Teraz jest 19 sie 2018, o 11:02

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lip 2018, o 08:34 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lip 2018, o 05:33
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1,7 115
moc: KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: CHELM
imię: Konrad
Witam forumowiczów. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem V40 115 KM i jak na auto z 1999 roku jest kilka detali do ogarnięcia. Auto przy zakupie nie zamykało się z kluczyka, trzeba było każde drzwi osobno wciskać. Myślałem, że nie ma centralnego zamka i tyle. Najmniej by mnie to ruszało gdyby nie fakt, że klapy bagażnika nawet kluczykiem nie dało się zamknąć. Po wstępnych oględzinach i zdjęciu maskownicy w klapie okazuje się, że jest siłownik. No więc po nitce do kłębka, kilkadziesiąt minut lektury w necie i już wiem, że mam centralny zamek bez centralki, napędzany kluczykiem, który z nieustalonego powodu nie działał. Jako, że nie jestem zbytnio leniwy zabrałem się za lewe drzwi i tu mały szok. Odłączenie kostki z dwoma pinami powoduje zamknięcie wszystkich drzwi oprócz kierowcy. To zrozumiałe skoro odłączyłem MASTER to OK, lecę dalej tym tokiem rozumowania. Dlaczego jednak z kluczyka nie było żadnej reakcji (zamknięcie/otwarcie) tego nie ogarniałem dopóki nie wyjąłem zamka. Okazało się, że wystarczyła tylko regulacja w zacisku cięgna od wkładki (było trochę za długo) i już mechanizm działa zgodnie z myślą producenta. Ale wracając do wątku wyjąć zamek to jedno (teraz już wiem, że zupełnie bez potrzeby), ale co zrobić i jak aby uruchomić centralny zamek na pilota? To coś w drzwiach kierowcy nie jest przecież siłownikiem tylko jakimś zespołem przełączającym.
Jak teraz zabrać się za ten zamek, aby zrobić to na pilota? Podłączenie jakiejkolwiek uniwersalnej centralki to dla mnie żaden problem, podam sobie +12V z dowolnego miejsca przed kluczykiem, na masę złapię GND i sterowanie elektryczne mogę na przekaźnikach zrealizować. Tylko jak ugryźć te lewe drzwi, gdzie nie ma napędu elektrycznego? Dodatkowy siłownik zamocowany na tym przekaźniku to już rzeźba i nie wiem czy pociągnie zamek a jednak zależy mi na tym, aby można było otwierać i zamykać auto zarówno z kluczyka jak i pilotem. Czy ktoś już dorabiał sterowanie do tej wersji bez centralki? Kiedyś dorabiałem koledze w Mondeo radiowe sterowanie, ale tam były z przodu siłowniki samopędne czy jakoś tak. Ale w każdych drzwiach był napęd elektryczny, a Volvo V40 lewe drzwi ma bez napędu. Jak to ugryźć?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2018, o 16:25 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5098
Pochwały: 19
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
wydaje mi się że musiał być tam też siłownik,

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2018, o 20:16 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lip 2018, o 05:33
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1,7 115
moc: KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: CHELM
imię: Konrad
Źródło: V40,pl
"- Centralny zamek sterowany za pomocą klucza
Jest to podstawowy system sterowania centralnym zamkiem w modelu s40/v40. Drzwi kierowcy są wyposażone w stycznik, który jest inicjowany przez przekręcenie klucza w zamku. Pozostałe drzwi, w tym tylna klapa posiadają elektryczne siłowniki. Są one obsługiwane przez przekaźnik centralnego zamka wyzwalany impulsem ze stycznika w drzwiach kierowcy.
Drzwi mogą być zamknięte od wewnątrz przez naciśnięcie w dół plastikowego bolca w drzwiach kierowcy. Nie występuje oddzielny przełącznik na desce rozdzielczej.
Wewnętrzne oświetlenie jest kontrolowane przez styczniki w drzwiach i nie jest podłączone do centralnego zamka. Opóźnienie wyłączenia oświetlenia wnętrza jest realizowane przez dedykowany przekaźnik zwłoczny. Siłowniki mogą być wyzwalane nieskończona liczbę razy a ich napęd nie jest zabezpieczony przed przegrzaniem.
Ten typ centralnego zamka nie może być łączone z funkcja alarmu ze względu na brak centralnego modułu Keyless Entry.. "

Wychodzi, że jednak nie musi być siłownik, wystarczy styk MASTER ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2018, o 21:54 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5098
Pochwały: 19
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
99 rocznik i bez centralnego ? bardzo dziwne( była taka opcja ? )

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2018, o 23:27 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lip 2018, o 05:33
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1,7 115
moc: KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: CHELM
imię: Konrad
Jest centralny tylko bez pilota, taka podstawowa opcja, która działa na kluczyk w drzwiach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2018, o 05:27 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lut 2015, o 18:42
Posty: 4586
Pochwały: 45
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 39
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz
W twoim przypadku trzebaby założyć siłownik w drzwi kierowcy, zmienić centralke Keyless Entry na taka z pilotem, dograć pilota i powinno hulać, przynajmniej w teorii

_________________
Moja ESKA
Mody:EGR-Off, wtryski 205, wskaźnik doładowania, turbina 1,1 bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2018, o 12:37 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lip 2018, o 05:33
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 1,7 115
moc: KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: CHELM
imię: Konrad
Tak z zasady to ja miałem podobny plan. Chcę dołożyć radiówkę typu BX10, jakiś siłownik typu MASTER a wyjąć ten oryginalny, całość zasilić i ma hulać. Nie wiem jeszcze jaki mam siłownik kupić, czy to ma być jakiś 3,5 kg czy silniejszy.
Co by jednak nie było to i tak go będę zasilał z tej centralki dodatkowej, więc nie martwię się o sterowanie bo reszta zamków będzie chodziła tylko z mikrostyku siłownika MASTER.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2018, o 12:40 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5098
Pochwały: 19
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
a więc starszy tego spamu :laughingneqw:

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO