T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Grzesiek2110s
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2018, o 14:36
Model: s40
Silnik: B4204T5
moc: 163KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Radzyn_Podlaski
imię: Grzegorz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: Grzesiek2110s » 21 lip 2018, o 14:53

Warto zrobić test na obecność CO2 czy nie jest spierdzielona robota. A swoją drogą też mam aktualnie przeprowadzany remont i możliwe że też się zainteresuje taką operacją jak zamkniecie bloku i bardzo jestem ciekawy czy po jest wszystko o. I jak już wydawać mam tyle kasy na to to dobrze by było podnieść moc na jakieś 200-220KM :-)

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 lip 2018, o 18:08

Grzesiek2110s pisze:Warto zrobić test na obecność CO2 czy nie jest spierdzielona robota. A swoją drogą też mam aktualnie przeprowadzany remont i możliwe że też się zainteresuje taką operacją jak zamkniecie bloku i bardzo jestem ciekawy czy po jest wszystko o. I jak już wydawać mam tyle kasy na to to dobrze by było podnieść moc na jakieś 200-220KM :-)
Ehh w poniedziałek dla świętego spokoju podjadę zrobić ten test. Ja tam o podnoszeniu mocy nie myślę, ja chcę tylko żeby z autem problemów nie było. Mam nadzieję, że to tylko jakiś dziwny wybryk, może przeciek a nie UPG lub gorzej - blok bo wtedy to nie wiem co zrobię.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: kilert » 21 lip 2018, o 21:15

rutrap, ja do swojego dolewam szklankę ale na 10000 km ale u mnie jest turbina do regeneracji o oleju to nawet nie wspomnę. Popatrzcie czy gdzieś nie cieknie płyn z któregoś węża tylko na rozgrzanym silniku.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 lip 2018, o 22:21

kilert pisze:rutrap, ja do swojego dolewam szklankę ale na 10000 km ale u mnie jest turbina do regeneracji o oleju to nawet nie wspomnę. Popatrzcie czy gdzieś nie cieknie płyn z któregoś węża tylko na rozgrzanym silniku.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Już nie wiem co jest grane, może coś z odpowietrzeniem, może korek? Po uzupełnieniu płynu, zrobiłem trasę około 30km znowu bez spiny, na spokojnie max 90 i nie więcej niż 2k obrotów. Zaparkowałem tak jak był zaparkowany. Od razu po przejażdżce sprawdziłem stan w zbiorniczku i nagle okazało się że jest ponad max, a było w połowie między min i max. Sprawdziłem teraz po tym jak trochę ostygnął i poziom spadł poniżej max, ale silnik jeszcze ciepły. Już nie wiem o co chodzi.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 21 lip 2018, o 22:29

Sprawdzaj płyn jedynie na totalnie zimnym silniku to raz

jak jest gorący to nigdy nie odkręcaj korka od płynu

jak Ci płyn ucieka a nie ma objawów to może być mała nieszczelność na jakiejś opasce będzie ciekło po gorącym silniku i łatowo tego nie zobaczysz

Turbo też ma wodę może tam kapać wczasie jazdy

spływ oleju jest upierdliwy jedyne lekarstwo to oryginalny kwadratowy oring

jak się wybiorę do hurtowni z oringami to może kupie woreczek z nimi z Vitonu ..

nie panikuj jeszcze fura może się odpowietrzać nawet i tydzień
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 lip 2018, o 23:09

Raz odkręciłem na gorącym, czy tym sposobem mogłem sobie zapowietrzyć układ?

Taki oring zamówiłem: https://www.volvofan.pl/p7152.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I taką uszczelkę: https://www.volvofan.pl/p5668.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wcześniej nie wiem co było zakładane, na pewno nie ori. Czy to co mi kapie czasami na ziemie w samym środku to może być właśnie ciecz chłodząca?

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: turboni » 21 lip 2018, o 23:22

Tak, taki oring i uszczelka tylko ciekawa rzecz bo w ASO jest tańsze :)
Ja za uszczelkę i oring zaplaciłem 25 zeta od ręki

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 21 lip 2018, o 23:44

no cena powala ,,

oring w drakenie z czarnej gumy co prawda ale ze 3x tańszy ,,

uszczelka to chyba trzeba zrobić produkcje własną bo kawałek materiału i wziołem 3 wybijaki od Siebie i zrobiliśmy z Raptusem taką z 20 sekund
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 22 lip 2018, o 09:31

RIPPER pisze:no cena powala ,,

oring w drakenie z czarnej gumy co prawda ale ze 3x tańszy ,,

uszczelka to chyba trzeba zrobić produkcje własną bo kawałek materiału i wziołem 3 wybijaki od Siebie i zrobiliśmy z Raptusem taką z 20 sekund
Są tam tańsze ale miała być oryginalna więc się już nie zastanawiałem. Wziąłem co jest.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: kilert » 22 lip 2018, o 11:50

Poziom płynu sprawdzaj rano na zimnym silniku to odczyt będzie miarodajny. Na gorącym na pewno będzie inny poziom. Twoje volvo to może takie ciemno niebieskie z przyciemnionymi szybami z tyłu ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”