[S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Majkelito
Turysta
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2016, o 04:43
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: _TM_
imię: Michal

[S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: Majkelito » 2 sty 2017, o 15:16

Witam Panowie.
Ubywa mi płynu chłodniczego, nie mam pojęcia co się z nim dzieje.
Ponadto zdarza się, że wariują mi obroty, czasem na 1100 czasem zawieszają się na 1200.
Niekiedy pomaga depnięcie pedałem gazu i obroty wracają do normy.
Wkurza mnie też duszenie się auta na gazie przy 4000 obrotów, niedawno byłem u gazownika na regulacji i pomogło ale tylko na chwilę, znowu problem wrócił.

Pomożecie mi zdiagnozować te problemy?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: Borysław » 2 sty 2017, o 16:19

Najpierw wyczyść krokowca i przepustnicę.Sprawdź trójniki węży cieczy chłodzącej idace do reduktora i to samo przy samym reduktorze.
Jeżeli węże są suche z dwóch stron sprawdź czy płyn nie cieknie w innych miejscach.Nie patrz na węże ale je dotknij.Takie obroty sa często spowodowane lewym powietrzem lub zasyfionym układem dolotowym.
Jezeli wszystko bedzie ok a problem zostanie, zrób test na CO2 w układzie chłodzącym.Może to wczesne początki UPG.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: bully » 2 sty 2017, o 18:17

Majkelito pisze:Ponadto zdarza się, że wariują mi obroty, czasem na 1100 czasem zawieszają się na 1200.
Niekiedy pomaga depnięcie pedałem gazu i obroty wracają do normy.
Też tak czasem miałem, przegazówka pomagała - nic z tym nie robiłem, ale ostatnio jak odbierałem auto od mechanika (zostawiony w innej sprawie) powiedział że przepustnica była zasyfiona i ja umył - czy objaw wróci - zobaczymy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: NoViK » 2 sty 2017, o 18:30

Sprawdź co się dzieje z płynem a będziesz wiedział co z resztą robić. Ja mam ubytek płynu, i to znaczący, a nigdzie nie cieknie. Będę robił remont T4 bo albo mi się wysrała uszczelka pod głowica albo sama głowica.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Majkelito
Turysta
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2016, o 04:43
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: _TM_
imię: Michal

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: Majkelito » 3 sty 2017, o 01:22

No właśnie wolałbym żeby to nie była UPG. Miałem mierzoną kompresję i jest w normie więc może to coś innego jednak a nie uszczelka. Pod korkiem oleju nie mam ani kawy ani masła, w zbiorniczku od płynu chłodniczego nie ma oczek oleju ani nic nie bulgota. Będę musiał poczyścić tego krokowca i przepustnice, zobaczymy czy coś to da.

Awatar użytkownika
v40t4
Debeściak
Posty: 223
Rejestracja: 19 maja 2014, o 00:37
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Mazowsze
imię: Mateusz

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: v40t4 » 20 sty 2017, o 21:44

Chyba jakieś fatum ostatnio z tymi UPG w T4...

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: NoViK » 20 sty 2017, o 21:58

Mnie też to czeka, więc coś musi z tym być :P Ale jak rozbiorę to chyba machnę remoncik :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: Borysław » 20 sty 2017, o 22:21

Zrobiło się zimno i masełko może się zrobić w dolocie i wężach odmy.
Nie jest to padnięta UPG. Niewidoczne ubytki płynu mogą być powodowane nieszczelnymi wężami w przypadku posiadania LPG. Cybanty lekko popuszczają i wycieki pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika a często przy wyższych obrotach podczas jazdy. Płyn znika a na glebie nic nie ma.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40 T4 98r] Ubytek płynu chłodniczego, falujące obroty

Post autor: NoViK » 20 sty 2017, o 22:47

Borysław, ja wiem kiedy pada UPG a kiedy mam ubytki. U mnie centralnie padła UPG bo płyn leci w komory spalania. Litr na tydzień to nie jest ubytek powodowany przez węże czy opaski bez widocznego ubytku pod autem. Nie jedno auto robiłem z padniętą UPG. Masełka w ogóle nie ma u mnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”