S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
bartasvsv
Posty: 3
Rejestracja: 4 lip 2014, o 13:34
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: 2005
Skąd jesteś?: OL
imię: Bartek

S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: bartasvsv » 4 lip 2014, o 13:50

Witam wszystkich

Noszę się z zamiarem zakupu S40 z lat 2004 -2006 z silnikiem 2,5 turbo (t5) .
Co sądzicie o tym modelu no i oczywiście o silniku? Ma jakieś wady poza pewnie dużym apetytem na paliwo? Jak znoszą polski podtlenek czyli LPG?
Większość oferowanych na allegro ( a jest ich bardzo mało ) ma automatyczną skrzynię biegów - jak to z nią jest?

Jak nie 2,5 t to co innego proponujecie?


Patrzyłem również na V50 mniej więcej w podobnym roczniku ale tam za bardzo ciekawych silników nie ma. Chyba że się mylę.

Oba modele podobno są oparte o części z Focusa II czy to prawda?

Diesle odpadają.

Proszę o podpowiedź, czy warto się pakować w taki silnik i na co uważać przy zakupie.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: RIPPER » 4 lip 2014, o 20:55

Co do gazowania to się da to zagazować

ale Sterownik idzie od V6 jest deko droższy i już Gazownicy liczą za to z tysiąc więcej alebo lepiej

Ważne to najprawdopodobniej 2 reduktory i to mocne

Tech -Sterownik

wtryskiwacze moze baraki by dały radę ale to musisz liczyć ok 4000- zł moze mniej
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: qdlaty » 4 lip 2014, o 22:01

O automacie ciezko powiedzieć, trzeba jechac i zrobić jazdę próbną czy płynnie zmienia biegi, nie hałasuje. Z pewnością do miasta jest bardzo wygodny. Musisz sie jednak liczyć z podwyższonym spalaniem. No i z odpowiednim serwisem na bierząco. W sensie wymiana oleju i filtra.

Zagazować da się każde auto, trzeba to tylko zrobić z głową.

Co do forda Focusa....hmmm.... Powiem tak S40/V50 ro po prostu Focus tylko trochę lepiej wykonany i droższy.

Co do silników, to fakt..jedynie słuszny to T5, a dobrze użytkowane potrafią dużo kilometrów zrobić.
Nadaję z Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: RIPPER » 4 lip 2014, o 22:02

Zresztą ta t5 tka zaśiądzie chyba w najnowszym mustangu hahahahha :laughingneqw:
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
bartasvsv
Posty: 3
Rejestracja: 4 lip 2014, o 13:34
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: 2005
Skąd jesteś?: OL
imię: Bartek

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: bartasvsv » 8 lip 2014, o 09:13

Jakie są najpopularniejsze usterki S40 z tych roczników?

Na co szczególnie zwrócic uwagę przy zakupie?

Co jest bolączką 2,5T?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: RIPPER » 8 lip 2014, o 22:30

nie mam nie powiem :whistle2
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: qdlaty » 9 lip 2014, o 07:20

Ogólnie to sprawdź kondycje turbiny. Jak auto bylo użytkowane poprawnie, to T5 nie sprawia większych problemów.
Nadaję z Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
bartasvsv
Posty: 3
Rejestracja: 4 lip 2014, o 13:34
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: 2005
Skąd jesteś?: OL
imię: Bartek

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: bartasvsv » 9 lip 2014, o 14:40

Patrzyłem na ceny turbo i tak koło 700 zeta chodzą więc też nie ma tragedii , boję się bardziej o jakieś przegrzane głowice lub coś w tym stylu. Miałem już jedno auto które mnie poniosło 7000 zł w ciągu roku na naprawy i się trochę boję zaryzykować.
Ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć na temat tej jednostki?

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: Pyszczek » 11 paź 2014, o 20:53

benzyna z turbo jest ble , ale dizel z turbo już cacy .

t5 raczej trwałe jest . tylko że do tej pory to było 2,3 a teraz rozwiercili to do 2,5 i czasem uszczelka lubi puścić . bardzo rzadko ale jednak . ciekawe jak to wytrzymuje w focusie RS v70r 300 i więcej koni . może inaczej silnik złożony . tak to przy używanym aucie to zawsze rosyjska ruletka . sprawdź czy się nie nagrzewa jakoś mega szybko . u kolegi co prawda w 2,4 144 konie to był bardzo wczesny alarm i zakończyło się zdjęciem czapki . przyczyna była prosta : nasi już tam grzebali .

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?

Post autor: RIPPER » 11 paź 2014, o 23:21

To prawda

trzeba patrzyć co i jak ,,ale myśle że do ogarnięcia ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”