[s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Wszystkie problemy związane z blacharką lakierowaniem itp ..
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Pietruh96
Turysta
Posty: 34
Rejestracja: 25 sty 2015, o 00:56
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 140 KM
Rocznik: 1997
wiek: 18
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Kuba

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: Pietruh96 » 31 lip 2015, o 20:46

No niestety, u mnie chrupią jak się dotknie w najbardziej brązowe miejsca więc tylko wymiana wchodzi w grę

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: NoViK » 31 lip 2015, o 21:51

W Twoim wypadku łatanie nie pomoże. Tylko gotowy element. Jesli się ma jakies warunki to z tym można się zamknąć w 500zł. Mnie to mniej więcej tyle kosztowało. Ale blacharz na pewno weźmie za swoją robotę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: GregoR. » 31 lip 2015, o 22:35

u mnie blacharz krzyknął po 150 PLN za próg (ocynk oczywiście) i po 200 PLN za wymianę za sztukę, bez konserwacji i malowania
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bartez
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 16:34
Model: v40
Silnik: 2,0 t
moc: 200
Rocznik: 2003
wiek: 35
Skąd jesteś?: olsztyn
imię: bartek

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: bartez » 1 wrz 2015, o 09:03

ja ze swojej strony moge polecić ,zeby zastosowac do wstawiania wszelkiego rodzaju reperaturek ,bardzo stara technologie ,mianowicie cynowanie miejsc spawów i wszelkich wgniecen.

robiłem cos takiego w swoim Corrado .

tak wygladal skorodowany próg przed wycięciem i po.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jako że do mojego złoma nie ma tak dostepnych reperaturek ,jak do wielu innych aut ,zmuszony byłem wymodelowac sobie ten detal własnorecznie i po kilku godzinach ,spedzonych se spawarka i szlifierka powstało cos takiego .

Obrazek

nastepnie wspawałem reperaturke na miejsce i zabrałem sie za cynowanie tego miejsca.

Obrazek

po nałożeniu cyny.

Obrazek

i po oszlifowaniu wszystkiego.
Obrazek
Obrazek

jak widać potrzeba nakładania szpachli ,na miejsce spawów zostala zniwelowana ,praktycznie w 95% ,dodatkowo cyna nie peka i nie siada tak jak szpachlowka ,uwazam taka metode za najlepsza z możliwych w naprawach blacharskich i naprawde polecam.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: GregoR. » 1 wrz 2015, o 10:03

bartez a w jaki sposób najlepiej nakładać cyne, czym odtluszczac i czym grzać, kiedyś używali do tego dużych lutownic kolbowych, może opisalbyś jak to robiłeś w formie poradnika, bo brzmi ciekawie,

pod koniec tego miesiąca blacharz ma mi wymienić prawy próg kto wie czy nie uzylbym takiego sposobu zabezpieczenia przed rudą
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bartez
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 16:34
Model: v40
Silnik: 2,0 t
moc: 200
Rocznik: 2003
wiek: 35
Skąd jesteś?: olsztyn
imię: bartek

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: bartez » 1 wrz 2015, o 10:31

ja to nagrzewam palnikiem tlenowo probanbutonowym ,ale trzeba uwazac ,bo cyna w pewnej chwili bardzo szybko staje sie plynna i wszystko spływa ,ja zanim zaczołem stosowac te metode ,to potrenowałem troche .


ogolnie to w necie jest sporo filmików instruktarzowych jak sie cynuje ,ale nie jest to ogolnie takie proste i trzeba posiadac jakas wiedze dotyczącą obróbki stali .

najlepiej szukac blacharza który ogarnia cos takiego ,tylko uprzedzam ,metoda bardzo czasochlonna i dosyc droga .

tutaj filmik .

https://www.youtube.com/watch?v=4ZwDHwkhHqQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: GregoR. » 1 wrz 2015, o 14:43

świetna sprawa, na filmiku nie wydaje się to aż takie skomplikowane, ale jest trochę zabawy, myślę, że dałbym radę, zobaczę jak blacharz wstawi mi progi
a powiedz mi jeszcze czy pasta do spawania rur miedzianych nadawałaby się do tego na podkład, w końcu ma jakiś tam kwas?
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bartez
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 16:34
Model: v40
Silnik: 2,0 t
moc: 200
Rocznik: 2003
wiek: 35
Skąd jesteś?: olsztyn
imię: bartek

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: bartez » 1 wrz 2015, o 15:22

Mi tez sie to wydawalo latwe ,ale wymagalo to troche treningu .


co do pasty to jest to specjalna pasta do cynowania nadwozi ,taka do rur nie podejdzie o taka http://allegro.pl/pasta-do-cyny-cyna-cy ... 19102.html" onclick="window.open(this.href);return false;


i odrazu musisz siobie zakupic specjalny pilnik chebel o taki http://allegro.pl/hebel-pilnik-do-cyny- ... 62630.html" onclick="window.open(this.href);return false;

milej zabawy :)))

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: GregoR. » 3 wrz 2015, o 07:15

no i właśnie koszty narzędzi odebrały mi już zapał do cynowania, ale pogadam o tym z moim blacharzem czy coś takiego robi
gdybym nie miał innych wydatków na pewno bym się pobawił, ale dzięki bartez, za info o cynowaniu, zawsze warto się czegoś nowego nauczyć :beer:
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bartez
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 16:34
Model: v40
Silnik: 2,0 t
moc: 200
Rocznik: 2003
wiek: 35
Skąd jesteś?: olsztyn
imię: bartek

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

Post autor: bartez » 3 wrz 2015, o 08:00

Nie ma za co .

Uprzedzałem że metoda nie tania ,bo i narzędzia potrzebne do tego sa dosyć drogie i same materiały w postaci ,pasty i cyny tez nie sa tanie ,bo jedna laska cyny kosztuje od 17 do 20 pln a na ten kawałek progu ja połozylem jedna laske.

ogólnie sam proces nakladania cyny na wieksze powierzchnie jest dosyc klopotliwy,bo trzeba uwazac zeby za bardzo nie przegzac blachy ,bo wtedy sie pofaluje ,jak twoj blacharz bedzie robil cos takiego,to przygotuj sie terz na spore koszta .


Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Blacharskie/Lakiernicze”