Teraz jest 18 cze 2019, o 15:40

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Spam i odpowiedzi nie na temat będą systematycznie usuwane by nie robić zbędnego offtopicu, dotyczy to każdej grupy.

Czy jest możliwość uzyskania tego programu?...Nie, dla Turysty, nie dla Świeżaka z 20 postami, pokaż nam i udowodnij że jesteś z nami :)



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2018, o 16:43 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2018, o 23:22
Posty: 19
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam
Witam :)

Dorobiłem się chińskiej vidy, głównie w celu zrobienia porządku z poduszkami. Wszystko poszło bez problemu, jednak zauważyłem że wisi jeszcze dodatkowo błąd związany z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Niby wszystko jasne, jednak nie odczuwam żadnych negatywnych objawów - auto nie gaśnie, nie ma problemów z odpaleniem itp.

Obrazek

Pogrzebałem przy tym trochę i czujnik zachowuje się tak jak czytałem gdzieś na forum - przy odpięciu go na włączonym silniku nic specjalnego się nie dzieje a z odpiętym silnika nie da się uruchomić (czyli jak rozumiem kompletnie zdechnięty on nie jest).
W vidzie jest napisane że to błąd który może się tez objawiać tym ze dane się nie zgadzają z tymi otrzymywanymi z czujnika RPM, jednak odczyty z niego wydają się w porządku.

Zmierzyłem też napięcia na wtyczce z CMP - na włączonym silniku pomiędzy zasilaniem i masą jest napięcie około 14V, pomiędzy zasilaniem a sygnałowym 1,22V a pomiędzy sygnałowym a masą około 12,6V. Na wtyczce żadnych zwarć nie widać - jedynie pomiędzy zasilaniem a sygnałowym 1,4MOhm. Sam czujnik też nie wydaje się pozwierany - zasilanie - masa 438KOhm, zasilanie - sygnałowy 10KOhm i sygnałowy - masa 448KOhm.

Czujniki te niby kosztują grosze, ale w wersji do diesla już są droższe, więc niż wydam 150zł na nowy, to wolę się upewnić czy nie powinienem czegoś jeszcze sprawdzić.

Swoją drogą - co to za błąd ECM-0000 No match? Rozumiem że "nie wiadomo" ale czy mam się tym przejmować?
EGRa nie ma, więc dlatego się świeci - da się z tym coś zrobić czy może się świecić bez problemu dalszego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 20:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Po wykasowaniu błąd powraca? Pytam o ten 1808.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 20:51 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2018, o 23:22
Posty: 19
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam
Tak, 1808 wraca zawsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 10:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Zobacz w rozszerzeniach czy brak egr nie będzie mieć wpływu na generowanie w/w błędu.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 17:53 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2018, o 23:22
Posty: 19
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam
Jeśli dobrze patrzę to nie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 20:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Obrazek

Zakreślone na niebiesko.Myślisz że to nie ma wpływu na błąd związany z czujnikiem?
Tłumacz tak to przełożył na nasz:
"Zawór EGR jest sterowanym modulacją szerokości impulsu z czujnikiem położenia."

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 23:28 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2018, o 23:22
Posty: 19
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam
Jeśli nie ma tutaj jakiegoś problemu w tłumaczeniu ze szwedzkiego na angielski, to linijka którą zaznaczyłeś znaczy dokładnie tyle, że EGR jest zaworem sterowanym sygnałem PWM oraz posiada sprzężenie zwrotne (czujnik pozycji) żeby można było określić czy to co ustawiono PWMem zostało wykonane poprawnie a nie np. zawór się zablokował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2018, o 08:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8100
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Możliwe. Tyle tylko że walnięty czujnik objawiał by się niemożliwością uruchomienia silnika. A w twoim przypadku taki objaw nie występuje.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2018, o 17:17 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2018, o 23:22
Posty: 19
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam
A opcja że może nie tyle jest walnięty zupełnie co w pewnym momencie zaczyna rzucać jakimiś bzdurnymi danymi?
Ew. opcja z tym ze się odczyty nie zgadzają z czujnikiem RPM - ale wtedy zarówno obrotomierz jak i vida pokazywały by w tym temacie jakieś bzdury?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 23:36 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2018, o 23:22
Posty: 19
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam
Edytowałbym posta wyżej, ale nie mogę :(

Problem z diagnostyką tego jest taki że nie mam niestety samego serwa EGR, poprzedni właściciel zamiast po prostu odpiąć wtyczkę zdecydował się na wywalenie tego zupełnie, więc niestety nie jestem w stanie sprawdzić czy błąd zniknie jeśli z EGR wszystko się będzie zgadzało.
Czy ktoś z bardziej kompletnym samochodem mógłby spróbować odpiąć wtyczkę z EGRa i zobaczyć czy pojawia się tez błąd z CMP?

Ponowię pytanie o ECM-0000 No match - ktoś coś?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO