[V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
[V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Jako że ostatnio oprócz sporadycznych przymuleń z uboga mieszanką . zauważyłem tendencje do przegrzewania się silnika do 105 st
po pierwszym takim przypadku wymieniłem termostat- 2 letniego Wahlera na Gates ... niestety nic się nie zmieniło ,..
jechałem raz dosyć płynnie i zero stresujących wskazań potem . a na następny wyjazd ok 15 Km od świateł do świateł temperatura poszła mi nawet na 108 st gdzie powietrze z nawiewów raczej do upalnych nie należy .. i teraz padło na wadliwe działanie wskażnika temperatury a wł czujnika tego który znajduje się w obudowie termostatu
jest o najprawdopodobniej Termistor o oporności 2200 kohm tak gdzieś znalazłem w opisie na gwint 12 mm x 1.5 na klucz 19 z kabelkiem
co dziwne taraz zrobiło się zimniej a u mnie gaz odpala się ok 30 st gdzie info center przeskakuje z COLD- na 40 st a teraz przepinka u mnie na gaz wychodzi przy ok 48 St!!!
co wskazuje na rozjazd temp ,, od realiów już przy 30 -40 st wiec i góra pewnie jest totalnie rozjechana ..
Co dziwne znalazłem sporo czujników dedykowanych to silników benzynowych jedne opisane jako info center itp jedne jakoś z lampką ostrzegawczą ale to realizuje już sam komp i u mnie czujnik jest jedynie 2 pinowy
ma ktoś namiar na parametry oporności tego czujnika ? Prośba do właścicieli Vidy
a jeszcze pomiar dzisiejszy
na zewenątrz 4- stary termometr za okienny
info center z samochodu zew - 6 st
czujnik temperatury zasysanego powietrza -7 st
czujnik temperatury silnika 8 st
a jeszcze zapomniałem powiedzieć że przy porannym odpaleniu totalnie się przelał AFR ok 10 problem z utrzymaniem wolnych obrotów i smrodek nie przepalonej wahy wiec generalnie już wiem co mam kupić ale dla pewności niech ktoś dorzuci jakieś dane zrobimy poradnik
po pierwszym takim przypadku wymieniłem termostat- 2 letniego Wahlera na Gates ... niestety nic się nie zmieniło ,..
jechałem raz dosyć płynnie i zero stresujących wskazań potem . a na następny wyjazd ok 15 Km od świateł do świateł temperatura poszła mi nawet na 108 st gdzie powietrze z nawiewów raczej do upalnych nie należy .. i teraz padło na wadliwe działanie wskażnika temperatury a wł czujnika tego który znajduje się w obudowie termostatu
jest o najprawdopodobniej Termistor o oporności 2200 kohm tak gdzieś znalazłem w opisie na gwint 12 mm x 1.5 na klucz 19 z kabelkiem
co dziwne taraz zrobiło się zimniej a u mnie gaz odpala się ok 30 st gdzie info center przeskakuje z COLD- na 40 st a teraz przepinka u mnie na gaz wychodzi przy ok 48 St!!!
co wskazuje na rozjazd temp ,, od realiów już przy 30 -40 st wiec i góra pewnie jest totalnie rozjechana ..
Co dziwne znalazłem sporo czujników dedykowanych to silników benzynowych jedne opisane jako info center itp jedne jakoś z lampką ostrzegawczą ale to realizuje już sam komp i u mnie czujnik jest jedynie 2 pinowy
ma ktoś namiar na parametry oporności tego czujnika ? Prośba do właścicieli Vidy
a jeszcze pomiar dzisiejszy
na zewenątrz 4- stary termometr za okienny
info center z samochodu zew - 6 st
czujnik temperatury zasysanego powietrza -7 st
czujnik temperatury silnika 8 st
a jeszcze zapomniałem powiedzieć że przy porannym odpaleniu totalnie się przelał AFR ok 10 problem z utrzymaniem wolnych obrotów i smrodek nie przepalonej wahy wiec generalnie już wiem co mam kupić ale dla pewności niech ktoś dorzuci jakieś dane zrobimy poradnik
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Grzebałem w Vidzie i nie podają żadnych wartości dla tego czujnika ( oem 9125463 ).
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Spoko Dziękuje
zrobiłem pomiary swojego
czekam na to Turboni pomierzy
zrobiłem pomiary swojego
czekam na to Turboni pomierzy
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Nie wiem czy na coś Ci się to przyda, ale może tak orientacyjnie coś pomoże,RIPPER pisze:ma ktoś namiar na parametry oporności tego czujnika ?
dane od silnika F9Q czyli takiego (zbliżonego) jak mój tylko z Laguny II.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
coś pomoże bo nie zmierzyłem przy 25 st
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
kp070 to jest do diesla nie tpb gdzie normalne temperatury sięgają ponad 100st.C
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Yaro, no przecież wiem , napisałem też RIPPERowi "Nie wiem czy na coś Ci się to przyda"Yaro pisze:kp070 to jest do diesla nie tpb gdzie normalne temperatury sięgają ponad 100st.C
ale miałem to wrzuciłem, z braku innego info można spróbować porównać jakieś proporcje.
Z resztą przydało się choćby do tego że jak sam napisał, zdejmie sobie jeszcze pomiar przy 25 st.
Poza tym są tu podane wartości temperatur i oporność jaka na nich występuje a nie maksymalne temperatury pracy czujnika.
Swoją drogą to czujnik jako "termometr" chyba temperaturę mierzy tak samo, 90 st to chyba 90 st nieważne na jakim silniku jest mierzone ?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Niekoniecznie. Różne oporności mogą być różnie interpretowane przez komputer.kp070 pisze:Swoją drogą to czujnik jako "termometr" chyba temperaturę mierzy tak samo, 90 st to chyba 90 st nieważne na jakim silniku jest mierzone ?
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
No to fakt, takie coś jest możliwe.
Z tego co na szybko zerknąłem czujniki w karcie silnika te co znalazłem jak miały PB to D już nie.
Z tego co na szybko zerknąłem czujniki w karcie silnika te co znalazłem jak miały PB to D już nie.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 Czujnik płynu chłodzącego] ?Prawidłowe parametry
Nie miałem czasu dziś się bawić ale to co mam do tej pory
Temp:
5 -4,65
40 - 1,13
50 - 0,85
60 - 0,58
70 - 0,43 w kOhm
tak podaje Info center i komp
ew będę szukał info o zastosowanym termistorze ntc
Temp:
5 -4,65
40 - 1,13
50 - 0,85
60 - 0,58
70 - 0,43 w kOhm
tak podaje Info center i komp
ew będę szukał info o zastosowanym termistorze ntc
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K