[v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
- Model: V40
- Silnik: 1,9 Di D4192T2
- moc: 95KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Tomek
[v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Witam. Mam problem z ladowaniem (tak mi się wydaje) a właściwie z jego brakiem. Otóż rano samochód odpalił normalnie a pozniej już tylko rozrusznik trykal tak jakby akumulator rozladowany (dodam że akumulator miesięczny). Auto postalo ok 3 godz i znowu odpalilo bez problemu ale po zgaszeniu znów zero odzewu. Ładowanie na włączonych światłach było nie całe 11V. Skąd takie niskie ładowanie? Kontrolka się nie pali od ładowania
https://youtu.be/bzVzMbpfyt8" onclick="window.open(this.href);return false; i jeszcze takie ósemki na liczniku
Z góry dzięki za odpowiedźi
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/bzVzMbpfyt8" onclick="window.open(this.href);return false; i jeszcze takie ósemki na liczniku
Z góry dzięki za odpowiedźi
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Za słaby prąd, na odpalonym ile masz ? Powinieneś mieć oko 14v. Druga sprawa to coś może ci zżerac prąd. Do zrobienia test na pobór prądu. Poza tym... temat tutaj setki razy poruszany, i na każdym innym forum motoryzacyjnych !
-
- Początkujący
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
- Model: V40
- Silnik: 1,9 Di D4192T2
- moc: 95KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Tomek
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Wiem że może bym znalazł podobny temat, tylko nie mam warunków. Jestem za granicą i nadodatek korzystam z tel a samochód się popsuł mojej Pani i co chwile wydzwania co się dziejeszajba1 pisze:Za słaby prąd, na odpalonym ile masz ? Powinieneś mieć oko 14v. Druga sprawa to coś może ci zżerac prąd. Do zrobienia test na pobór prądu. Poza tym... temat tutaj setki razy poruszany, i na każdym innym forum motoryzacyjnych !
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
I nawet na to wygląda, czyli... Punkty masoweszajba1 pisze:Poza tym... temat tutaj setki razy poruszany, i na każdym innym forum motoryzacyjnych !
P.S. To zaproś do autobusu
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
a może automat/bendiks rozrusznika zakończył żywot
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
11V to zdecydowanie za małe napięcie - akumulator się rozładowywał a nie ładował. Alternator - szczotki i regulator do sprawdzenia. Jeżeli przed wymianą aku miałeś kilka razy odpalanie na kable - mogłeś go sfajczyć (na kable przez chwile jest prąd z akumulatora dawcy, ale po odłączeniu kabli stary aku jest tak niedoładowany ze strasznie obciąża alternator, prawie jakbyś mu dał zwarcie i potrafi coś upalić). Z prostszych rzeczy to zaśniedziała klema, zaśniedziały przewód masowy - to obadaj wpierw - najlepiej poczyść. (miałem tak w innym aucie - raz odkreślił się przewód od klemy). tego aku szybko wyjmij i daj do ładowania zanim się całkiem zasiarczy bo nawet gwarancja Ci nie pomoże. I z doświadczenia - kontrolka ładowania zazwyczaj się pali jak ładowanie jest 0 a jak lekko niedomaga to niestety nie świeci się - zapala ją różnica potencjału miedzy wyjściem z alternatora a akumulatorem (tak w skrócie) - jak alternator daje zero a aku ma 12 v to się zaświeci, ale jak alternator daje 11v a aku ma 12v - niekoniecznie (w starych autach potrafiła się lekko żarzyć wtedy). A i jeszcze obadaj to napięcie ładowania ale po NAŁADOWANIU tego aku lub podmianie na inny naładowany - w ogóle sprawdź go jakąś nowoczesną ładowarką np.: z lidla były OK, czy się na maksa ładuje lub starą i multimetrem czy po naładowaniu trzyma napięcie miedzy 12,5 a 13 V. Może ma wadę i wtedy ani on się nie naładuje ani tez alternator nie jest w stanie wymusić 14,4V na klemach, bo aku ma zwarcie wewnętrzne. Teraz wszystko szajs robią.
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Miałem to samo. Rozrusznik zdechł. Na forum masz poradnik jak się z tym uporałem.
-
- Początkujący
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
- Model: V40
- Silnik: 1,9 Di D4192T2
- moc: 95KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Tomek
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Szczotki w alternatorze bym wykluczył bo z 2 tyg temu wymieniłem bo też miałem słabe ładowanie ale nie rozladowywalo to aku i kontrolka ładowania się paliła. Po wymianie było ok i ładowanie było ok 14v przy włączonych światłach, nawiewach itd.szmergiel pisze:11V to zdecydowanie za małe napięcie - akumulator się rozładowywał a nie ładował. Alternator - szczotki i regulator do sprawdzenia. Jeżeli przed wymianą aku miałeś kilka razy odpalanie na kable - mogłeś go sfajczyć (na kable przez chwile jest prąd z akumulatora dawcy, ale po odłączeniu kabli stary aku jest tak niedoładowany ze strasznie obciąża alternator, prawie jakbyś mu dał zwarcie i potrafi coś upalić). Z prostszych rzeczy to zaśniedziała klema, zaśniedziały przewód masowy - to obadaj wpierw - najlepiej poczyść. (miałem tak w innym aucie - raz odkreślił się przewód od klemy). tego aku szybko wyjmij i daj do ładowania zanim się całkiem zasiarczy bo nawet gwarancja Ci nie pomoże. I z doświadczenia - kontrolka ładowania zazwyczaj się pali jak ładowanie jest 0 a jak lekko niedomaga to niestety nie świeci się - zapala ją różnica potencjału miedzy wyjściem z alternatora a akumulatorem (tak w skrócie) - jak alternator daje zero a aku ma 12 v to się zaświeci, ale jak alternator daje 11v a aku ma 12v - niekoniecznie (w starych autach potrafiła się lekko żarzyć wtedy). A i jeszcze obadaj to napięcie ładowania ale po NAŁADOWANIU tego aku lub podmianie na inny naładowany - w ogóle sprawdź go jakąś nowoczesną ładowarką np.: z lidla były OK, czy się na maksa ładuje lub starą i multimetrem czy po naładowaniu trzyma napięcie miedzy 12,5 a 13 V. Może ma wadę i wtedy ani on się nie naładuje ani tez alternator nie jest w stanie wymusić 14,4V na klemach, bo aku ma zwarcie wewnętrzne. Teraz wszystko szajs robią.
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
- Model: S40
- Silnik: B4204T2
- moc: 165
- Rocznik: 2000
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: pomorskie
- imię: Andrzej
Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem
Cześć, a bieżnie pod szczotkami sprawdzałeś? Jeśli są progi lub wżery to długo to nie podziała.tomek2485 pisze:Szczotki w alternatorze bym wykluczył bo z 2 tyg temu wymieniłem bo też miałem słabe ładowanie