzic parchle i pod grilem z przodu. co do silnika mam 1730ccm +lpg skrzynia reczna w rodzinie jezdzi prawie 4 lata i poza wymianami typowo eksplatacyjnymi jest ok no jeszcze raz mi pekla uszczelka od wysprzeglika ale zestaw naprawczy ok. 20pln i godzinka roboty razem z odpowieyrzaniem ukladu hydraulicznego
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: V40

Post autor: GregoR. » 19 gru 2016, o 21:09

Szukaj diesla z silnikiem 1.9 Di 95 KM (D4192T2), jak dla mnie najbardziej optymalna opcja: mało awaryjny, ekonomiczny, po delikatnych modach (wtryski, podkręcona turbina, zaślepiony EGR) idzie fajnie, a rudzielec atakuje każdą wersję silnikową, więc progi, błotniki przód i nadkola tył bankowo mogą być do wymiany/naprawy a jak nie to będą.

Latam tym już ponad 4 lata i jestem zadowolony :mrgreen:
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mafiaa
Debeściak
Posty: 203
Rejestracja: 14 gru 2016, o 21:33
Model: v40
Silnik: 1.7
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lubin
imię: konrad

Re: V40

Post autor: mafiaa » 19 gru 2016, o 21:26

ja kiedys vke widzialem nawet wyzarta do wysokosci listew na drzwiach
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: V40

Post autor: ELI » 19 gru 2016, o 21:32

tak naprawdę szukaj w miarę ze zdrowym motorem (bez różnicy, ON czy PB), auta swoje lata już mają i do tej kwoty cudów nie będzie.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: V40

Post autor: GregoR. » 19 gru 2016, o 21:38

ELI pisze:tak naprawdę szukaj w miarę ze zdrowym motorem (bez różnicy, ON czy PB), auta swoje lata już mają i do tej kwoty cudów nie będzie.
tak jest, a blachę można zawsze zrobić
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: V40

Post autor: bully » 19 gru 2016, o 22:24

A ja Ci powiem, że jak chcesz auto nie do dobicia, tylko do tego by je miec w dobrym stanie, a nie masz duzo kasy, to szukaj innego auta. Ja bardzo lubie swoje, ale trzeba sobie zdawac sprawe ze czesci do volvo sa drogie, a w egzemplażu za 5 tys. Bedziesz mial "troche" do wymiany.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: V40

Post autor: Borysław » 19 gru 2016, o 22:50

Ja mam za 3000 i blacha jak dzwon.Parę rudych miejsc ale bez dziur.Najgorsze blacharsko egzemplarze są z okresu 1999-2001.Dalej jeszcze się jakoś trzymają.
Newralgiczne punkty to przednie błotniki, progi, maska w około grilla i w jednym miejscu tylna klapa, na prawo od spryskiwacza.Przed zakupem trzeba sprawdzić stan sztywnych przewodów hamulcowych ale pod spodem, bo pod maską zawsze dobrze wyglądają.Tylne zaciski hamulcowe a w szczególności dźwigienki ręcznego i wężyki elastyczne.
Reszta jak w innych autach.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: V40

Post autor: bully » 20 gru 2016, o 10:05

To ja jeszcze dodam przedliftowa benzyna części na które warto zwrócić uwagę (polift zresztą pewnie też):
Poduchy przednich amortyzatorów - ok 250 zł komplet - trwałość podobno średnia.
Skrzynia z pierścieniem - tulejki wybieraka (mały problem) 50 zł - remont skrzyni (duży problem) - sporo zł
Gumy drążka stabilizatora - (wymiana częsta) 25 zł kpl
Poduchy silnika - zamiennik (sam wkład) od strony rozrządu 150 zł
Poduchy na belce - ok 600-700zł (oryginały - można i taniej podobno zamienniki)
...

Można by tego jeszcze trochę, ceny części bez robocizny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”