Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Wszystko co dotyczy wnętrza auta
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
arturo
Początkujący
Posty: 63
Rejestracja: 27 paź 2016, o 22:04
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Artur

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: arturo » 21 lis 2016, o 09:33

Szaweu - jeżeli odparujesz szyby na początku z pomocą klimatyzacji, to po wyłączeniu tejże będą od razu zaparowywać (w czasie deszczu, śniegu lub mgły oczywiście) i nie jest to specyfika Volvo- tak jest w każdym aucie.
Natomiast jeśli przy odpalaniu masz trochę czasu, to nastaw na początku o ten "ząbek" w prawo- odparowanie potrwa dłużej niż z klimą, ale potem szyby pozostają cały czas odparowane.

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: Magik123 » 21 lis 2016, o 21:36

arturo pisze:Szaweu - jeżeli odparujesz szyby na początku z pomocą klimatyzacji, to po wyłączeniu tejże będą od razu zaparowywać (w czasie deszczu, śniegu lub mgły oczywiście) i nie jest to specyfika Volvo- tak jest w każdym aucie.
Bzdury

Jak masz zawalony filtr to tak bedzie, wymiana załatwia sprawę i klimy nie potrzeba, zreszta ona sie nie właczy przy 1-2* na dworze.

Nawiew na szybę w 40-stce to wynalazek gorszy niz w maluchu. Problem to wywalona uszczelka rozdzielacza a drugi to zaprojektowany tunel na szybę, to jest tragedia i w tym aucie nigdy nie będzie wiało tak jak w innych, budowa i badziewne wykonanie wyklucza poprawne działanie, dmuchac będzie o ile uszczelki wymienisz i deska nie jest rozwarstwiona od strony kierowcy, ja u siebie kleiłem tunel pod deską bo była rozwarstwiona i to niestety przypadłość tego modelu. Jak jest deska szczelna i wymienione uszczelki to jako tako dmucha ale łba nie urywa.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: GregoR. » 21 lis 2016, o 22:11

Magik123 pisze:Jak masz zawalony filtr to tak bedzie, wymiana załatwia sprawę i klimy nie potrzeba, zreszta ona sie nie właczy przy 1-2* na dworze.
Aż się prosi, żeby podać prawidłową informację - wyciąg z instrukcji
Obrazek

Mi klima potrafi się nawet włączyć czasem przy ujemnej temperaturze na dworze.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: bully » 22 lis 2016, o 09:07

Grego5 pisze:
Magik123 pisze:Jak masz zawalony filtr to tak bedzie, wymiana załatwia sprawę i klimy nie potrzeba, zreszta ona sie nie właczy przy 1-2* na dworze.
Aż się prosi, żeby podać prawidłową informację - wyciąg z instrukcji
Grego - Magik pisał o parowaniu szyb i... ma rację. Z tą temperaturą to sądzę że nie ma racji, gdyż chyba żadnej blokady nie ma - ja tam śmigam z klimą cały rok. (czy sprężarka się załącza to prawdę pisząc nie zwróciłem uwagi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: GregoR. » 22 lis 2016, o 09:18

Wiem, ale chciałem uzupełnić informacje o załączaniu się klimy, bo przy takiej informacji niektórzy pewnie się zastanawiali do jakiej temperatury klima się włącza lub można jej używać.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: bully » 22 lis 2016, o 11:02

Grego5, hehe, wiem o czym piszesz... sam się właśnie po tej informacji zastanawiałem czy w zimę mi się załączała, czy jest jakiś automat który poniżej określonej temperatury blokuje pracę klimy... ale jak się zastanawiam to mi wychodzi na to że nawet w zimną zimę efekty pracy klimy widziałem na szybie!
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: GregoR. » 22 lis 2016, o 11:43

Widzisz, to co wrzuciłem to tylko teoria, ale sam doskonale wiesz, że teoria z praktyką nie zawsze idą w parze ;)
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
arturo
Początkujący
Posty: 63
Rejestracja: 27 paź 2016, o 22:04
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Artur

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: arturo » 22 lis 2016, o 12:22

klima włączy się przy każdej temperaturze, tylko nie przy każdej chłodzi:
ma podwójne zadanie - schłodzić i osuszyć powietrze - stąd w lecie plamy wody pod autami z klimą ;)
w zimie tylko je osusza, dlatego jej włączenie powoduje sprawniejsze odparowanie szyby niż zwykły nawiew.
i wciąż podtrzymuję to co napisałem w poprzednim poście- to nie sprawa filtra, tylko właśnie działanie osuszające- podstawy fizyki ;)
(choć stan filtra jak każdego elementu w aucie ma oczywiście pewien wpływ na to- wszystko powinno być sprawne)

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: GregoR. » 22 lis 2016, o 13:00

arturo pisze:klima włączy się przy każdej temperaturze, tylko nie przy każdej chłodzi:
Z tym się nie zgodzę, poćwicz sobie przy ujemnych temperaturach a się przekonasz
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę

Post autor: bully » 22 lis 2016, o 14:59

arturo pisze:klima włączy się przy każdej temperaturze, tylko nie przy każdej chłodzi:
ma podwójne zadanie - schłodzić i osuszyć powietrze - stąd w lecie plamy wody pod autami z klimą ;)
w zimie tylko je osusza, dlatego jej włączenie powoduje sprawniejsze odparowanie szyby niż zwykły nawiew.
i wciąż podtrzymuję to co napisałem w poprzednim poście- to nie sprawa filtra, tylko właśnie działanie osuszające- podstawy fizyki ;)
(choć stan filtra jak każdego elementu w aucie ma oczywiście pewien wpływ na to- wszystko powinno być sprawne)
Stary nie obraź się ale, aż strach to czytać :/

Skoro odwołujesz się do fizyki, to tak w skrócie:
Układ klimatyzacji działa na zasadzie różnicy ciśnień w układzie, dokładnie na tej zasadzie zasadzie co lodówka! Powietrze jest przepychane przez parownik, który (w skrócie i uproszczeniu oczywiście - jest jak wnętrze lodówki) schładza je, a że zimniejsze powietrze może zawierać mniej wilgoci niż ciepłe (patrz np. oddech na zimnie, lub plecy lodówki) - nadmiar skrapla się na parowniku i jest odprowadzany na zewnątrz. Skraplanie to (czyli osuszanie powietrza) jest skutkiem ubocznym wychładzania powietrza! A że w zimie (zresztą w lecie też jak sobie wysoką temperaturę ustawisz) leci ciepłe powietrze - bo kolego zimne z klimy jest mieszane z ciepłym z nagrzewnicy lub po prostu potem przechodzi przez nagrzewnice (zależnie od modelu samochodu).
Słowem nie ma opcji by klimą osuszać powietrze i go nie chłodzić! Nawet popularne osuszacze elektryczne, tak wychładzają pomieszczenie, że szok!

Na koniec taka uwaga: te 0 st C bierze się zapewne stąd by skropliny nie zamarzały - ale to tylko moje przypuszczenie.

Edit:
Ależ oczywiście, że zaparowanie szyb zaraz po uruchomieniu to w 99% wina filtra kabinowego - a dokładnie zawilgocenia/zasyfienia go. Ten filtr powinno się wymieniać razem z olejem (silnikowym) a nie jak większość ludzi - nigdy! Kiedyś w poprzednim aucie sam suszyłem (z oszczędności) ten filtr na kaloryferze przed jakimś wyjazdem, ale gdy zobaczyłem jak wygląda to po powrocie od razu kupiłem nowy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”