Strona 4 z 4

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

: 21 mar 2017, o 20:56
autor: NoViK
W nowych progach i tak nie będzie otworów na kołki więc to nie problem ;)

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

: 21 mar 2017, o 21:19
autor: remarcin
Ostatnio wymieniałem reperaturki progów w swojej Vce. Pomalowałem je z obu stron podkładem akrylowym, na koniec poszedł do środka środek do profili zamkniętych. Próg wewnętrzny po dokładnym wyczyszczeniu potraktowałem również podkładem akrylowym.Reperaturki nie miały otworów na kołki . Zrobiłem 3 otwory przez które zakonserwowałem próg od środka i dopasowałem do nich gumowe zatyczki, natomiast listwę progu zamocowałem za pomocą wkrętów stosowanych do montażu np blacho dachówki. Całość na koniec zakonserwowałem bit-gumem.

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

: 25 mar 2017, o 01:01
autor: gt82
nie do końca rozumiem.Listwa jest "profilem zamkniętym".Prostokątne spinki są tak wymyślone że trzymają bez rozpychania ich czy jak to zwal...Gdyby zastosować zwykłe okrągłe rozporowe trzeba by dostać się do części bezpośrednio zetkniętej z progiem..

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

: 29 kwie 2017, o 06:34
autor: Magik123
bartez pisze:ja ze swojej strony moge polecić ,zeby zastosowac do wstawiania wszelkiego rodzaju reperaturek ,bardzo stara technologie ,mianowicie cynowanie miejsc spawów i wszelkich wgniecen.

robiłem cos takiego w swoim Corrado .

tak wygladal skorodowany próg przed wycięciem i po.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jako że do mojego złoma nie ma tak dostepnych reperaturek ,jak do wielu innych aut ,zmuszony byłem wymodelowac sobie ten detal własnorecznie i po kilku godzinach ,spedzonych se spawarka i szlifierka powstało cos takiego .

Obrazek

nastepnie wspawałem reperaturke na miejsce i zabrałem sie za cynowanie tego miejsca.

Obrazek

po nałożeniu cyny.

Obrazek

i po oszlifowaniu wszystkiego.
Obrazek
Obrazek

jak widać potrzeba nakładania szpachli ,na miejsce spawów zostala zniwelowana ,praktycznie w 95% ,dodatkowo cyna nie peka i nie siada tak jak szpachlowka ,uwazam taka metode za najlepsza z możliwych w naprawach blacharskich i naprawde polecam.
To nie jest stara metoda, tylko zapomniana z uwagi na problematyczne nakłądanie i obróbkę, taką metode stosuje się w Szwajcarii, minus jest taki że jak nałożysz za mało to nie da sie już tego uzupełnić, bo grzejąc wstępnie przygotowane miejsce wszystko sie rozpłynie. Fakt że jak nałożysz więcej i dokładnie wyszlifujesz to jest git. To jest naprawa gdzie nie używa sie szpachli, nie mniej przykładając miernik i tak pokaże nam to samo co po nałożeniu szpachli. Plus że nie będzie gniło. Minus potrzeba do tego narzędzi i umiejętności, bo jak spierniczysz to będzie poprawka od nowa.

Jak by tak wszystkie auta były naprawiane w PL to 90% nie rdzewiało by w miejscach naprawianych, ale nasi specjaliści robią tak aby było szybko i wygodnie.

Re: [s40 2.0 97r] Progi wołają o pomoc.

: 12 maja 2017, o 08:25
autor: luki9632147
Jak wykonujesz cynowanie palnikiem tlenowym? Jakas cyna w kawałku i topnik? Czy masz jakas paste ? Bardzo chcial bym tak zabezpieczyć jedna rzecz u siebie :)