LPG w S/V40 T4

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Struna
Friend
Posty: 63
Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
Model: XC70
Silnik: B5244T3
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
imię: Struna
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Struna » 9 sty 2014, o 15:56

Chalski pisze:generalnie rzecz biorąc zazwyczaj zaniżają wskazania - pokazują mało powietrza więc leci mało paliwa
no właśnie, a mało paliwa równa się korekta na plus.

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 9 sty 2014, o 15:59

EEE jeśli przepływomierz "mówi" że do silnika trafia mniej powietrza to korekta może nie pójść na plus - pytanie więc czy korekta w tym aucie na plus jest bo jest podłubane czy przepływka pokazuje za mało?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Struna
Friend
Posty: 63
Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
Model: XC70
Silnik: B5244T3
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
imię: Struna
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Struna » 9 sty 2014, o 16:13

Chalski pisze:EEE jeśli przepływomierz "mówi" że do silnika trafia mniej powietrza to korekta może nie pójść na plus
jesli pokazuje mniej niż faktycznie silnik zasysa to ECU podaje dawkę do tej mniejszej ilości ( czyli za mało ) ale zaraz "widzi" to sonda i na jej podstawie robi się korekta in plus - no nie ma innej opcji :)
Chalski pisze:pytanie więc czy korekta w tym aucie na plus jest bo jest podłubane
kwestia do weryfikacji.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Extradd » 9 sty 2014, o 16:47

Jak stroiłem u Struny to było tylko MBC i możliwe że doładowanie było ciut większe niż seria, coś około 1bar ale nie więcej. Wiem już że sprężyna aktuatora była siadnięta.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Struna
Friend
Posty: 63
Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
Model: XC70
Silnik: B5244T3
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
imię: Struna
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Struna » 9 sty 2014, o 16:51

a tak wogóle to jest jakiś prpolem czy taka tylko akademicka dyskusja ? :)

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: tomi555 » 9 sty 2014, o 19:41

A macie wartości jakie powinien pokazywać przepływomierz (nie wiem - na wolnych, przy konkretnych obrotach na postoju?)? Bo powiem szczerze, że trochę dziwne, że Dominik ma czasy do 25ms, a u mnie 20ms - to spora różnica... Ja też latam na doładowaniu ok. 1.0, więc powinno być podobnie z czasami (chociaż auta na różne rynki, więc też mapy mogą być inaczej realizowane).
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: RIPPER » 9 sty 2014, o 21:08

zrobiłem filmik z Vol Fcera na wolnych obrotach
jak i lekko 2000 3000 obrotów

można zobaczyć na wskazania przepływki
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ANgxEGPI ... e=youtu.be[/youtube]
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: tomi555 » 10 sty 2014, o 21:43

Zrobiłem test wartości przepływki (silnik pełne nagrzanie - ok. 90st. po trasie 15km):
- wolne obroty (750 rmp) - ok 10 kg/h
- 2200 obr./min. na postoju - ok. 34 kg/h

Wynika z tego, że wartości takie jak u Ciebie RIPPER.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: RIPPER » 10 sty 2014, o 23:57

czyli mamy ok
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: tomi555 » 11 sty 2014, o 00:25

Albo obaj mamy źle :biggrin:
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”