[volvo S60 2.5T 2002r.] LPG

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Lucas007
Zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: 28 wrz 2014, o 15:09
Model: V40
Silnik: 2.0 T4 200KM
moc: KM
Rocznik: 2000
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bilgoraj
imię: Lukasz
Lokalizacja: Czechowice

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: Lucas007 » 6 paź 2014, o 18:30

To sie ładnie rozpisaliście :p ... tak jest w papierach

- reduktor - Silver
- wielozawór - Tomasetto
- zawór tankujący - Tomasetto
- komora szczelna - Tomasetto
- sterowanie - Nevo
- przewody - North
- system sekwencyjny - Valtek

Z moich doświadczeń z samochodoami (aczkolwiek małym doświadczeniem co do LPG), mogę stwierdzić, że praktycznie nie ma różnicy między benzyną 98 a LPG, tu i tu robi jakieś 7.5s do setki. Spalanie gazu wyszło mi ~ 9-10l na trasie przy jeździe 90-100km/h (przy automacie to jakieś 1900-2000obr/min) i coś koło 13-14 w mieście. Silnik chodzi idealnie, cicho, wtryskiwaczy nie słychać ... trochę mija mi się z celem zmiana tego co działa dobrze i wydawanie tych 700zł, które moge przeznaczyć na co innego. Jeżeli będzie opcja żebyś obejrzał instalkę na żywo to nie ma problemu. W środę i tak pojade do dobrego, polecanego gazownika w Krakowie, żeby rzucił na to okiem czy ma ręce i nogi.
-> Volvo V40 2.0 T4 | 200KM & 300NM
-> Ford Probe GT F2T | 331KM & 493NM
-> Audi A6 C4 2.8 AFC | 174KM & 250NM

Obrazek

Awatar użytkownika
PawelV40
Debeściak
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
Model: 407 SW
Silnik: 1.8 B+G
moc: 116 KM
Rocznik: 4
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Pawel

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: PawelV40 » 6 paź 2014, o 23:17

Na instalacjach lpg kompletnie się nie znam ale co za roznica czy wtryskiwacz lpg jest firmy x czy y nie wlaczajac badziewia chinskiego. Generalnie liczy się dawka gazu, także moim zdaniem istotna jest czesta regulacja a od elektroniki korekcja w czasie rzeczywistym. Jak wszystko w fizyce kazdy materiał pod wplywem wielu procesow zmienia zadane parametry. Ewentualne roznice we wtryskach lpg to czas otwarcia/zamkniecia, trwalosc, przeplyw. Ale skoro wszystko jest ok to po co szukać problemow?

Awatar użytkownika
bojann5
Debeściak
Posty: 234
Rejestracja: 8 sty 2014, o 21:05
Model: V40 T4 było.
Silnik: b4194t
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Lukasz

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: bojann5 » 6 paź 2014, o 23:40

Nie widzę tego że by valtek i silver obrobił to auto .Ale nie jest powiedziane że nie będzie jeździć .Natomiast co się dzieje w głowicy to już inna historia.Widziałem T4 która śmigała na regt fastach i o dziwo zrobiła nawet niezły przebieg.Warto by sprawdzić lift i sift w tym aucie lub afr przy bucie i wszystko będzie jasne.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: RIPPER » 7 paź 2014, o 00:31

valtec nie robi elektroniki

korekty do sprawdzenia
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: Pyszczek » 7 paź 2014, o 07:10

PawelV40 pisze:Na instalacjach lpg kompletnie się nie znam ale co za roznica czy wtryskiwacz lpg jest firmy x czy y nie wlaczajac badziewia chinskiego. Generalnie liczy się dawka gazu, także moim zdaniem istotna jest czesta regulacja a od elektroniki korekcja w czasie rzeczywistym. Jak wszystko w fizyce kazdy materiał pod wplywem wielu procesow zmienia zadane parametry. Ewentualne roznice we wtryskach lpg to czas otwarcia/zamkniecia, trwalosc, przeplyw. Ale skoro wszystko jest ok to po co szukać problemow?
ano taka różnica że dostają potem wtryski rozjazdów sporych . jeden zaczną przelewać to właśnie korekta to obetnie a na pozostałych będzie za ubogo i mamy problem gotowy . pozatym niektóre lubią się kleić , nie trzymają parametrów w zależności od temperatury itp . dolicz do tego stabilność parownika .

