Teraz jest 23 paź 2018, o 03:04

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 cze 2018, o 13:48 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2017, o 20:56
Posty: 314
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 85KW/115KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Szadek
imię: Radek
Od jakiegoś już czasu walczę z instalacją gazową w moim aucie.
Problem wygląda tak. Zimny dzień, auto zimne wszystko jest ok.
Jednak gdy jest gorąco na zewnątrz i silnik złapie temperaturę to okrutnie szarpie po wciśnięciu pedału gazu do spodu. Jak się to robi delikatnie to jeszcze w miarę płynnie jedzie. Po wyżej 3tyś obrotów można powiedzieć że auto nie jedzie w ogóle. Najgorsza sytuacja jest wtedy gdy postoję w upale na parkingu z odpalonym silnikiem (wiadomo, klima) to po takim postoju nie sposób ruszyć. "Pyrkocze" tylko i w ogóle nie wkręca na obroty. Pomaga przełączenie na benzynę, wtedy normalnie auto jedzie jak gdyby nigdy nic. Przejadę 2 -3 km na benzynce, przełączę na gaz i następne parę kilometrów jest ok, normalnie przyśpiesza w pełnym zakresie obrotów. Po czym znów mu odbija i szarpie jak pisałem na początku. Gdy jest zimno prawie nie ma takiego problemu, chyba że naprawdę silnik się mocno zagrzeje. Najczęściej jeżdżę na odcinkach 7 - 8 km i w dni zimne nie ma problemu, ale w upalne lato po przejechaniu około 1 km zaczyna szarpać. O wyprzedzaniu na gazie można zapomnieć. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo zawsze niezależnie czy ciepło czy zimno czy on ciepły czy zimny. Przegazówka na postoju również jest ok, bez zająknięć.

Teraz tak sobie myślę że taki kłopot był chyba od samego początku gdy tylko założyłem instalację gazową. Tyle tylko że był on minimalnie wyczuwalny, a teraz jest coraz gorzej. Już wcześniej pisałem w swojej galerii że mam dziurę między 3 - 4 tyś obrotów, lecz nie występowała ona zawsze.



A teraz co robiłem w związku z tym. Otóż gdy tylko zaczęło się to nasilać pomyślałem że to na pewno wina parownika. Zacząłem szukać zestawu naprawczego i w między czasie doczytałem gdzieś że parownik zamontowany u mnie realnie obsługuje około 90KM no i sobie myślę "Acha ! Tu cie mam!". Zmieniłem TOMASETTO ALASKĘ na NORDIC który powinien mieć spory zapas. Przy tej okazji zmieniłem zwykły filtr fazy lotnej na odstojnikowy. No i jakby z początku trochę lepiej, ale i tak lipa. Więc szukam w necie co z tym dalej zrobić. Doczytałem że moje wtryski RAIL IG1 to jedynie "imitacja wtrysków" więc zakupiłem i zamontowałem Staga AC W03 na kruciutkich wężykach, dysze wiercone na 2,4mm, poprzednie miały 2,2mm. No i nadal lipa. Ktoś, gdzieś zasugerował że to na pewno mapsensor że te od KME PSCCT-5-D czasami się psuły dając podobne objawy. A że KME już ich nie robi to zakupiłem PSCCT-6-D z wtyczką do przelutowania i wszystko ładnie poskładałem i... oczywiście nadal lipa. W między czasie podmieniłem czujnik temperatury powietrza zasysanego który pozostał mi po poprzedniej V-ce to też nie dało żadnego efektu. Świece oczywiście również nowe, przerwa 0,7 i to nie przyniosło żadnych zmian. Przewody wyglądają bardzo dobrze żadnego przebicia, oczywiście ORI.

Teraz jeszcze tak. Instalacja gazowa to KME ze sterownikiem NEVO. Auto-Setup i Mapa benzyny i gazu robiona kilkukrotnie. Najnowsza wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

W takim zakresie jest najgorzej:

Obrazek

Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić ? Byłem u 2 specjalistów, rozkładają ręce. Nie bardzo mam czas i kasę szukać fachowców każdy bierze kasę za podłączenie i mówi "eee... tu nie jest źle kup se pan 2,5 to będzie przyśpieszał". No normalnie ręce mi już opadają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2018, o 20:57 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2016, o 12:27
Posty: 169
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek
A co panie kolego z cewkami ? Wg mnie układ zapłonowy do przejrzenia głównie cewki i konektory wchodzące do cewek. Miałem też problem podobnej treści i wzbranialem sie przed wymianą cewek. Układ zapłonowy musi być perfekt przy lpg. Po kupieniu cewek i ori świec nie ma mowy o przerywaniu.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2018, o 21:11 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3242
Pochwały: 17
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
W tym silnuku są inne cewki niż w TPb widziałem temat kolegi na LPG Forum.
Ale na pewno do sprawdzenia cały układ zapłonowy + wymiana na OE świece.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2018, o 23:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6762
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Przedliftowe cewki są. Też. Dwie. Co sugeruje ten sam układ dystrybucji. Iskry. Chyba że ma na cewke. Więcej kabli. Niż dwa

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 02:01 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3683
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
U mnie szarpało i to równo.Wymieniłem listwę wtryskową i trochę pomogło.Świece-było znowu trochę lepiej.Kable- prawie ustało.Po pół roku znowu zaczęło.Wymieniłem cewki i kable, które miały przebicie pomimo niskiego przebiegu tych drugich.
Wszystko ustało...

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 05:11 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2017, o 20:56
Posty: 314
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 85KW/115KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Szadek
imię: Radek
A toście mnie z tymi cewkami zaskoczyli mocno. Przemknęło mi to co prawda przez głowę, bo już je wymieniałem pół roku po zakupie, ale wtedy jeździłem na BP i tam były troszkę inne objawy, pracował jak na 2 garkach. A tutaj zmyliło mnie to że na BP jest ok, a cuda dzieją się tylko na gazie i dlatego w nim szukałem przyczyny. Do tego one mają dopiero 2 lata! (Magneti Marelli) Ale może tak być że jak się nagrzeją to mają jakieś odbicia i nie dają wystarczająco silnej iskry. Nawet wczoraj wieczorem sondę wygrzebałem z pudła z częściami i miałem ją dzisiaj podmieniać :lubudubu a tu ci cewki mogą być problemem...

No nic. Mam jeszcze te stare. Założę je zobaczę co się zadzieje jak będzie to samo to wiadomo że nowe trzeba kupić.


Na razie dzięki koledzy. Jak coś się więcej wyjaśni dam znać

RIPPER napisał(a):
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady


Szkoda że do Ciebie taki kawał drogi bo na pewno byśmy podziałali. U nas tutaj naprawdę trudno o dobrego gazownika. Przynajmniej ja takiego jeszcze nie spotkałem na swojej drodze.
Większość jest takiego zdania jak tu na forum ktoś napisał:
Magik123 napisał(a):
...Volvo 1.8 nie potrzebuje takich rzeczy. 99% aut jeździ na lipnym AFR, 90% gaziarzy nie stroi na AFR a powinni, może 50% stroi w trasie na korekty, reszta nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 10:38 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2017, o 19:35
Posty: 134
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin
A masz dobrze działający termostat powietrza w dolocie? Nie zaciąga Ci z nad kolektora? Objawy sugerują wypadanie z powodu późnego zapłonu. Jak ten termostat jest zablokowany to temp w dolocie skacze do 100 stopni i przy przyspieszaniu zapłon jest bardzo późny. Benzyna ma mniej oktanów to jakoś to znosi ale na LPG może być słabo jak dojdą do tego słabe świece i zmęczone cewki. Masz coś pod OBD2 aby odczytać temperaturę na przepławce? Powinna być ok 40 stopni przy obecnej pogodzie i po nagrzaniu silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 14:25 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2017, o 20:56
Posty: 314
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 85KW/115KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Szadek
imię: Radek
szmergiel napisał(a):
A masz dobrze działający termostat powietrza w dolocie?


Właśnie 2 dni temu go wywaliłem bo też miałem obawy że on może być powodem kłopotów.

szmergiel napisał(a):
Masz coś pod OBD2


Niestety nie mam i nie umiem sobie z tym poradzić. Wiem że jest temat na forum, czytałem go ze 3 razy, ale nic z tego nie rozumiem. Z mechaniką sobie radzę, a co do elektroniki to noga zemnie zupełna.

Normalnie jakoś w głowie nie chce mi się to pomieścić że może to być sprawka cewek. Na BP auto śmiga bez zająknięcia, a na gazie dzisiaj z samego rana zrobiłem około 20km i nic złego się nie działo. Gdy już byłem jakieś 5km od miejsca docelowego już czułem że nie jedzie jak powinien. Dojechałem na miejsce, przełożyłem stare cewki, odpaliłem, przejechałem się, auto jedzie bez zarzutu. Postawiłem autko. Za jakieś półtorej godziny chcę go odpalić a tu ci mruga "lampka ostrzegawcza uszkodzenia układu sterowania pracą silnika" i "Lampka kontrolna immobilaizera" i po przekręceniu na zapłon rozrusznik nie kręci. Ale parę ruchów kluczykiem w tę i z powrotem i w końcu auto załapało tyle że na 2 garkach. Więc przełożyłem na powrót cewki. Próbuję odpalić, a tu znów lipa, ponownie mrugają kontroli te co wcześniej. Po kilku ruchach kluczykiem w końcu auto odpaliło i pojechałem do domu około 8km. Jednak już nie jechało tak jak powinno tylko "pyrkotało" przy przyśpieszaniu. Dojechałem do domu, auto stało jakieś 5 godzin, chcę je odpalić i znów zonk. Niby odpalił, ale po dodaniu gazu nie wkręca się na obroty. Przełączyłem na BP, auto jak nowe, pędzi jak strzała w pełnym zakresie obrotów. Po około 1 km, przełączyłem go na gaz i kolejne 6 km przejechałem bez zająknięcia.

I kto teraz znajdzie się mądry i powie co to za cholerstwo ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 16:40 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2017, o 19:35
Posty: 134
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin
To ze wymieniłeś nie znaczy ze działa. Może być problem z podciśnieniem i klapka nie rusza z miejsca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 16:48 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3683
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
szmergiel napisał(a):
To ze wymieniłeś nie znaczy ze działa. Może być problem z podciśnieniem i klapka nie rusza z miejsca.

Klapka nie ma wpływu na moc silnika.Poza tym w tym silniku nie jest sterowana podciśnieniem. U mnie na benzynie też było ok.Mieszanka gazu potrzebuje mocniejszej iskry do zapłonu, dlatego usterki układu zapłonowego są bardziej odczuwalne.Filtry LPG wymienione?

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO