S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 13:34
- Model: brak
- Silnik: brak
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: OL
- imię: Bartek
S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
Witam wszystkich
Noszę się z zamiarem zakupu S40 z lat 2004 -2006 z silnikiem 2,5 turbo (t5) .
Co sądzicie o tym modelu no i oczywiście o silniku? Ma jakieś wady poza pewnie dużym apetytem na paliwo? Jak znoszą polski podtlenek czyli LPG?
Większość oferowanych na allegro ( a jest ich bardzo mało ) ma automatyczną skrzynię biegów - jak to z nią jest?
Jak nie 2,5 t to co innego proponujecie?
Patrzyłem również na V50 mniej więcej w podobnym roczniku ale tam za bardzo ciekawych silników nie ma. Chyba że się mylę.
Oba modele podobno są oparte o części z Focusa II czy to prawda?
Diesle odpadają.
Proszę o podpowiedź, czy warto się pakować w taki silnik i na co uważać przy zakupie.
Noszę się z zamiarem zakupu S40 z lat 2004 -2006 z silnikiem 2,5 turbo (t5) .
Co sądzicie o tym modelu no i oczywiście o silniku? Ma jakieś wady poza pewnie dużym apetytem na paliwo? Jak znoszą polski podtlenek czyli LPG?
Większość oferowanych na allegro ( a jest ich bardzo mało ) ma automatyczną skrzynię biegów - jak to z nią jest?
Jak nie 2,5 t to co innego proponujecie?
Patrzyłem również na V50 mniej więcej w podobnym roczniku ale tam za bardzo ciekawych silników nie ma. Chyba że się mylę.
Oba modele podobno są oparte o części z Focusa II czy to prawda?
Diesle odpadają.
Proszę o podpowiedź, czy warto się pakować w taki silnik i na co uważać przy zakupie.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
Co do gazowania to się da to zagazować
ale Sterownik idzie od V6 jest deko droższy i już Gazownicy liczą za to z tysiąc więcej alebo lepiej
Ważne to najprawdopodobniej 2 reduktory i to mocne
Tech -Sterownik
wtryskiwacze moze baraki by dały radę ale to musisz liczyć ok 4000- zł moze mniej
ale Sterownik idzie od V6 jest deko droższy i już Gazownicy liczą za to z tysiąc więcej alebo lepiej
Ważne to najprawdopodobniej 2 reduktory i to mocne
Tech -Sterownik
wtryskiwacze moze baraki by dały radę ale to musisz liczyć ok 4000- zł moze mniej
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
O automacie ciezko powiedzieć, trzeba jechac i zrobić jazdę próbną czy płynnie zmienia biegi, nie hałasuje. Z pewnością do miasta jest bardzo wygodny. Musisz sie jednak liczyć z podwyższonym spalaniem. No i z odpowiednim serwisem na bierząco. W sensie wymiana oleju i filtra.
Zagazować da się każde auto, trzeba to tylko zrobić z głową.
Co do forda Focusa....hmmm.... Powiem tak S40/V50 ro po prostu Focus tylko trochę lepiej wykonany i droższy.
Co do silników, to fakt..jedynie słuszny to T5, a dobrze użytkowane potrafią dużo kilometrów zrobić.
Nadaję z Tapatalka
Zagazować da się każde auto, trzeba to tylko zrobić z głową.
Co do forda Focusa....hmmm.... Powiem tak S40/V50 ro po prostu Focus tylko trochę lepiej wykonany i droższy.
Co do silników, to fakt..jedynie słuszny to T5, a dobrze użytkowane potrafią dużo kilometrów zrobić.
Nadaję z Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
Zresztą ta t5 tka zaśiądzie chyba w najnowszym mustangu hahahahha
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 13:34
- Model: brak
- Silnik: brak
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: OL
- imię: Bartek
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
Jakie są najpopularniejsze usterki S40 z tych roczników?
Na co szczególnie zwrócic uwagę przy zakupie?
Co jest bolączką 2,5T?
Na co szczególnie zwrócic uwagę przy zakupie?
Co jest bolączką 2,5T?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
nie mam nie powiem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
Ogólnie to sprawdź kondycje turbiny. Jak auto bylo użytkowane poprawnie, to T5 nie sprawia większych problemów.
Nadaję z Tapatalka
Nadaję z Tapatalka
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 13:34
- Model: brak
- Silnik: brak
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: OL
- imię: Bartek
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
Patrzyłem na ceny turbo i tak koło 700 zeta chodzą więc też nie ma tragedii , boję się bardziej o jakieś przegrzane głowice lub coś w tym stylu. Miałem już jedno auto które mnie poniosło 7000 zł w ciągu roku na naprawy i się trochę boję zaryzykować.
Ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć na temat tej jednostki?
Ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć na temat tej jednostki?
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
benzyna z turbo jest ble , ale dizel z turbo już cacy .
t5 raczej trwałe jest . tylko że do tej pory to było 2,3 a teraz rozwiercili to do 2,5 i czasem uszczelka lubi puścić . bardzo rzadko ale jednak . ciekawe jak to wytrzymuje w focusie RS v70r 300 i więcej koni . może inaczej silnik złożony . tak to przy używanym aucie to zawsze rosyjska ruletka . sprawdź czy się nie nagrzewa jakoś mega szybko . u kolegi co prawda w 2,4 144 konie to był bardzo wczesny alarm i zakończyło się zdjęciem czapki . przyczyna była prosta : nasi już tam grzebali .
t5 raczej trwałe jest . tylko że do tej pory to było 2,3 a teraz rozwiercili to do 2,5 i czasem uszczelka lubi puścić . bardzo rzadko ale jednak . ciekawe jak to wytrzymuje w focusie RS v70r 300 i więcej koni . może inaczej silnik złożony . tak to przy używanym aucie to zawsze rosyjska ruletka . sprawdź czy się nie nagrzewa jakoś mega szybko . u kolegi co prawda w 2,4 144 konie to był bardzo wczesny alarm i zakończyło się zdjęciem czapki . przyczyna była prosta : nasi już tam grzebali .
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 z 2,5 Turbo jak to z tym jest?
To prawda
trzeba patrzyć co i jak ,,ale myśle że do ogarnięcia ..
trzeba patrzyć co i jak ,,ale myśle że do ogarnięcia ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K