Awatar użytkownika
adek19
Zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
Model: S40
Silnik: B4204T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: LLE
imię: Adi

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: adek19 » 7 paź 2014, o 09:15

Kolego chodzi przede wszystkim o wydajnosc, a trwałość tych wtrysków też jest mała

Awatar użytkownika
Lucas007
Zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: 28 wrz 2014, o 15:09
Model: V40
Silnik: 2.0 T4 200KM
moc: KM
Rocznik: 2000
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bilgoraj
imię: Lukasz
Lokalizacja: Czechowice

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: Lucas007 » 7 paź 2014, o 15:05

Dzisiaj pojechałem na pełną diagnostykę całego układu. Posprawdzane wydajności wtryskiwaczy, reduktora, sterownik itd. Następnie sprawdzony został skład mieszanki i pojeździłem jakąś godzinę z gazownikiem po mieście, żeby ustalić czy wszystko jest jak należy. Wyszło na to, że instalacja wyrabia w 100% pod każdym obciążeniem i nie ma się czym martwić. Wtryski co prawda faktycznie nie są najwyższych lotów, ale póki są w pełni sprawne odradzono mi zmianę na inne. Także temat LPG w aucie uważam za zamknięty.

Dodatkowo zalałem silnik nowym olejem - Valvoline Max Life 5W40. Silnik chodzi idealnie, zero błędów, a dźwiękiem nie naciesze się chyba przez rok ;) ... miałem różne auta, w tym V8, ale dzwięku 2.5T Volvo nic nie przebija.
-> Volvo V40 2.0 T4 | 200KM & 300NM
-> Ford Probe GT F2T | 331KM & 493NM
-> Audi A6 C4 2.8 AFC | 174KM & 250NM

Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: RIPPER » 7 paź 2014, o 18:17

Lucas007 pisze:Dzisiaj pojechałem na pełną diagnostykę całego układu. Posprawdzane wydajności wtryskiwaczy, reduktora, sterownik itd. Następnie sprawdzony został skład mieszanki i pojeździłem jakąś godzinę z gazownikiem po mieście, żeby ustalić czy wszystko jest jak należy. Wyszło na to, że instalacja wyrabia w 100% pod każdym obciążeniem i nie ma się czym martwić. Wtryski co prawda faktycznie nie są najwyższych lotów, ale póki są w pełni sprawne odradzono mi zmianę na inne. Także temat LPG w aucie uważam za zamknięty.

.
Skoro wolisz opinie gazownika którego nie bedzie obchodzić co się stanie z twoim silnikiem to powodzenia

i skoro mówisz że wszystko zostało dokładnie sprawdzone to rozumiem że sprawdzany był skład mieszanki

czy gazownik wkładał coś do rury wydechowej i podpinał do laptopa czy podłączył się pod instalacje gazową


Ponad to poczekamy do ujemnych temperatur jak się będzie przełączał

:end:
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Lucas007
Zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: 28 wrz 2014, o 15:09
Model: V40
Silnik: 2.0 T4 200KM
moc: KM
Rocznik: 2000
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bilgoraj
imię: Lukasz
Lokalizacja: Czechowice

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: Lucas007 » 7 paź 2014, o 18:29

Panowie. Nie chce się spinać, kłócić i zarzucać Wam, że mówicie coś w złej wierze. Po prostu nie mam na wydaniu nagle 1000zł, żeby zmieniać coś, co działa i to w opinii fachowca - prawidłowo. Podpinał się pod sterownik gazu i pod gniazdo diagnostyczne (żeby sczytać odczyt z fabrycznej sondy szerokopasmowej). Jak się będzie przełączał nie wiem, ale z góry jest to ustalone na 30*C. Co do samych wtrysków to nie wykluczam, że gdy pojawi się trochę dodatkowej gotówki włożę coś lepszego.
-> Volvo V40 2.0 T4 | 200KM & 300NM
-> Ford Probe GT F2T | 331KM & 493NM
-> Audi A6 C4 2.8 AFC | 174KM & 250NM

Obrazek

Awatar użytkownika
bojann5
Debeściak
Posty: 234
Rejestracja: 8 sty 2014, o 21:05
Model: V40 T4 było.
Silnik: b4194t
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Lukasz

Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007

Post autor: bojann5 » 14 paź 2014, o 14:18

Ripper trzeba było podejrzeć korekty w tym aucie ,szkoda ze nie sprawdziłeś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”