Czyli jest możliwe, że jeśli nie dokręcił głowicy to mam przepaloną uszczelkę?NoViK pisze:Przy niedokręconej głowicy szybko ja przypali
T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Tak, jest szansa. Ostatnio kolega Gościu robił u siebie i mówił że miał niedokręcona jak zaczynał rozbierać.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Stara szkoła mówiła o dokrecaniu( 500 -1000km) lub raczej o sprawdzeniu z taką samą siłą w nowych autach tego się nie praktykowało
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Tyle że u nas taka operacja wiąże się z rozpinaniem rozrządu i rozklejeniem pokrywy zaworow... U siebie nic nie robiłem takiego, jedynie wszystko zgodnie z serwisówką i nie mam żadnego problemu.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
rutrap nie ma takiej opcji że poskładał to na silikon. Pokazywał mi jakis specyfik na którym to kleił u mnie i nigdzie nie cieknie do dzisiaj po zrobionych 30 tys km. Bez przesady ale o takie rzeczy to akurat bym go nie posądzał.
A czy goście co Ci robili to zamykanie bloku sprawdzili jego szczelność bo może jednak był gdzieś pękniety ?
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
A czy goście co Ci robili to zamykanie bloku sprawdzili jego szczelność bo może jednak był gdzieś pękniety ?
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Dzwoniłem do gościa który zamykał blok i mówił, że nie ma opcji żeby był pęknięty. On głównie robi fordy i volva więc myślę że wie co mówi. Chciał żebym przyjechał to mi cylindry posprawdza sondą żeby coś tam wykluczyć, głowicę robiła firma którą on polecał i za nią ręczył i że najlepiej robić głowicę i blok razem bo wtedy wszystko spasuje.kilert pisze:A czy goście co Ci robili to zamykanie bloku sprawdzili jego szczelność bo może jednak był gdzieś pękniety ?
Teraz to nikt się nie przyzna. Kasa wzięta. Nawet jeśli blok był pęknięty. Tylko proszę nie mówcie mi, że najlepiej robić wszystko u jednego bo wtedy wiadomo czyja wina. Nie zawsze się tak da.
Co do Pana Mariusza to sprawa wygląda tak, że teraz ciężko jest mi mu uwierzyć. Wiem, że ma dużo pracy ale przeciągał składanie mojego bardzo długo. (chyba z miesiąc jeśli nie więcej odkąd mu blok z głowicą dostarczyłem) W dzień w którym miał już auto testować, dzwonił do mnie, że auto nie pali po złożeniu i okazało się że jakiś wałek założył odwrotnie do czego się sam przyznał.
Auto od poskładania niby jeździ ale leje się co chwilę z czegoś olej, jak nie z powrotu turbo to teraz z pokrywy zaworów (3 razy wymieniał oring zanim zalożył właściwy i to dopiero jak sam mu o tym powiedziałem po pytaniach na forum). Woda spiernicza, od samego początku, właściwie nim nie jeździł żeby sprawdzić tylko odpalił i wygrzał go na podwórku. Jak przyjechałem po niego, auto stało i się grzało a on gdzieś łaził. Może i doglądał ale skąd ja mogę wiedzieć? A rano na drugi dzień po odbiorze wody brak w zbiorniku. Powiedział że się odpowietrza jeszcze i że dolać i ma być i tak dolewam do dziś. Właśnie kupiłem kolejny litr Prestona. Teleskopy pod maską już puszczają od ciągłego jej otwierania. Zrobiłem już ponad 2000km po 1000 wymieniłem olej na Valvoline, w między czasie płyn na Preston bo ten wcześniejszy był podejrzany, akumulator bo padł a i tak coś wypływa spod pokrywy. Jak widać nie tylko dla mnie wygląda jak silikon.
Gość z Krakowa ani razu mnie nie okłamał, powiedział że blok i głowicę zrobi w 2 tygodnie i tak było, pomógł w złożeniu silnika przez telefon (to on wykrył że ten wałek - nie pytajcie jaki nie pamiętam, jest odwrotnie założony bez oglądania silnika) Właściwie na każdym etapie mi doradzał i od razu mówił ile będzie to kosztowało.
Pan Mariusz mi mówił że pierścienie nowe nie potrzebne, że panewki też są ok, że paska nie trzeba wymieniać, śrub od głowicy też nie i w ogóle to on by tego bloku nie zamykał tylko UPG wymienił. Ale gwarancji na 50 tys km nie chciał dać. Sami oceńcie.
kilert nie mam żalu do Ciebie za polecenie mi gościa. Sam wybierałem. Mogłem przecież do ASO w Rzeszowie uderzyć od razu ale jakby nie było kasa też miała znaczenie. Nie mam też pewności co do gości którzy robili głowicę i blok po prostu troszkę więcej im wierzę.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
No z terminami to jest różnie u niego ja też długooo czekałem. Z tym "silikonem" to bym nie panikowal bo wyglądem i konsystencja przypomina silikon ale nim nie jest
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Tak, ja wiem ze zapewne składał to na masę uszczelniającą z Victor reinz ale tam czegoś takiego nie powinno być. No i dodatkowo cieknie olej na kolektor więc raczej trzeba coś z tym zrobić. I w końcu wytłumaczyć ubytek płynu.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Byłem dzisiaj u niego i rozmawiałem z nim. Na spokojnie bez zbędnych emocji. Dokładnie tak jak piszesz NoViK, poskładał silnik na czymś takim:
https://www.motormec.co.uk/70-31414-20- ... 200ml.html tylk mówił o wytrzyałości na tmp około 3000 stopni. więc nie wiem czy to ten sam Reinz bo ten ma 300 stopni
Umówiłem się z nim na przyszły czwartek na poprawkę pokrywy, poprosiłem o poszukanie tego wycieku wody. Jak coś to kupię ten klej i tą pokrywę chociaż niech sklei na tym. Więc zobaczymy co z tego wyjdzie.
https://www.motormec.co.uk/70-31414-20- ... 200ml.html tylk mówił o wytrzyałości na tmp około 3000 stopni. więc nie wiem czy to ten sam Reinz bo ten ma 300 stopni
Umówiłem się z nim na przyszły czwartek na poprawkę pokrywy, poprosiłem o poszukanie tego wycieku wody. Jak coś to kupię ten klej i tą pokrywę chociaż niech sklei na tym. Więc zobaczymy co z tego wyjdzie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Składałem trochę rzeczy Reinzem i zawsze było ok. Nawet spoiny przy piekarniku wytrzymały 3 lata i nadal trzymają.