T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 9 cze 2018, o 21:28

Mariusze to w ogóle podejmują się tylko konkretnych robót ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: turboni » 9 cze 2018, o 22:31

NoViK pisze:Mariusze to w ogóle podejmują się tylko konkretnych robót ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
T4 z 1.9T na 2.0T4 a nie jakieś pierdoły :)

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 9 cze 2018, o 23:39

Robota nie wąska ... ale sam się zastanawiam czy bym nie wolał poczciwego 1,9 temontować i robić hybrydę ala NoVik ..bo to jednak dawało radę ?

choć szacun za taki wkład prac .. niestety księgowi dali Duuuuupyyy w 2000 roku niestety ta tendencja była we wszystkich markach legendarnych nissanach toytoach czy nawet w wieś Vag onie .. każda fabryka robiła jakiś super legendarny silnik a potem była kupa ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 10 cze 2018, o 04:28

Hybryda daje rade z tego co wiem I śmiga cały czas. Muszę się w końcu zebrać i opisać patent, bo ktoś go niedługo powtórzy i sobie przypisz dokonanie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 10 cze 2018, o 06:32

kilert pisze:Jednak się zdecydowałeś na generalke praktycznie. Ale wyczyścili blok i głowice jak nówka sztuka wygląda.
Mariusz będzie miał teraz doświadczenie w grzebaniu przy T4- kach jak nikt na podkarpaciu. Przypomnij mu żeby założył nową uszczelke pod zawor VVT bo u mnie zanim się kapnalem to zrzygane miałem wszystko z tyłu silnika :) ....
Nie miałem wyjścia, udało mi się znaleźć 2 takie silniki jeden w Niemczech za 1000 euro, drugi w GB za 1500£ Po dodaniu kosztów sprowadzenia, demontażu starego i montażu "nowego, niepewności co do ich sprawności (oba wyciągnięte) wyszło mi że lepiej będzie remontować. Dzięki za namiary na Mariusza, chociaż i tak trzeba pilnować, bo szpilki chciał mi stare zakładać, pasek w sumie też tak nie pewnie ale mówił że będzie, i inne takie tam. O uszczelce przypomnę. Blok wyczyścił Mariusz, głowica była sprawdzana wcześniej, zarówno przez Mariusza jak i później gdy poszła do naprawy we wspomnianym wyżej Libiążu dlatego tak wypucowana ;)
RIPPER pisze:Robota nie wąska ... ale sam się zastanawiam czy bym nie wolał poczciwego 1,9 temontować i robić hybrydę ala NoVik ..bo to jednak dawało radę ?
choć szacun za taki wkład prac .. niestety księgowi dali Duuuuupyyy w 2000 roku niestety ta tendencja była we wszystkich markach legendarnych nissanach toytoach czy nawet w wieś Vag onie .. każda fabryka robiła jakiś super legendarny silnik a potem była kupa ,,,
Pewnie jak bym się znał to też wziąłbym na warsztat 1.9 i robił hybrydę. NoVika pytałem to nie chciał się tym zająć :twisted: :P (żeby nie było nie mam żalu o to). O zamykaniu bloku kiedyś czytałem tylko nie wiedziałem, że można w ten sposób ratować silniki, to Novik poddał mi ten pomysł za co dzięki wielkie.

Jak już odbiorę auto zrobię jakieś podsumowanie operacji z kosztami.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 10 cze 2018, o 07:57

Nie chciałem się zabrać za to bo za dużo czasu musiałbyś czekać na silnik ;) nie ma mnie w domu praktycznie cały czas i nie miałbym czasu na zrobienie tego niestety.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 10 cze 2018, o 21:07

NoViK pisze:Nie chciałem się zabrać za to bo za dużo czasu musiałbyś czekać na silnik ;) nie ma mnie w domu praktycznie cały czas i nie miałbym czasu na zrobienie tego niestety.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Jasna sprawa, przecież żartowałem ;)

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 10 cze 2018, o 22:27

Wiem ;) ale tak czy tak liczę że problemu z silnikiem już nie będziesz miał I będziesz się cieszył z jazdy :D

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 11 cze 2018, o 00:14

Nasze furacze kapryśne ale wybaczamy im w momęcie

gdzie TPS 100%
i Boost w pełni ..
a DSA ma co robić ..
małe obsrane kombi a robi robotę .. :lol:
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 lip 2018, o 11:05

Dobra Panowie, bo już myślałem pochwalić się swoją wołowiną z prawie nowym silnikiem i zrobić podsumowanie kosztów ale cały czas coś niedomaga. Podczas odbioru auta od mechanika zauważyłem w zbiorniczku brak płynu chłodniczego, gość stwierdził, że to dlatego, że układ się odpowietrzył i trzeba dolać i powinno być. Dolałem i tak w między czasie dolałem jeszcze raz ale już mniej. Cały czas obserwuję zbiorniczek. W między czasie okazało się że coś kapie spod silnika. Wyglądało to na olej, gość zobaczył i stwierdził, że to kapie z uszczelki przy turbinie. Wymienił i miało być ok. To już drugi raz wymienił bo przed oddaniem auta też się tam lało. Niestety nie pomogło i dalej kapie. Niewielkie ilości ale jednak. Ubytku nawet nie widać na bagnecie. Umówiłem się ponownie na wymianę ale jednoczenie zasięgnąłem opini Yaro i zakupiłem oryginalny oring i uszczelkę odpływu oleju z turbiny do mojego Volvo. Na wymianę umówiony jestem we wtorek. Wczoraj byłem autem w Mielcu (jakieś 40km w jedną stronę), jak mechanior przykazał nie przekraczałem 2k obrotów, prędkość max 95km/h i tak jeżdzę cały czas. Dzisiaj sprawdziłem poziom płynu i okazało się, że płynu w zbiorniczku na dnie, dolałem ze szklankę, może mniej do poziomu w połowie między MIN-MAX.

To jak to kuźwa z tym płynem? Gdzie on się podziewa? Silnik zrobiony, pod autem nie ma ani kropli, nawet z tej turbiny nie kapało (przynajmniej ja nie widzę żadnej), nie kopci, pod korkiem oleju brak "majonezu", oleju nie przybywa i nie ubywa. Czy jest możliwe że to gdzieś przy tej turbinie? Albo nieszczelność pojawia się przy rozgrzanym silniku i płyn spieprza w trakcie jazdy? Znowu robić test na co2? Już powoli zaczyna mi brakować sił do niego. Mam w tej chwili zrobione 690km, niedługo wymiana oleju a ja nadal mam problem z autem albo ze sobą i popadam w paranoję. Ma ktoś jakiś pomysł? A może to to że wczoraj auto stało lekko pod górkę a po powrocie zaparkowałem lekko z górki? Może to mieć wpływ na różnicę w poziomie płynu w zbiorniczku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”