T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 25 wrz 2018, o 08:56

NoViK pisze:Przy niedokręconej głowicy szybko ja przypali
Czyli jest możliwe, że jeśli nie dokręcił głowicy to mam przepaloną uszczelkę?

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 25 wrz 2018, o 09:53

Tak, jest szansa. Ostatnio kolega Gościu robił u siebie i mówił że miał niedokręcona jak zaczynał rozbierać.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 25 wrz 2018, o 19:27

Stara szkoła mówiła o dokrecaniu( 500 -1000km) lub raczej o sprawdzeniu z taką samą siłą w nowych autach tego się nie praktykowało
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 25 wrz 2018, o 20:07

Tyle że u nas taka operacja wiąże się z rozpinaniem rozrządu i rozklejeniem pokrywy zaworow... U siebie nic nie robiłem takiego, jedynie wszystko zgodnie z serwisówką i nie mam żadnego problemu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: kilert » 25 wrz 2018, o 21:02

rutrap nie ma takiej opcji że poskładał to na silikon. Pokazywał mi jakis specyfik na którym to kleił u mnie i nigdzie nie cieknie do dzisiaj po zrobionych 30 tys km. Bez przesady ale o takie rzeczy to akurat bym go nie posądzał.
A czy goście co Ci robili to zamykanie bloku sprawdzili jego szczelność bo może jednak był gdzieś pękniety ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 25 wrz 2018, o 22:08

kilert pisze:A czy goście co Ci robili to zamykanie bloku sprawdzili jego szczelność bo może jednak był gdzieś pękniety ?
Dzwoniłem do gościa który zamykał blok i mówił, że nie ma opcji żeby był pęknięty. On głównie robi fordy i volva więc myślę że wie co mówi. Chciał żebym przyjechał to mi cylindry posprawdza sondą żeby coś tam wykluczyć, głowicę robiła firma którą on polecał i za nią ręczył i że najlepiej robić głowicę i blok razem bo wtedy wszystko spasuje.

Teraz to nikt się nie przyzna. Kasa wzięta. Nawet jeśli blok był pęknięty. Tylko proszę nie mówcie mi, że najlepiej robić wszystko u jednego bo wtedy wiadomo czyja wina. Nie zawsze się tak da.

Co do Pana Mariusza to sprawa wygląda tak, że teraz ciężko jest mi mu uwierzyć. Wiem, że ma dużo pracy ale przeciągał składanie mojego bardzo długo. (chyba z miesiąc jeśli nie więcej odkąd mu blok z głowicą dostarczyłem) W dzień w którym miał już auto testować, dzwonił do mnie, że auto nie pali po złożeniu i okazało się że jakiś wałek założył odwrotnie do czego się sam przyznał.

Auto od poskładania niby jeździ ale leje się co chwilę z czegoś olej, jak nie z powrotu turbo to teraz z pokrywy zaworów (3 razy wymieniał oring zanim zalożył właściwy i to dopiero jak sam mu o tym powiedziałem po pytaniach na forum). Woda spiernicza, od samego początku, właściwie nim nie jeździł żeby sprawdzić tylko odpalił i wygrzał go na podwórku. Jak przyjechałem po niego, auto stało i się grzało a on gdzieś łaził. Może i doglądał ale skąd ja mogę wiedzieć? A rano na drugi dzień po odbiorze wody brak w zbiorniku. Powiedział że się odpowietrza jeszcze i że dolać i ma być i tak dolewam do dziś. Właśnie kupiłem kolejny litr Prestona. Teleskopy pod maską już puszczają od ciągłego jej otwierania. Zrobiłem już ponad 2000km po 1000 wymieniłem olej na Valvoline, w między czasie płyn na Preston bo ten wcześniejszy był podejrzany, akumulator bo padł a i tak coś wypływa spod pokrywy. Jak widać nie tylko dla mnie wygląda jak silikon.

Gość z Krakowa ani razu mnie nie okłamał, powiedział że blok i głowicę zrobi w 2 tygodnie i tak było, pomógł w złożeniu silnika przez telefon (to on wykrył że ten wałek - nie pytajcie jaki nie pamiętam, jest odwrotnie założony bez oglądania silnika) Właściwie na każdym etapie mi doradzał i od razu mówił ile będzie to kosztowało.
Pan Mariusz mi mówił że pierścienie nowe nie potrzebne, że panewki też są ok, że paska nie trzeba wymieniać, śrub od głowicy też nie i w ogóle to on by tego bloku nie zamykał tylko UPG wymienił. Ale gwarancji na 50 tys km nie chciał dać. Sami oceńcie.

kilert nie mam żalu do Ciebie za polecenie mi gościa. Sam wybierałem. Mogłem przecież do ASO w Rzeszowie uderzyć od razu ale jakby nie było kasa też miała znaczenie. Nie mam też pewności co do gości którzy robili głowicę i blok po prostu troszkę więcej im wierzę.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: kilert » 26 wrz 2018, o 20:38

No z terminami to jest różnie u niego ja też długooo czekałem. Z tym "silikonem" to bym nie panikowal bo wyglądem i konsystencja przypomina silikon ale nim nie jest

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 26 wrz 2018, o 21:42

Tak, ja wiem ze zapewne składał to na masę uszczelniającą z Victor reinz ale tam czegoś takiego nie powinno być. No i dodatkowo cieknie olej na kolektor więc raczej trzeba coś z tym zrobić. I w końcu wytłumaczyć ubytek płynu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 26 wrz 2018, o 22:15

Byłem dzisiaj u niego i rozmawiałem z nim. Na spokojnie bez zbędnych emocji. Dokładnie tak jak piszesz NoViK, poskładał silnik na czymś takim:

https://www.motormec.co.uk/70-31414-20- ... 200ml.html tylk mówił o wytrzyałości na tmp około 3000 stopni. więc nie wiem czy to ten sam Reinz bo ten ma 300 stopni

Umówiłem się z nim na przyszły czwartek na poprawkę pokrywy, poprosiłem o poszukanie tego wycieku wody. Jak coś to kupię ten klej i tą pokrywę chociaż niech sklei na tym. Więc zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: Borysław » 26 wrz 2018, o 22:26

Składałem trochę rzeczy Reinzem i zawsze było ok. Nawet spoiny przy piekarniku wytrzymały 3 lata i nadal trzymają.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”