[v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

[v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: tomek2485 » 13 lis 2017, o 22:14

Witam. Mam problem z ladowaniem (tak mi się wydaje) a właściwie z jego brakiem. Otóż rano samochód odpalił normalnie a pozniej już tylko rozrusznik trykal tak jakby akumulator rozladowany (dodam że akumulator miesięczny). Auto postalo ok 3 godz i znowu odpalilo bez problemu ale po zgaszeniu znów zero odzewu. Ładowanie na włączonych światłach było nie całe 11V. Skąd takie niskie ładowanie? Kontrolka się nie pali od ładowania

https://youtu.be/bzVzMbpfyt8" onclick="window.open(this.href);return false; i jeszcze takie ósemki na liczniku

Z góry dzięki za odpowiedźi

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: szajba. » 13 lis 2017, o 22:25

Za słaby prąd, na odpalonym ile masz ? Powinieneś mieć oko 14v. Druga sprawa to coś może ci zżerac prąd. Do zrobienia test na pobór prądu. Poza tym... temat tutaj setki razy poruszany, i na każdym innym forum motoryzacyjnych !
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: tomek2485 » 13 lis 2017, o 22:44

szajba1 pisze:Za słaby prąd, na odpalonym ile masz ? Powinieneś mieć oko 14v. Druga sprawa to coś może ci zżerac prąd. Do zrobienia test na pobór prądu. Poza tym... temat tutaj setki razy poruszany, i na każdym innym forum motoryzacyjnych !
Wiem że może bym znalazł podobny temat, tylko nie mam warunków. Jestem za granicą i nadodatek korzystam z tel a samochód się popsuł mojej Pani i co chwile wydzwania co się dzieje

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: bully » 13 lis 2017, o 22:45

szajba1 pisze:Poza tym... temat tutaj setki razy poruszany, i na każdym innym forum motoryzacyjnych !
I nawet na to wygląda, czyli... Punkty masowe :)

P.S. To zaproś do autobusu :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: ELI » 14 lis 2017, o 08:00

a może automat/bendiks rozrusznika zakończył żywot

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: szmergiel » 14 lis 2017, o 10:01

11V to zdecydowanie za małe napięcie - akumulator się rozładowywał a nie ładował. Alternator - szczotki i regulator do sprawdzenia. Jeżeli przed wymianą aku miałeś kilka razy odpalanie na kable - mogłeś go sfajczyć (na kable przez chwile jest prąd z akumulatora dawcy, ale po odłączeniu kabli stary aku jest tak niedoładowany ze strasznie obciąża alternator, prawie jakbyś mu dał zwarcie i potrafi coś upalić). Z prostszych rzeczy to zaśniedziała klema, zaśniedziały przewód masowy - to obadaj wpierw - najlepiej poczyść. (miałem tak w innym aucie - raz odkreślił się przewód od klemy). tego aku szybko wyjmij i daj do ładowania zanim się całkiem zasiarczy bo nawet gwarancja Ci nie pomoże. I z doświadczenia - kontrolka ładowania zazwyczaj się pali jak ładowanie jest 0 a jak lekko niedomaga to niestety nie świeci się - zapala ją różnica potencjału miedzy wyjściem z alternatora a akumulatorem (tak w skrócie) - jak alternator daje zero a aku ma 12 v to się zaświeci, ale jak alternator daje 11v a aku ma 12v - niekoniecznie (w starych autach potrafiła się lekko żarzyć wtedy). A i jeszcze obadaj to napięcie ładowania ale po NAŁADOWANIU tego aku lub podmianie na inny naładowany - w ogóle sprawdź go jakąś nowoczesną ładowarką np.: z lidla były OK, czy się na maksa ładuje lub starą i multimetrem czy po naładowaniu trzyma napięcie miedzy 12,5 a 13 V. Może ma wadę i wtedy ani on się nie naładuje ani tez alternator nie jest w stanie wymusić 14,4V na klemach, bo aku ma zwarcie wewnętrzne. Teraz wszystko szajs robią.

Awatar użytkownika
Piotr89
Debeściak
Posty: 552
Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
Model: V40
Silnik: D4192T2
moc: 95
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Piotr

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: Piotr89 » 14 lis 2017, o 14:30

Miałem to samo. Rozrusznik zdechł. Na forum masz poradnik jak się z tym uporałem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: tomek2485 » 14 lis 2017, o 15:11

szmergiel pisze:11V to zdecydowanie za małe napięcie - akumulator się rozładowywał a nie ładował. Alternator - szczotki i regulator do sprawdzenia. Jeżeli przed wymianą aku miałeś kilka razy odpalanie na kable - mogłeś go sfajczyć (na kable przez chwile jest prąd z akumulatora dawcy, ale po odłączeniu kabli stary aku jest tak niedoładowany ze strasznie obciąża alternator, prawie jakbyś mu dał zwarcie i potrafi coś upalić). Z prostszych rzeczy to zaśniedziała klema, zaśniedziały przewód masowy - to obadaj wpierw - najlepiej poczyść. (miałem tak w innym aucie - raz odkreślił się przewód od klemy). tego aku szybko wyjmij i daj do ładowania zanim się całkiem zasiarczy bo nawet gwarancja Ci nie pomoże. I z doświadczenia - kontrolka ładowania zazwyczaj się pali jak ładowanie jest 0 a jak lekko niedomaga to niestety nie świeci się - zapala ją różnica potencjału miedzy wyjściem z alternatora a akumulatorem (tak w skrócie) - jak alternator daje zero a aku ma 12 v to się zaświeci, ale jak alternator daje 11v a aku ma 12v - niekoniecznie (w starych autach potrafiła się lekko żarzyć wtedy). A i jeszcze obadaj to napięcie ładowania ale po NAŁADOWANIU tego aku lub podmianie na inny naładowany - w ogóle sprawdź go jakąś nowoczesną ładowarką np.: z lidla były OK, czy się na maksa ładuje lub starą i multimetrem czy po naładowaniu trzyma napięcie miedzy 12,5 a 13 V. Może ma wadę i wtedy ani on się nie naładuje ani tez alternator nie jest w stanie wymusić 14,4V na klemach, bo aku ma zwarcie wewnętrzne. Teraz wszystko szajs robią.
Szczotki w alternatorze bym wykluczył bo z 2 tyg temu wymieniłem bo też miałem słabe ładowanie ale nie rozladowywalo to aku i kontrolka ładowania się paliła. Po wymianie było ok i ładowanie było ok 14v przy włączonych światłach, nawiewach itd.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: szajba. » 14 lis 2017, o 17:49

Przyszły przymrozki i mógł paść aku, sprawdzałes go ?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
docencik
Turysta
Posty: 24
Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
Model: S40
Silnik: B4204T2
moc: 165
Rocznik: 2000
wiek: 36
Skąd jesteś?: pomorskie
imię: Andrzej

Re: [v40 1,9Di 95km] problem z ladowaniem

Post autor: docencik » 14 lis 2017, o 18:04

tomek2485 pisze:Szczotki w alternatorze bym wykluczył bo z 2 tyg temu wymieniłem bo też miałem słabe ładowanie
Cześć, a bieżnie pod szczotkami sprawdzałeś? Jeśli są progi lub wżery to długo to nie podziała.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”