Strona 1 z 28

LPG w S/V40 T4

: 17 kwie 2013, o 19:51
autor: Extradd
Mam T4 1.9T zagazowaną, zrobiłem na LPG już ponad 20tys km i ma się świetnie. Podstawową sprawą jest odpowiednia konfiguracja instalacji. Moje S40 jakoś wyjątkowo nie polubiło Staga więc do akcji wszedł Tech 214 który dodatkowo w najbliższym czasie zostanie zaopatrzony w adapter OBD2. Podstawową sprawą jest wystrojenie instalacji przy pomocy sondy szerokopasmowej czyli w skrócie pisząc AFR, stosunek powietrza do paliwa jest bardzo istotny, bo albo palimy paliwo albo zawory. Strojenie na kreski, kropki i mapki nie ma sensu, należy zrobić to przy pomocy AFR i powprowadzać odpowiednie korekty od temperatury itp. Następna istotna sprawa to co podają producenci, czyli jak np. że parownik Kme Gold obrobi 250KM no ale nie w tym 1.9 turbo. Wybór padł na Niko 330, jest to reduktor bez membranowy co jest jego spora zaletą, poza tym nie musimy go nawet wyciągać i całego rozbierać, gdyż część wodna jak i gazowa są odseparowane. Dodatkowo reduktor ten przerobiłem tak zwaną metodą SMC co pozwoliło wyeliminować spadki ciśnienia. Poniżej na zdjęciu widać gdzie najwygodniej można zainstalować reduktor i elektrozawór.
Konfiguracja:
-Niko SMC
-przewód faro 8mm
-EZ Valtek 8mm
-wtryski niebieska Hana
-lpgtech 214

LPG zakłada ten który umie liczyć ..... kasę w kieszeni.

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 10:51
autor: Chalski
Powiem tylko że nie widać całej instalacji, ale to co pokazałeś to druciarstwo.

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 11:00
autor: Extradd
Chalski pisze:Powiem tylko że nie widać całej instalacji, ale to co pokazałeś to druciarstwo.
Ostro pojechałeś po bandzie, napisz dlaczego tak sądzisz? Zdjęcie pochodzi z początków przerabiania instalacji, na fotce widać nowy reduktor Niko.

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 11:10
autor: Chalski
Węże wodne nie osłonięte od piekła turbiny, podobnie jak rurka FARO, ze zdjęcia wydaje mi się że takie ułożenie reduktora raczej nie uprości wymiany rozrządu i pompy wody. Poza tym wszystko powiązane do kupy tyrtytkami - woda, faro, podciśnienie - po pół roku tyrtytki po dotknięciu się połamią (też nie lubią tak wysokich temperatur).
Ale wiem że tak się najłatwiej i najszybciej montuje.
Ogólnie jest lepsze miejsce na reduktor w tych autach - pod lewą podłużnicą, łatwo wtedy o wpięcie wody w szereg (przewodu wodnego będzie nie wiele więcej niż tu - max +50cm).

Poza tym mam nadzieje że mi się tylko wydaje ale czy ECU gazowe nie trafiło pod osłonę termiczną grodzi - widać zza niej wystającą grubą wiązkę kabli (którą można znacząco odchudzić pozbywając się większości peszli)

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 11:17
autor: Extradd
Tech jest na grodzi pomiędzy lewym błotnikiem a pompą hamulcową. Mam w planach przemeldować ten reduktor tak jak zrobił Ripper, zresztą Wojtek robił u siebie instalację na wzór mojej wprowadzając poprawki usuwając wady z mojej instalacji więc reduktor dał pod bezpiecznikami.

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 11:25
autor: Chalski
Ja jestem obecnie na etapie montażu LPG w moim v40, z braku czasu auto stoi już 3 miesiące w krzakach i nie wiem czy do końca tygodnia zdążę, na razie reduktor (AC R01 BLACK) trafił pod podłużnicę - trochę tam ciasno właził ale wszedł z wodą podłączona w szereg (tak samo mam podłączone w v70 od kilku lat i się sprawdza). No i zrobione są nawierty w kolektorze i wyrzucone kilka nie potrzebnych podciśnień.

U mnie na reduktor pod bezpiecznikami ani elektronikę za lewym kielichem nie ma miejsca - jest tam dość rozbudowany system elektrycznej pompki podciśnienia do serwa.
Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 19:44
autor: tomi555
Chalski pisze: Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.
LPGTECHY są przystosowane do pracy w komorze silnika - warunek to odpowiedni montaż - wtyką do góry.
Kompa można wrzucić do środka - po wywaleniu obejmy ECM zmieści się jak złoto na kompie PB.

Reduktor mieści się idealnie pod skrzynką z bezpiecznikami - do wody bardzo blisko, poniżej zbiorniczka i jest osłonięty z każdej strony, więc się nie wychładza.

Dragony mam już zamontowane - dość ciężko pogodzić krótkie wężyki i pionowy montaż (konstrukcja 2x2), ale jakoś się udało.

Re: LPG w S/V40 T4

: 15 paź 2013, o 20:35
autor: Chalski
Na Techa znalazłem już miejsce - własnie pod skrzynką na bezpieczniki (ale nie będzie pionowo), reduktor wg mnie u mnie by się tam nie zmieścił(u mnie jak pisałem jest dość rozbudowane orurowanie podciśnienia do serwa i pompka podciśnienia a pod samą skrzynką stelaż na kostki elektryki automatycznej skrzyni biegów) lub był by nie serwisowalny.
Pokaż zdjęcie jak wyszły ci te dragony - jeszcze ich nie montowałem ale mam ochotę potestować (albo założę listwę MED-ów), bo jak to nowy produkt możliwe że jeszcze trzyma jakość.

Re: LPG w S/V40 T4

: 18 paź 2013, o 20:52
autor: RIPPER
no pochwal się swoim ciekawy jestem tego dragona ,,

to że hanka sie spaprała to wiem a baraki chyba ok ? bo ostatnio nie mam czasu na siedzenie na lpg forum ,,

Re: LPG w S/V40 T4

: 19 paź 2013, o 07:36
autor: Chalski
Barki za słabe podobno nawet do mojego 160 KM (lub wydajność była by na styk).
Hanki wszystkie które widzę zalewają na zimno, został więc wybór albo Dragony, albo MED.