Teraz jest 17 sie 2018, o 00:36

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2018, o 14:40 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2018, o 17:56
Posty: 3
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 160
Rocznik: 2004
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Irek
Witam wszystkich użytkowników forum, ponieważ niedawno kupiłem Vovlo i jestem tutaj pierwszy raz :)

Mam pewien problem z moim Volvo. Niedługo po zakupie podłączyłem go pod komputer diagnostyczny i wyświetlił się błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego. Wymieniłem więc czujnik 2-pin z przewodem znajdujący się obok termostatu (termostat przy okazji też) skasowałem błąd i już się nie wyświetla. Jednak problem jest w czym innym a mianowicie podczas odpowietrzania miałem podpięty cały czas komputer i obserwowałem na bieżąco temperaturę cieczy. Temperatura z OBD nie pokrywa się niestety ze wskazaniami samochodu (wskaźnika). Gdy na komputerze jest juz 101-102 stopnie i załącza się wentylator na zegarach jest cały czas 90. Ogólnie to jeszcze nie widziałem żeby przekroczył to magiczne 90, zarówno przed wymianą jak i po. I tutaj pojawia się moje pytanie, czy jest jakiś drugi czujnik który odpowiada za wskazania wskaźnika w samochodzie? Czy ten wskaźnik jest na tyle orientacyjny że nie pokazuje wahań temp powyżej 90 stopni a dopiero gdy jest naprawdę wysoka? Zastanawiający jest też fakt że po odpięciu tego czujnika przy termostacie zegar nadal wskazuję temperaturę.

Z góry dziękuje za odp i Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2018, o 15:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6722
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
układ wskazań idzie z Ecu jeśli dobrze pamiętam
zegar na blacie pewnie nie wykrywa takich wahań

odpalanie wiatraka przy 101 a 102 stopnia jest jak najbardziej prawidłowe dlatego nie jest to temperatura jakaś dla niego nie bezpieczna gdzie miałby wchodzić pod czerwone pole ..

działa Ci to prawidłowo i bym się nie stresował ..

jak mi na pierwszej długiej trasie na zegarku zobaczyłem cyferki 95 96 97 --100 to już byłem w panice mając wcześniej nissana który miał termostat 76 st pełne otwarcie ..

Volvo to piekarniki i tyle ..

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2018, o 18:09 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2018, o 17:56
Posty: 3
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 160
Rocznik: 2004
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Irek
Ciekawe w takim razie od jakiej wartości wskaźnik pokaże zmianę temperatury. Mam nadzieję że wystarczająco wcześnie bo słyszałem ze w tym silniku blok jest mało wytrzymały na skrajnie wysokie temp cieczy. Co masz na myśli mówiąc piekarniki? Aż tak źle znoszą wysokie temperatury na zewnątrz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2018, o 20:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6722
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
No niestety era V 40 stki dzieli się na przed i po lift

Poliftowe są bardziej dopracowane i ładniejsze .

Przedlift zwłaszcza w Turbo był dużo bardziej wytrzymały

Największe problemy ma 2.0 T4 Poliftowe ale są też na to lekarstwa .
Bo jest bardziej obciążone nić 2.0 200 a 160 KM . wiadomo

Co do wolno ssaków to są delikatniejsze ale dają radę ,

Co do piekarnika to miałem na myśli że jest poprostu strasznie gorąco pod maską .

jeśli chcesz dbać o silnik to polecam jakieś dodatkowe urządzenia wskażniki z Pikiem czy coś podobnego

Taka obawa o silnik doprowadziła mnie do zrobienia takiej zabawki która ma ogarniać
takie rzeczy jak

Temp Płynu
Temp Oleju
Temp EGT
Ciś doładowani i gazu
jak i AFR

+ multum innych czujników ,

Narazie wersje 2.0 mam na biurku a prototyp lata w Virusa C70

Tu jest filmik jak to mniej wiecej wygląda choć kolory ładniejsze no i wsio dopracowane bardziej jest doszło kilka innych ekranów
https://www.youtube.com/watch?v=al_FAhwG6JE&t=24s

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2018, o 21:28 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2018, o 17:56
Posty: 3
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 160
Rocznik: 2004
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Irek
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź, rozjaśniłeś mi troche ocb:)
Myślałem nad wskaźnikami ale analogowymi: doładowania, ciśnienia oleju, temp oleju i biorąc pod uwage precyzję wskaźnika temp cieczy moze warto by było i taki sobie sprawić.
Ale projekt zacny, jak to mniej wiecej cenowo wychodzi?

Zamierzam nim troche pojeździć, niedługo planuje założyć LPG i nie chcialbym go na starcie ugotować..;(

A co powiesz na połączenie z LPG? Instalacja: sterownik Stag 4, reduktor stag, wtryski baracuda.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2018, o 00:15 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3598
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
RIPPER napisał(a):
Co do wolno ssaków to są delikatniejsze ale dają radę ,

Co do tego się nie zgodzę.Wolnossaki są najbardziej wytrzymałe, bo nie są tak obciążone.
Wg mnie są mułowate ale też przez to idioto odporne i ciężko je zarżnąć :)

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2018, o 11:14 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 136
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Czyli że mój 1.8 wolnossak 122 konny jest silnikiem wytrzymałym ?

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2018, o 18:54 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3598
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
krystiancza2 napisał(a):
Czyli że mój 1.8 wolnossak 122 konny jest silnikiem wytrzymałym ?

Jasne, że tak ale w twoim masz już lekko awaryjny osprzęt jak zawór i koło zmiennych faz.Cewki też nie należą do najtrwalszych.

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2018, o 19:23 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 136
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Wiem, koło faz zmieniałem w tamtym roku ale z cewkami nie miałem problemów jeszcze i z tego co wiem to są tam nadal Ori, ale ktoś przedemna wymieniał tylko kable wysokiego napięcia.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO