[S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 04:43
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: _TM_
- imię: Michal
[S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Witam Panowie.
Ubywa mi płynu chłodniczego, nie mam pojęcia co się z nim dzieje.
Ponadto zdarza się, że wariują mi obroty, czasem na 1100 czasem zawieszają się na 1200.
Niekiedy pomaga depnięcie pedałem gazu i obroty wracają do normy.
Wkurza mnie też duszenie się auta na gazie przy 4000 obrotów, niedawno byłem u gazownika na regulacji i pomogło ale tylko na chwilę, znowu problem wrócił.
Pomożecie mi zdiagnozować te problemy?
Ubywa mi płynu chłodniczego, nie mam pojęcia co się z nim dzieje.
Ponadto zdarza się, że wariują mi obroty, czasem na 1100 czasem zawieszają się na 1200.
Niekiedy pomaga depnięcie pedałem gazu i obroty wracają do normy.
Wkurza mnie też duszenie się auta na gazie przy 4000 obrotów, niedawno byłem u gazownika na regulacji i pomogło ale tylko na chwilę, znowu problem wrócił.
Pomożecie mi zdiagnozować te problemy?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Najpierw wyczyść krokowca i przepustnicę.Sprawdź trójniki węży cieczy chłodzącej idace do reduktora i to samo przy samym reduktorze.
Jeżeli węże są suche z dwóch stron sprawdź czy płyn nie cieknie w innych miejscach.Nie patrz na węże ale je dotknij.Takie obroty sa często spowodowane lewym powietrzem lub zasyfionym układem dolotowym.
Jezeli wszystko bedzie ok a problem zostanie, zrób test na CO2 w układzie chłodzącym.Może to wczesne początki UPG.
Jeżeli węże są suche z dwóch stron sprawdź czy płyn nie cieknie w innych miejscach.Nie patrz na węże ale je dotknij.Takie obroty sa często spowodowane lewym powietrzem lub zasyfionym układem dolotowym.
Jezeli wszystko bedzie ok a problem zostanie, zrób test na CO2 w układzie chłodzącym.Może to wczesne początki UPG.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Też tak czasem miałem, przegazówka pomagała - nic z tym nie robiłem, ale ostatnio jak odbierałem auto od mechanika (zostawiony w innej sprawie) powiedział że przepustnica była zasyfiona i ja umył - czy objaw wróci - zobaczymy.Majkelito pisze:Ponadto zdarza się, że wariują mi obroty, czasem na 1100 czasem zawieszają się na 1200.
Niekiedy pomaga depnięcie pedałem gazu i obroty wracają do normy.
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Sprawdź co się dzieje z płynem a będziesz wiedział co z resztą robić. Ja mam ubytek płynu, i to znaczący, a nigdzie nie cieknie. Będę robił remont T4 bo albo mi się wysrała uszczelka pod głowica albo sama głowica.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 04:43
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: _TM_
- imię: Michal
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
No właśnie wolałbym żeby to nie była UPG. Miałem mierzoną kompresję i jest w normie więc może to coś innego jednak a nie uszczelka. Pod korkiem oleju nie mam ani kawy ani masła, w zbiorniczku od płynu chłodniczego nie ma oczek oleju ani nic nie bulgota. Będę musiał poczyścić tego krokowca i przepustnice, zobaczymy czy coś to da.
-
- Debeściak
- Posty: 223
- Rejestracja: 19 maja 2014, o 00:37
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Mazowsze
- imię: Mateusz
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Chyba jakieś fatum ostatnio z tymi UPG w T4...
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Mnie też to czeka, więc coś musi z tym być Ale jak rozbiorę to chyba machnę remoncik
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Zrobiło się zimno i masełko może się zrobić w dolocie i wężach odmy.
Nie jest to padnięta UPG. Niewidoczne ubytki płynu mogą być powodowane nieszczelnymi wężami w przypadku posiadania LPG. Cybanty lekko popuszczają i wycieki pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika a często przy wyższych obrotach podczas jazdy. Płyn znika a na glebie nic nie ma.
Nie jest to padnięta UPG. Niewidoczne ubytki płynu mogą być powodowane nieszczelnymi wężami w przypadku posiadania LPG. Cybanty lekko popuszczają i wycieki pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika a często przy wyższych obrotach podczas jazdy. Płyn znika a na glebie nic nie ma.
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty
Borysław, ja wiem kiedy pada UPG a kiedy mam ubytki. U mnie centralnie padła UPG bo płyn leci w komory spalania. Litr na tydzień to nie jest ubytek powodowany przez węże czy opaski bez widocznego ubytku pod autem. Nie jedno auto robiłem z padniętą UPG. Masełka w ogóle nie ma u mnie.