[volvo S60 2.5T 2002r.] LPG
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 wrz 2014, o 15:09
- Model: V40
- Silnik: 2.0 T4 200KM
- moc: KM
- Rocznik: 2000
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bilgoraj
- imię: Lukasz
- Lokalizacja: Czechowice
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
To sie ładnie rozpisaliście :p ... tak jest w papierach
- reduktor - Silver
- wielozawór - Tomasetto
- zawór tankujący - Tomasetto
- komora szczelna - Tomasetto
- sterowanie - Nevo
- przewody - North
- system sekwencyjny - Valtek
Z moich doświadczeń z samochodoami (aczkolwiek małym doświadczeniem co do LPG), mogę stwierdzić, że praktycznie nie ma różnicy między benzyną 98 a LPG, tu i tu robi jakieś 7.5s do setki. Spalanie gazu wyszło mi ~ 9-10l na trasie przy jeździe 90-100km/h (przy automacie to jakieś 1900-2000obr/min) i coś koło 13-14 w mieście. Silnik chodzi idealnie, cicho, wtryskiwaczy nie słychać ... trochę mija mi się z celem zmiana tego co działa dobrze i wydawanie tych 700zł, które moge przeznaczyć na co innego. Jeżeli będzie opcja żebyś obejrzał instalkę na żywo to nie ma problemu. W środę i tak pojade do dobrego, polecanego gazownika w Krakowie, żeby rzucił na to okiem czy ma ręce i nogi.
- reduktor - Silver
- wielozawór - Tomasetto
- zawór tankujący - Tomasetto
- komora szczelna - Tomasetto
- sterowanie - Nevo
- przewody - North
- system sekwencyjny - Valtek
Z moich doświadczeń z samochodoami (aczkolwiek małym doświadczeniem co do LPG), mogę stwierdzić, że praktycznie nie ma różnicy między benzyną 98 a LPG, tu i tu robi jakieś 7.5s do setki. Spalanie gazu wyszło mi ~ 9-10l na trasie przy jeździe 90-100km/h (przy automacie to jakieś 1900-2000obr/min) i coś koło 13-14 w mieście. Silnik chodzi idealnie, cicho, wtryskiwaczy nie słychać ... trochę mija mi się z celem zmiana tego co działa dobrze i wydawanie tych 700zł, które moge przeznaczyć na co innego. Jeżeli będzie opcja żebyś obejrzał instalkę na żywo to nie ma problemu. W środę i tak pojade do dobrego, polecanego gazownika w Krakowie, żeby rzucił na to okiem czy ma ręce i nogi.
-
- Debeściak
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
- Model: 407 SW
- Silnik: 1.8 B+G
- moc: 116 KM
- Rocznik: 4
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Pawel
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Na instalacjach lpg kompletnie się nie znam ale co za roznica czy wtryskiwacz lpg jest firmy x czy y nie wlaczajac badziewia chinskiego. Generalnie liczy się dawka gazu, także moim zdaniem istotna jest czesta regulacja a od elektroniki korekcja w czasie rzeczywistym. Jak wszystko w fizyce kazdy materiał pod wplywem wielu procesow zmienia zadane parametry. Ewentualne roznice we wtryskach lpg to czas otwarcia/zamkniecia, trwalosc, przeplyw. Ale skoro wszystko jest ok to po co szukać problemow?
-
- Debeściak
- Posty: 234
- Rejestracja: 8 sty 2014, o 21:05
- Model: V40 T4 było.
- Silnik: b4194t
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Lukasz
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Nie widzę tego że by valtek i silver obrobił to auto .Ale nie jest powiedziane że nie będzie jeździć .Natomiast co się dzieje w głowicy to już inna historia.Widziałem T4 która śmigała na regt fastach i o dziwo zrobiła nawet niezły przebieg.Warto by sprawdzić lift i sift w tym aucie lub afr przy bucie i wszystko będzie jasne.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
valtec nie robi elektroniki
korekty do sprawdzenia
korekty do sprawdzenia
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
ano taka różnica że dostają potem wtryski rozjazdów sporych . jeden zaczną przelewać to właśnie korekta to obetnie a na pozostałych będzie za ubogo i mamy problem gotowy . pozatym niektóre lubią się kleić , nie trzymają parametrów w zależności od temperatury itp . dolicz do tego stabilność parownika .PawelV40 pisze:Na instalacjach lpg kompletnie się nie znam ale co za roznica czy wtryskiwacz lpg jest firmy x czy y nie wlaczajac badziewia chinskiego. Generalnie liczy się dawka gazu, także moim zdaniem istotna jest czesta regulacja a od elektroniki korekcja w czasie rzeczywistym. Jak wszystko w fizyce kazdy materiał pod wplywem wielu procesow zmienia zadane parametry. Ewentualne roznice we wtryskach lpg to czas otwarcia/zamkniecia, trwalosc, przeplyw. Ale skoro wszystko jest ok to po co szukać problemow?
-
- Zaawansowany
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: LLE
- imię: Adi
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Kolego chodzi przede wszystkim o wydajnosc, a trwałość tych wtrysków też jest mała
-
- Zaawansowany
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 wrz 2014, o 15:09
- Model: V40
- Silnik: 2.0 T4 200KM
- moc: KM
- Rocznik: 2000
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bilgoraj
- imię: Lukasz
- Lokalizacja: Czechowice
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Dzisiaj pojechałem na pełną diagnostykę całego układu. Posprawdzane wydajności wtryskiwaczy, reduktora, sterownik itd. Następnie sprawdzony został skład mieszanki i pojeździłem jakąś godzinę z gazownikiem po mieście, żeby ustalić czy wszystko jest jak należy. Wyszło na to, że instalacja wyrabia w 100% pod każdym obciążeniem i nie ma się czym martwić. Wtryski co prawda faktycznie nie są najwyższych lotów, ale póki są w pełni sprawne odradzono mi zmianę na inne. Także temat LPG w aucie uważam za zamknięty.
Dodatkowo zalałem silnik nowym olejem - Valvoline Max Life 5W40. Silnik chodzi idealnie, zero błędów, a dźwiękiem nie naciesze się chyba przez rok ... miałem różne auta, w tym V8, ale dzwięku 2.5T Volvo nic nie przebija.
Dodatkowo zalałem silnik nowym olejem - Valvoline Max Life 5W40. Silnik chodzi idealnie, zero błędów, a dźwiękiem nie naciesze się chyba przez rok ... miałem różne auta, w tym V8, ale dzwięku 2.5T Volvo nic nie przebija.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Skoro wolisz opinie gazownika którego nie bedzie obchodzić co się stanie z twoim silnikiem to powodzeniaLucas007 pisze:Dzisiaj pojechałem na pełną diagnostykę całego układu. Posprawdzane wydajności wtryskiwaczy, reduktora, sterownik itd. Następnie sprawdzony został skład mieszanki i pojeździłem jakąś godzinę z gazownikiem po mieście, żeby ustalić czy wszystko jest jak należy. Wyszło na to, że instalacja wyrabia w 100% pod każdym obciążeniem i nie ma się czym martwić. Wtryski co prawda faktycznie nie są najwyższych lotów, ale póki są w pełni sprawne odradzono mi zmianę na inne. Także temat LPG w aucie uważam za zamknięty.
.
i skoro mówisz że wszystko zostało dokładnie sprawdzone to rozumiem że sprawdzany był skład mieszanki
czy gazownik wkładał coś do rury wydechowej i podpinał do laptopa czy podłączył się pod instalacje gazową
Ponad to poczekamy do ujemnych temperatur jak się będzie przełączał
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Zaawansowany
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 wrz 2014, o 15:09
- Model: V40
- Silnik: 2.0 T4 200KM
- moc: KM
- Rocznik: 2000
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bilgoraj
- imię: Lukasz
- Lokalizacja: Czechowice
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Panowie. Nie chce się spinać, kłócić i zarzucać Wam, że mówicie coś w złej wierze. Po prostu nie mam na wydaniu nagle 1000zł, żeby zmieniać coś, co działa i to w opinii fachowca - prawidłowo. Podpinał się pod sterownik gazu i pod gniazdo diagnostyczne (żeby sczytać odczyt z fabrycznej sondy szerokopasmowej). Jak się będzie przełączał nie wiem, ale z góry jest to ustalone na 30*C. Co do samych wtrysków to nie wykluczam, że gdy pojawi się trochę dodatkowej gotówki włożę coś lepszego.
-
- Debeściak
- Posty: 234
- Rejestracja: 8 sty 2014, o 21:05
- Model: V40 T4 było.
- Silnik: b4194t
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Lukasz
Re: [S60 2.5T AWD 02'] by Lucas007
Ripper trzeba było podejrzeć korekty w tym aucie ,szkoda ze nie sprawdziłeś.