[Polecane elementy LPG]

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: RIPPER » 21 mar 2016, o 22:19

Kolego tebajery dla osób które wiedzą do czego są i po co są pomocne i mogą czasem du!@3 uratować do strojenia to i Stag 200 wystarczy

tech 204 czy 214 to wiadomo już nie duże różnice ale jednak są ...

co do barakudy tej o zwiększonym przepływie mam mieszane uczucia bo jakoś nie jest porównywalna z haną blue a tak coś plotka mówiła

Elektrozawory to faktycznie bez znaczenia

zawoli robiłem kme silvera przerabiałem niko zrobiłem na smc (sterowanie też ciśnieniem gazu z listwy gazowej) sharka mam i nie polecam choć może mam wadliwy

ostatnie twoje zdanie popieram w 100%
najważniejszy montaż
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Magik123 » 21 mar 2016, o 22:40

Tak ale Volvo 1.8 nie potrzebuje takich rzeczy. 99% aut jeździ na lipnym AFR, 90% gaziarzy nie stroi na AFR a powinni, może 50% stroi w trasie na korekty, reszta nie.

Mam silnik z Vki w domu co na LPG ma przelatane 190 tys, całego 360 tkm czy prawdziwy nie wiem, nic tam nie było ustawiane i głowica oraz sama komora spalania wygląda identycznie jak w tej z benzyny poliftowej. Moja Poprzednia Vectra ma w tej chwili 160 tyś km na LPG, instalacja była tylko raz ustawiana przy montazu jakies 6 lat temu, mapa rozjechana na maksa a głowica ma sie dobrze silnik też, a ja nia jeździłem co chwila do odcinki. Wolnossący silnik bardzo cięzko zarżnąć przez LPG. Turbo bardzo łatwo z uwagi na doładowanie i gwałtowne przyrosty temperatury.

Dlatego jestem zdania że do zwykłego 1,8 nie potrzeba bajerów bo nikt z tego nie skorzysta, ten silnik jest na tyle mulasty że czy dobrze czy źle będzie wystrojona instalacja kierowca i tak tego nie odczuje.

To sie sprawdza jak mamy turbo z 300 kobyłami na pokładzie, wtedy może ma to sens czy potrzebę ale 1.8 jest tak potrzebujacy jak 1.2 ;)

No ale każdy robi jak uważa :girl:

Graty ma przedstawione, brać, zakladać i cieszyć się z taniej jazdy,
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: RIPPER » 22 mar 2016, o 00:01

Nikt nie mówi że nie masz racji ,... popieram w 100%

co do tych herkulesów masz gdzieś wydatek bo podają max 60 KM,cyl ,, tylko nie pisza przy jakim ciśnieniu ,,jak to wygląda w rzeczywistości ..ha mam hane blue i myślę nad alternatywą dla nich
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Magik123 » 22 mar 2016, o 05:53

Nie mam niestety, ja jeżdzę na 1.2 bara.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: RIPPER » 22 mar 2016, o 20:34

czemu tak wysoko ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Magik123 » 22 mar 2016, o 21:57

bo na 1.0 przy bucie czasem potrafił przeżucic na PB i ze 2 razy zdarzyło się ze petliło wtryski, przy 1.2 nie ma ani petlenia ani takich spadków, znaczy spadki są ale nie poniżej progu przełączania.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: RIPPER » 22 mar 2016, o 23:15

spadki powyżej 10- 15 % max 20 jeszcze do akceptacji ..

ale do przełączania to już tragedia jak masz pewnie przełączanie 0,65 B


wiecej takich aut i potem jest płacz lament i gaz to jednak do kuchenek a nie do Volvo
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

AndyLDZ
Volvo Fan
Posty: 1294
Rejestracja: 22 mar 2014, o 17:37
Model: S60
Silnik: B5254T2
moc: 210 KM
Rocznik: 2008
wiek: 30
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Andrzej
Kontakt:

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: AndyLDZ » 23 mar 2016, o 10:27

Dzięki chłopaki za zainteresowanie. Poczułem się przywołany do tablicy ;)

Magik123, od ponad tygodnia siedzi już u mnie nowa instalacja. Agis P13 + TUR + Barracudy + Tomasetto. Instalowałem w Filartech. Jeden z dwóch najbardziej polecanych monterów w Łodzi wg lpg-forum.

Jak na razie na gazie jeździ bardzo ładnie. Nie czuć różnicy pomiędzy benzyną a lpg. Tak jak napisałeś ten silnik i tak jest mułem. Przełączenie jest niezauważalne. Strojony był na mieście i poza terenem zabudowany gdzie mogłem kilka razy do odcinki pognać (w sumie około 40km).

Jedyne co mnie nurtuje to, że ko krótkich przejażdżkach potrafi mieć problem z rozruchem tzn muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem aby zapalił albo na początku przed samym odpaleniem tak jakby rozrusznik miał jakiś problem. Coś jakby przydławienie. Zauważyłem, że na benzynie jest podobnie więc na razie nie łącze tego z instalacją LPG. Wyjeżdżę gaz do końca to pojeżdżę chwilę na benie i porównam.

Tutaj wygląd całego mojego ustrojstwa ;)
http://v40.info.pl/volviaczek-andy-ego- ... tml#p71172" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
szymonuni
Debeściak
Posty: 278
Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
Model: v40
Silnik: 1.8 - B4184S2
moc: 122KM
Rocznik: 2004
wiek: 32
Skąd jesteś?: Sopot
imię: Szymon
Kontakt:

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: szymonuni » 12 cze 2017, o 20:17

Siemka Panowie

Na początku przyszłego miesiąca zamierzam zagazować moją vkę. Ale nie mam bladego pojęcia o tym wszystkim. Z tego co przeczytałem i usłyszałem, wiem że powinienem kierować się w kierunku wtrysków barracudy, i to by było na tyle. Kwestia spadków w procentach to już dla mnie magia. Zapewne wszystko co mi powie gazownik będzie dla mnie prawdą i łyknę to jak pelikan.

Więc może tak - jeśli bylibyście tak pomocni i powiedzieli na co mam zwrócić uwagę po montażu, podczas jazdy, pracy silnika, pracy instalacji, wyglądu całej instalacji etc.

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: bully » 12 cze 2017, o 21:18

szymonuni, przede wszystkim nie oszczędzaj na gazowniku - na gazie oszczędza się tankując, a nie serwisując czy zakładając.
Ja wyszedłem z założenia, że się na tym nie znam, to wezmę polecanego gazownika - ale nie przez znajomych, bo oni o gazie wiedzą tyle ile ja. Wszedłem na LPG-FORUM i tam jest mapka z polecanymi - jak już wybrałem osobę, to czytałem o nim na tamtym forum i świadom czego mogę się spodziewać pojechałem do niego. Co prawda nie spodziewałem się, że będzie miał gdzieś moje prośby by w konkretny sposób ukryć komponenty i zrobi po swojemu, ale w sumie już to olałem i nie drażni mnie to tak jak na początku.
szymonuni pisze:Zapewne wszystko co mi powie gazownik będzie dla mnie prawdą i łyknę to jak pelikan.
Zapewne tak będzie, dlatego dobrze wybrać polecanego przez tych co się znają.
Na co ja zwracałem uwagę - czy zaproponowane graty będą ok (pytanie tu na forum) oraz czy jak jedziesz na benzynie to spalanie chwilowe z komputera jest równe spalaniu chwilowemu wskazywanemu na gazie. Od razu po montażu poprosiłem by pokazali wszystko co zrobili - mam takie zboczenie, że lubię zobaczyć :) (A jak ktoś dziwnie reaguje na taką prośbę, albo broni się by coś pokazać to potem wiem gdzie węszyć.)

Jak weźmiesz druciarza to o rzeczach na które musisz zwrócić uwagę, można by książkę napisać :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”