Rdza, korozja w V40- usuwanie

Wszystkie problemy związane z blacharką lakierowaniem itp ..
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
zolwik
Debeściak
Posty: 175
Rejestracja: 7 kwie 2015, o 07:03
Model: v40
Silnik: 1,9 T
moc: 200
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: gdynia
imię: adam

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: zolwik » 14 cze 2015, o 08:08

Tak po za tym przy malowaniu metalikow blotnikow,to wg mojego przemyślenia i obserwacji gotowy w kolorze można trafić do 100zł. To wartość materiałów lakierniczych oczywiście 2k a przy k1 to połowa do tego czasu robota juz nie wspomnę o efekcie :whistle2

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: ELI » 6 lis 2015, o 20:56

znalazłem ciekawy filmik

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8[/youtube]

Awatar użytkownika
Wako1986
Zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: 15 lut 2016, o 20:12
Model: S40
Silnik: b4204s2
moc: 136km
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubatowa
imię: Waclaw

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: Wako1986 » 29 maja 2016, o 08:58

po filmiku sądząc, burnox jest strasznie kiepski, app sporo lepsze a to chyba polska firma, używałem ostatnio takie konserwacji z app woskowej, zobaczymy jak sie bedzie ona sprawować, a co do walki z rudą to sprawa jest cięża.... jednak najlepszym rozwiązaniem jest jest całkowite pozbycie sie, wycięcie i wstawienie zdrowej blachy

Awatar użytkownika
buckiV40
Debeściak
Posty: 349
Rejestracja: 17 lut 2017, o 21:39
Model: V40
Silnik: 1.9 DCI
moc: 116 KM
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Trzebnica
imię: Piotrek

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: buckiV40 » 6 mar 2017, o 19:07

Witam ;D

Odświeżamy Temat ;D

Panowie jakie specyfiki polecacie na dzień dzisiejszy do zabezpieczenia przed rozprzestrzeniającą się rdzą.

Kto co Stosował i jak się spisuje ;D
Obrazek

Awatar użytkownika
KrzysztofD
Turysta
Posty: 31
Rejestracja: 15 lut 2017, o 15:57
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2000
wiek: 29
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Krzysztof

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: KrzysztofD » 7 mar 2017, o 12:32

Jeśli nie chodzi o najprostsze zaprawki i są już większe ogniska rdzy, ale nie purchle i blacha nie jest przeżarta na wylot to polecam poniższy zestaw.

Dobrze zeszlifować miejsca z rdzą, zwłaszcza wżery. Na to co zostało położyć 3 warstwy Brunoxa Epoxy w odpowiednich odstępach. Potem niestety należy swoje odczekać, nawet 24h aż Brunox porządnie wyschnie (inaczej będzie się mazał). Następnie ponownie musisz przeszlifować aby usunąć całego Brunoxa, który nie przylega. Powinien zostać tylko związany z rdzą we wżerach, których nie dasz rady dosięgnąć szczotą. Jak nie zeszlifujesz Brunoxa, to Ci odejdzie po pewnym czasie razem z kolejnymi warstwami.

Potem już z górki. Trzeba przeszlifować papierem ściernym, porządnie odtłuścić, położyć podkład epoksydowy, na to podkład akrylowy i farbę pod kolor samochodu. Jeśli będą większe nierówności to żywica albo szpachla między epoksydem a akrylem.

Zabezpieczałem tym sposobem dach w swoim poprzednim samochodzie i bez problemu wytrzymało ponad dwa lata (potem sprzedałem samochód więc dalej nie powiem). Tylko zarezerwuj sobie co najmniej jeden pełny, pracowity weekend, jeśli nie więcej. Ważny jest timing - brunox musi swoje wyleżeć, podkłady też muszą wyschnąć, ewentualna szpachla musi odparować itd. Im bardziej będziesz dokładny, tym lepszy będzie efekt.

Jeśli są dziury to oczywiście można się bawić albo z włóknem szklanym i żywicą albo nitowaniem, ale moim zdaniem warto wtedy zainwestować w blacharkę i zrobić to raz a porządnie. Chyba, że robisz na handel :lol1:

Awatar użytkownika
Derudo
Początkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 21:11
Model: V40
Silnik: 2,0T 163KM
moc: 163KM
Rocznik: 2001
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: Derudo » 16 sty 2020, o 23:47

To ja podrzucę taki filmik, który sam mi kolega podesłał. Zdaje się, że w podobny sposób będę przynajmniej tymczasowo walczył z rdzą, tylko pewnie z użyciem włókna szklanego.

https://youtu.be/n4vusY2-rkQ

Awatar użytkownika
bartek7007
Posty: 6
Rejestracja: 26 mar 2017, o 07:45
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122hp
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: BialaPodlaska
imię: Bartek

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: bartek7007 » 3 mar 2021, o 13:01

A co powiecie na FORCH L237?
Podobno dobrze działa, a u mnie zaczyna się zbliżać nie uchronna wymiana progów...

Awatar użytkownika
strzelec11
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 2 mar 2021, o 11:22
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: piotr

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: strzelec11 » 6 mar 2021, o 12:30

Przepraszam za poprzednią złą podpowiedź to nie antykor tylko KORTANIN wchodzi w reakcje z rdzą po zamalowaniu robi się fioletowa a później aż czarne usuwasz to i ponownie malujesz na to już tylko podkład i farba albo co tam chcesz. Kupiłem to u nas czyli w Bydgoszczy sklep chemia koszt około 12 zł za litr.

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: Rdza, korozja w V40- usuwanie

Post autor: memento89 » 2 cze 2021, o 11:21

Cortanin to szjs niestety. Nadaje się do usunięcia rdzy ale po użyciu trzeba nadmiar usunąć z blachy bo reaguje tylko z rdzą i na blasze zacznie się podkład odparzać. O forchu też słyszałem że dobry ale sam nie stosowałem. Osobiście używam app rstop i jestem zadowolony. Reaguje z rdzą i można zostawić go także na blasze i nic złego się nie dzieje. Prawda jest w sumie taka że jeżeli wszystko będzie robione z głową to każdy środek będzie działał zadowalająco ale najważniejsze jest przygotowanie materiału. Jak rdza będzie głęboka i źle wyczyszczona to po każdym środku znowu korozja się pojawi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Blacharskie/Lakiernicze”