[V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Dziękuje wszystkim za odpowiedz
Patrzę na rysunek od kp070 i uświadomiłem sobie, że elektromagnes i bendix posiadają sprężynki, które odpowiadają za cofanie(wyłączanie mechanizmów). Faktycznie może być to wina elektromagnesu. Bendix nie podaje, odcina dostępu prądu do rozrusznika. Jakie siedzą tam tulejki ktoś kojarzy?
Patrzę na rysunek od kp070 i uświadomiłem sobie, że elektromagnes i bendix posiadają sprężynki, które odpowiadają za cofanie(wyłączanie mechanizmów). Faktycznie może być to wina elektromagnesu. Bendix nie podaje, odcina dostępu prądu do rozrusznika. Jakie siedzą tam tulejki ktoś kojarzy?
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Odcina dostęp do prądu to kierowca puszczając starter, jeśli tego nie zrobi to w żaden sposób rozrusznik się nie wyłączy bo elektromagnes będzie wciągał ten środek miedziany i jednocześnie zaciągał dźwigienkę które przesunie bendiks, a także zwierał styki i podawał napięcie z grubego kabla plusowego na rozrusznik co wprawi go w ruch.
Problem generuje oporny powrót tego po odcięciu napięcia, ale czy wynika on z usterki bendiksu czy elementu elektromagnesu to już jak rozbierzesz.
Co do tulejek popatrz na sklepach co sprzedają do Twojego modelu, chyba że ktoś może jeszcze co wymieniał Ci odpowie.
Problem generuje oporny powrót tego po odcięciu napięcia, ale czy wynika on z usterki bendiksu czy elementu elektromagnesu to już jak rozbierzesz.
Co do tulejek popatrz na sklepach co sprzedają do Twojego modelu, chyba że ktoś może jeszcze co wymieniał Ci odpowie.
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Rozrusznik wyzdrowiał na 2-3 dni po czym całkowicie padł i musiałem drania na pych odpalić-pali od kroku . Po przekręceniu kluczyka było słychać kliknięcie i to wszystko. Kupiłem:
Elektromagnes 60 zł
Szczotkotrzymacz 28 zł
Łożyska 2x 5 zł
Tulejka mała i duża 6 zł
Regeneracja Rozrusznika Volvo V40 1.9 di 95KM (numer-model: D7R18, MD329260).
1) na samym początku rozłączyłem akumulator
2) zdjąłem rury od filtra powietrza-turbo, ic-dolot, ic-turbo
3) zdemontowałem rurkę od powrotu oleju z turbo (jak mechanik-kowal demontuje skrzynie to tak wygląda rurka)
4) okręciłem nakrętkę 13 mm od przewodu plusowego, zdjąłem przewód na wsuwkę
5) od strony skrzyni biegów odkręciłem 3 śruby kluczem 14 mm, które trzymają rozrusznik
Rozrusznik po demontażu
6) odkręciłem nakrętkę 13 mm, która trzymała przewód elektromagnes-uzwojenie rozrusznika
7) odkręciłem dwie długie śruby 10 mm
8) rozłożyłem rozrusznik na pół
9) zdjąłem pokrywkę mechanizmu planetarnego
10) odkręciłem śrubę na torx
11) rozłożyłem elementy dalej i otrzymałem obudowa-elektromagnes, bendix, mechanizm planetarny
12) odkręciłem dwie śrubki na torx (trzymają one elektromagnes)
13) śrubokrętem wypchnąłem bolec trzymający łapkę bendix-elektromagnes
14) na ośce od mechanizmu planetarnego jest zabezpieczenie. Zbiłem kapturek pod nim jest pierścień, który zdjąłem
15) strzałka na dole to miejsce, w którym jest zabezpieczenie, zdjąłem je
16) otrzymałem coś takiego
17) następnie zabrałem się za drugą część rozrusznika. Zdemontowałem dwa elementy trzymające szczotki, Wyjąłem wirnik z szczotkotrzymaczem i zostało coś takiego:
18) zdjąłem plastik, zabezpieczenie
19) wirnik ze szczoykotrzymaczem, zdemontowałem następnie pozostałe dwa plastikowe elementy trzymające szczotki
20) odkręciłem torxem cztery śruby z obudowy rozrusznika i poluźniłem blaszki młotkiem
21) wyjąłem coś takiego do przelutowania szczotek
22) miejsca lutowania jak i uszkodzenia powłoki na uzwojeniu zalałem klejem dwuskładnikowym
23) wymieniłem dwa łożyska i dużą tulejkę, za małą tulejkę nie zabrałem się bo nie miałem wizji jak ją wydłubać
24) ogarnąłem trochę komutator (pilnik, Papier 150 i 220)
25) napsułem i znowu poszedł klej dwuskładnikowy
26) tu jest widoczna prawdopodobna przyczyna założenia tematu-wymiana tłoczka
27) wszystko wyczochrałem
28) na łożyska i trybki poszedł smar
29) założyłem podkładka, zabezpieczenie, smar, bendix, kapturek, zabezpieczenie
30) założyłem bolec i ramie bendix-elektromagnes
31) wkręciłem dwie śrubki torx i zamontowałem elektromagnes
32) na to wszystko założyłem obudowę i przykręciłem śrubę torx, od strony mechanizmu planetarnego założyłem osłonę
33) następnie na wirnik założyłem podkładkę, szczotkotrzymacz założyłem na obudowę na to podkładka, zabezpieczenie, kapselek plastikowy
34) wszystko złożyłem do kupy. Założenie szczotek na koniec to najgorsza robota. Jest w uj ciasno. Wkręciłem dwie długie śruby, założyłem przewód do elektromagnesu
35) w aucie oczyściłem zakówkę
Całą resztę w aucie złożyłem w odwrotnym kierunku jak na początku
Stary elektromagnes:
Na nowym elektromagnesie było ciekawe oznaczenie pasujące z tym na rozruszniku. Jak w innym położeniu zamontuje się elektromagnes to kabelek nie pasuje, tak samo jest ze szczotkotrzymaczem:
Stare szczotki:
Może pomoże
Elektromagnes 60 zł
Szczotkotrzymacz 28 zł
Łożyska 2x 5 zł
Tulejka mała i duża 6 zł
Regeneracja Rozrusznika Volvo V40 1.9 di 95KM (numer-model: D7R18, MD329260).
1) na samym początku rozłączyłem akumulator
2) zdjąłem rury od filtra powietrza-turbo, ic-dolot, ic-turbo
3) zdemontowałem rurkę od powrotu oleju z turbo (jak mechanik-kowal demontuje skrzynie to tak wygląda rurka)
4) okręciłem nakrętkę 13 mm od przewodu plusowego, zdjąłem przewód na wsuwkę
5) od strony skrzyni biegów odkręciłem 3 śruby kluczem 14 mm, które trzymają rozrusznik
Rozrusznik po demontażu
6) odkręciłem nakrętkę 13 mm, która trzymała przewód elektromagnes-uzwojenie rozrusznika
7) odkręciłem dwie długie śruby 10 mm
8) rozłożyłem rozrusznik na pół
9) zdjąłem pokrywkę mechanizmu planetarnego
10) odkręciłem śrubę na torx
11) rozłożyłem elementy dalej i otrzymałem obudowa-elektromagnes, bendix, mechanizm planetarny
12) odkręciłem dwie śrubki na torx (trzymają one elektromagnes)
13) śrubokrętem wypchnąłem bolec trzymający łapkę bendix-elektromagnes
14) na ośce od mechanizmu planetarnego jest zabezpieczenie. Zbiłem kapturek pod nim jest pierścień, który zdjąłem
15) strzałka na dole to miejsce, w którym jest zabezpieczenie, zdjąłem je
16) otrzymałem coś takiego
17) następnie zabrałem się za drugą część rozrusznika. Zdemontowałem dwa elementy trzymające szczotki, Wyjąłem wirnik z szczotkotrzymaczem i zostało coś takiego:
18) zdjąłem plastik, zabezpieczenie
19) wirnik ze szczoykotrzymaczem, zdemontowałem następnie pozostałe dwa plastikowe elementy trzymające szczotki
20) odkręciłem torxem cztery śruby z obudowy rozrusznika i poluźniłem blaszki młotkiem
21) wyjąłem coś takiego do przelutowania szczotek
22) miejsca lutowania jak i uszkodzenia powłoki na uzwojeniu zalałem klejem dwuskładnikowym
23) wymieniłem dwa łożyska i dużą tulejkę, za małą tulejkę nie zabrałem się bo nie miałem wizji jak ją wydłubać
