1.8 szwedzki a japoński

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
MatixD
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2016, o 18:40
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2003
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Mateusz

1.8 szwedzki a japoński

Post autor: MatixD » 1 sty 2017, o 22:43

Moje pytanie może będzie słabe ale nie potrafiłem znaleść jednoznacznej odpowiedzi czym wizualnie różni się silnik 1.8 od volvo a 1.8 GDI, główna cecha na pierwszy rzut oka jest to iż gdi ma korek oleju po lewej stronie na dole a volvo centralnie na środku?

Pytam bo znalazłem w internecie zdjęcia opisane jako 1.8gdi z korkiem od oleju centralnie na środku jak przy silnikach od volvo.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: RIPPER » 1 sty 2017, o 23:06

gdi JEST japońską konstrukcją od MITSUBISHI wsadzaną do volvo tak jak np Diesle w v40 są Francuskie ...

coś na zasadzie silników VW w skodach Silnikach Nissana w "RENO" czy "dacziach "

i przykładów jest sporo ...

a co do różnic to główna jest w bezpośrednim wtrysku paliwa
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: NoViK » 1 sty 2017, o 23:16

Co do różnic to nie da się pomylić silnika GDI ze szwedzkim bo nawet na obudowie ma wielki napis GDI :mrgreen: GDI miały oznaczenia silnika B4184SM i B4184SJ. Korek to zawsze jakieś odniesienie, ale nawet sprzedawcy w opisach niekiedy nawet nie wiedzą co piszą.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: luki440 » 2 sty 2017, o 06:58

Ponoć gdi są awaryjne
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: ELI » 2 sty 2017, o 10:32

ale szwedzki był tylko chyba 1.6 reszta już z innej stajni :roll:

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: NoViK » 2 sty 2017, o 17:12

luki440 pisze:Ponoć gdi są awaryjne
Podaj konkrety, bo takimi postami tylko powielasz mit. Odpowiednio zadbane i użytkowane nie powinny robić problemu. No i są o wiele bardziej ekonomiczne. No ale na pewno nie podczas awarii.

Eli, co do tej teorii to się nie zgodzę. Wszystkie benzyny w v40 to konstrukcja modułowa od volvo. Oczywiście oprócz GDI Mitsubishi. Co rusz na nich znajdziesz napis Volvo i Sweden ;)

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: Borysław » 2 sty 2017, o 18:29

luki440 pisze:Ponoć gdi są awaryjne
Nie są awaryjne lecz wymagają bardzo dobrego traktowania.Mit się wziął przez ludzkie oszczędności, czego ten motor nie lubi.To co jest na rynku to w większości silniki po właśnie takich oszczędnościach.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: luki440 » 2 sty 2017, o 19:45

Kiedyś czytałem to tak ludki pisali.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: 1.8 szwedzki a japoński

Post autor: Yaro » 2 sty 2017, o 23:06

Borysław pisze:
luki440 pisze:Ponoć gdi są awaryjne
Nie są awaryjne lecz wymagają bardzo dobrego traktowania.Mit się wziął przez ludzkie oszczędności, czego ten motor nie lubi.To co jest na rynku to w większości silniki po właśnie takich oszczędnościach.
Dobrze prawisz. I dodał bym że tyczy się to nie tylko silników GDI ale ogólnie wszystkich motorni.
Bo tak na logikę (znaczy ja tak se myślę) ilu użytkowników S/V40 pisze pochlebne zdania na temat tych aut. Raczej ci co o nie dbają i maja z tego tytułu radochę. Ujął bym to procentowo (z ogółu jeżdżących aut) na max 10%. Reszta to tacy co przylatują na neta jak im się auto zesra i płaczą jakie to ostatnie szroty.
Ale to tylko moje zdanie i proszę nie brać tego na poważnie :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”