T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 27 wrz 2018, o 13:25

Ale zrozumcie to że ten silnik ma taką konstrukcje że bez powodu nie idzie tu klej anaerobowy. On uszczelnia tylko powierzchnie styku dwóch elementów a to co jest poza nawet nie zaschnie. Nie blokuje to żadnych kanałów olejowych i tym podobnych. No i kolejna sprawa to luz montażowy, który przy silikonie może być większy. To że reinz jest ok (sam używam go u siebie), to nie znaczy że może zastępować pewne uszczelnienia. Faktem jest że loctite powinien trochę odstać zanim się zaleje olej. Taka jest jego jedyna niedogodność.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 27 wrz 2018, o 19:00

Czyli tą pokrywę lepiej skleić loctite? Jaki jest czas oczekiwania po sklejeniu? Czy trzeba spuszczać olej? A może jednak rozebrać cały silnik i na nowo poskładać już na loctite? Żeby nie było, że za kolejne 2tys km zacznie puszczać dół, albo miska...

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 27 wrz 2018, o 20:18

Nie musisz spuszcza oleju, wystarczy że nie będzie się odpalalo z dzień po złożeniu. Ja zawsze wolałem odczekać więcej niż mieć z tego tytułu nieprzyjemności. Jak dół nie cieknie to zostaw to w spokoju. A jak będzie się coś działo to mechanik powinien ponieść tego konsekwencje. Najważniejsze żeby się wyjaśniło dlaczego masz ubytek płynu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 27 wrz 2018, o 20:55

Ok, zamówię ten klej i powiem żeby zrobił tak jak mówisz i nie odpalał od razu. Poprosiłem go żeby mi zarezerwował taki termin jemu dogodny aby zrobił auto od razu a nie trzymał go na podwórku przez tydzień jak do tej pory. Więc uwaga żeby nie odpalał od razu auta może się przydać. Z płynem też ma zobaczyć, więc mam nadzieję, że się wyjaśni ten ubytek, chyba że to turbina. Mówił, że miał przypadek że ktoś zalał płyn na gorący silnik i pękła turbina właśnie.

Jeśli i u mnie jest jakieś mikropęknięcie na płaszczu wodnym to wydaje mi się że może być tak że spaliny dostają się do wody a i woda znika. Czy wtedy nie byłoby jakiś nieprawidłowości w pracy turbiny? Szczerze nie wiem jak to jest gdy turbina pracuje prawidłowo. Ale przy takich parametrach pracy wydaje mi się że te nieprawidłowości byłoby znać. Hmm może kilert przejechałbyś się tym moim ustrojstwem w któryś dzień i coś więcej na jego temat powiedział? Oczywiście jak byś miał czas. Dla mnie auto jeździ jak szalone ale co ja mogę wiedzieć jak ja wcześniej daichatsu 1.0 z 56 kucami jeździłem.

Awatar użytkownika
Gosciu
Debeściak
Posty: 205
Rejestracja: 23 mar 2017, o 17:44
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 160
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Krzysiek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: Gosciu » 28 wrz 2018, o 16:43

ja kleilem na tym
Obrazek
i placilem za zestaw z oringami 46 zl
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: kilert » 28 wrz 2018, o 21:39

To dobrze ze cos ustaliliscie, wiem ze z nim trzeba delikatnie gadać. Moglibyśmy się spotkać ale bliżej zimy bo kiepsko u mnie z czasem teraz. Nie mam kiedy nawet u siebie popatrzeć bo cos mi sie porobilo z dolotem/podciśnieniami.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 28 wrz 2018, o 22:54

Gosciu pisze:ja kleilem na tym
Obrazek
i placilem za zestaw z oringami 46 zl
Ja na takim reinzu składam silniki, ale nie z takimi złączami kołnierzowymi jak u nas. Wystarczy że dasz go za dużo, to podczas skręcania wychodzi każdym możliwym kanałem, a później miałem takie przypadki że kawałki tego typu uszczelniaczy znajdowałem w kołach vvt czy zaworach zmiennej fazy.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 29 wrz 2018, o 07:50

NoViK, tak dla pewności zanim zamówię: ta tubka: klik ma wystarczyć? A i jeszcze jedno te max 200 stopni w zakresie temperatur wystarczy?

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 29 wrz 2018, o 09:03

50 ml starczy na 3 silniki kompletne.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 7 paź 2018, o 18:23

Dzisiaj odebrałem auto, wymienił ten silikon z pokrywy i zlokalizował przeciek płynu chłodzącego. Podobno wąż od turbo był walnięty. Jutro zrobię zdjęcie i pokaże gdzie. Wyjechałem od niego i się okazało że po kilkuset metrach zaświecił się check. Wróciłem jednak miał rozładowanego laptopa i nie mogliśmy się połączyć, więc jutro mam to jeszcze sprawdzić. Przed poprawką nie było ani raz sytuacji z kontrolka check mimo uciekającego płynu czy oleju, zastanawiam się czy coś z tym zaworem od rozrządu może być nie tak. Dam znać co i jak.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”