24) ogarnąłem trochę komutator (pilnik, Papier 150 i 220)
25) napsułem i znowu poszedł klej dwuskładnikowy
26) tu jest widoczna prawdopodobna przyczyna założenia tematu-wymiana tłoczka
27) wszystko wyczochrałem
28) na łożyska i trybki poszedł smar
29) założyłem podkładka, zabezpieczenie, smar, bendix, kapturek, zabezpieczenie
30) założyłem bolec i ramie bendix-elektromagnes
31) wkręciłem dwie śrubki torx i zamontowałem elektromagnes
32) na to wszystko założyłem obudowę i przykręciłem śrubę torx, od strony mechanizmu planetarnego założyłem osłonę
33) następnie na wirnik założyłem podkładkę, szczotkotrzymacz założyłem na obudowę na to podkładka, zabezpieczenie, kapselek plastikowy
34) wszystko złożyłem do kupy. Założenie szczotek na koniec to najgorsza robota. Jest w uj ciasno. Wkręciłem dwie długie śruby, założyłem przewód do elektromagnesu
35) w aucie oczyściłem zakówkę
Całą resztę w aucie złożyłem w odwrotnym kierunku jak na początku
Stary elektromagnes:
Na nowym elektromagnesie było ciekawe oznaczenie pasujące z tym na rozruszniku. Jak w innym położeniu zamontuje się elektromagnes to kabelek nie pasuje, tak samo jest ze szczotkotrzymaczem:
Stare szczotki:
Może pomoże
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Piotr89 robótka pierwsza klasa. A z tym komiksem to do poradników uderzaj
-
- Początkujący
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
- Model: v40
- Silnik: 1,9 dci
- moc: 115
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
- imię: Ar_k
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
No no Naprawiałem kilka różnych rozruszników i wiem ile to roboty. Tutaj widać zaangażowanie w naprawę ale część opisowa to szacunek , numer klucza czy torxa na foto [lepiej niż w książkach napraw]
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Do Mondeo kupiłem szczotkotrzymacz z zamontowanymi szczotkami. Dobrą godzinę męczyłem się aby go założyć
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
No to elektromagnes, jak jeden klik.Piotr89 pisze:Po przekręceniu kluczyka było słychać kliknięcie i to wszystko
Podany prąd ze stacyjki powoduje że elektromagnes wciąga ten środek miedziany, przesuwa bendiks ale nie przekazuje prądu z grubego kabla od akumulatora na drugi styk ten połączony grubą taśmą miedzianą z rozrusznika (nadpalone w środku styki, w elektromagnesie) i ten się nie kręci.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Piotr89, Piękny poradnik! Może wrzuć go też do działu Poradniki - na pewno nie jednej osobie się przyda
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] rozrusznik
Piotr89, a pamiętasz może na które wycięcie założyłeś tą zawleczkę, na pierwsze czy na drugie?
Pamiętam że nie zwróciłem u siebie na to uwagi i później się zastanawiałem, ostatecznie drogą dedukcji po wytarciach na komutatorze ustaliłem pozycje wirnika i wyszło mi że na pierwszej (1) od obudowy.
A nie mogę wypatrzeć po tym foto jak masz, po fotce to wygląda jakby na obu było, ale to niemożliwe, złudzenie pewnie.
Pamiętam że nie zwróciłem u siebie na to uwagi i później się zastanawiałem, ostatecznie drogą dedukcji po wytarciach na komutatorze ustaliłem pozycje wirnika i wyszło mi że na pierwszej (1) od obudowy.
A nie mogę wypatrzeć po tym foto jak masz, po fotce to wygląda jakby na obu było, ale to niemożliwe, złudzenie pewnie.