LPG w S/V40 T4

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: RIPPER » 8 sty 2014, o 20:03

Wiadomo że wtryski lpg mają mniejszą wydajność na wolnych a doganiają na wysokich obrotach(długich czasach )

z tą też przepis

<Stag>

mnożnik początkowy dla wolnych obrotów ma zawierać się niezy 1,1 a 1.6x
a dla wysokich obrotów czasy mają się zgrywać czyli być koło 1x

Tyle teorii

dla wolnych obrotów i gorącego silnika mamy coś ok 2,5 ms do 3 ms

2.0 T ma maks czasy 14-15 ?
1.9 t4 dochodzi do 20 ms
+ modyfikacje i ten czas się troszkę wydłuża

Do tego jak minimalnie ciśnienie padnie to wiele nie trzeba u mnie na hankach na doładowaniu 0.9
nie zapętliło nic na większym widać że ecu wydłuża czasy i czasem jakiś przypętało

nagrywałem ostatnio osc by pokazać ale się nie nagrało
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
tomgixxk5
Posty: 14
Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Tomek

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: tomgixxk5 » 8 sty 2014, o 22:49

w mojej T4 czasy na mapie zebrane są do 25ms, ciśnienie kolektora 210kPa, mnożnik zaś do prawie 3 ms jest poniżej 1 ( tylko tak udało się zgrać czasy lpg i pB na jałowym ), maksymalny mnożnik jest na poziomie 1.3. dodatkowo ustawione są korekty po temperaturze gazu tj od -40 do plus 60 stopni wzbogacam od 18 do 0, zaś od 60 do 90 zubażam od 0 do minus 5. korekcja ciśnienia od 0 bar do 0,7bar równa się 0, za od 0,75 do 1,25 bara ( mój poziom ciśnienia ) lekko wzbogacam tj max 3% , zaś od 1,25 do 1,6(7) wzbogacam do 10%, i od 1,6(7) do końca zostawiam 10%. Korekcje STFT ma +/-6%, zaś LTFT jak dobrze kojarzę to +11,78. Została mi jeszcze korekcja po obrotach ale zastanawiam się czy coś ruszać bo vka lata, żadnych błędów nie wyrzuca etc. do Zrobię na takich ustawieniach 1000km jeśli nadal będzie OK, to zamykam rozdział regulacji STAGA 4 plus w mojej T4ce.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: RIPPER » 8 sty 2014, o 23:00

to wcale mi się to nie podoba bo mówisz o czasach na lpg

Co tam masz dokładnie

nasz jakieś z rzuty z ekranu ew osc ? ciekawy jestem .

i co nadłubane w aucie
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 9 sty 2014, o 07:02

RIPPER pisze:1.9 t4 dochodzi do 20 ms
+ modyfikacje i ten czas się troszkę wydłuża
A to akurat ciekawe, bo te ok 20ms to właściwie granica zapętlenia (przy obrotach z jakimi kręcą się nasze silniki).
Jak do tego jeszcze dołożymy LPG gdzie czasy wtrysku jeszcze dłuższe zazwyczaj to mamy problem i jedynie strojenie pod sondę szerokopasmową jako tako ratuje temat.

Co do strojenia - wg mnie te rozważania i kombinacje są nie potrzebne - trzeba pojeździć na benzynie i przyglądać się poziomowi korekt paliwowych (przede wszystkim wolnej) i przy strojeniu LPG należy dążyć do tych samych korekt - w aucie seryjnym powinny dążyć do okolic zera, jak nadłubane to mogą być na plus - z tym że trzeba pamiętać że błędy wywala zazwyczaj po przekroczeniu ok 25% LTFT i dalej nie koryguje.
Istotne jest też to że wiele aut posiada też korektę po MAF - czyli przepływomierzu - wystarczy że jest trochę brudny i już jest lipa.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: tomi555 » 9 sty 2014, o 09:45

tomgixxk5 pisze:w mojej T4 czasy na mapie zebrane są do 25ms, ciśnienie kolektora 210kPa, mnożnik zaś do prawie 3 ms jest poniżej 1 ( tylko tak udało się zgrać czasy lpg i pB na jałowym ), maksymalny mnożnik jest na poziomie 1.3. dodatkowo ustawione są korekty po temperaturze gazu tj od -40 do plus 60 stopni wzbogacam od 18 do 0, zaś od 60 do 90 zubażam od 0 do minus 5. korekcja ciśnienia od 0 bar do 0,7bar równa się 0, za od 0,75 do 1,25 bara ( mój poziom ciśnienia ) lekko wzbogacam tj max 3% , zaś od 1,25 do 1,6(7) wzbogacam do 10%, i od 1,6(7) do końca zostawiam 10%. Korekcje STFT ma +/-6%, zaś LTFT jak dobrze kojarzę to +11,78.

Z doświadczenia powiem, że moje T4 chodzi najlepiej na takich ustawieniach jak masz - tzn. STFT +/- 6%, LTFT ~ +12.

Bardzo mnie te korekty dziwią, bo na nich auto chodzi bardzo ładnie, a jak zjechałem z korektą LTFT do +3 to auto chodziło gorzej i waliło błędem OBD p0131.

T4 ma korektę przepływomierza.

U mnie max czas wtrysku to 20ms. Ale np. u Dominika na OSC jest 25ms.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 9 sty 2014, o 11:17

tomi555 pisze: Ale np. u Dominika na OSC jest 25ms.
Czyli zapętlony.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Struna
Friend
Posty: 63
Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
Model: XC70
Silnik: B5244T3
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
imię: Struna
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Struna » 9 sty 2014, o 14:17

RIPPER pisze:Wiadomo że wtryski lpg mają mniejszą wydajność na wolnych a doganiają na wysokich obrotach(długich czasach )
bynajmniej, wtryski LPG są ogólnie sporo wydajniejsze niż benzynowe z racji na gabaryt i medium jakie przenoszą.

Przepis jest po to aby nie doprowadzić do sytuacji że czas wtrysku gazu jest krótszy lub na pograniczu minimalnego czasu otwarcia danego typu wtryskiwacza.
Chalski pisze:Czyli zapętlony.
czemu ? przecież sam czas wtrysku nie świadczy o zapętleniu, bo przy np. 3000 rpm dla wtrysku sekwencyjnego teoretyczna granica to 40 ms, więc takie 25ms w tym przedziale to zupełny lajcik.

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 9 sty 2014, o 14:44

Podejrzewam że te 25 ms pojawia się pod koniec obrotomierza - oczywiście jeśli jest niżej to ok ale wątpię w to.
Jak było napisane korekty wolne są na kilkanaście procent na plusie więc silnik pewnie ma większy apetyt na paliwo niż seria.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Struna
Friend
Posty: 63
Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
Model: XC70
Silnik: B5244T3
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
imię: Struna
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Struna » 9 sty 2014, o 14:55

korekty jak sam słusznie zauważyłeś mogą wynikać z przepływomierza.

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 9 sty 2014, o 15:49

Tyle że te przepływomierze - generalnie rzecz biorąc zazwyczaj zaniżają wskazania - pokazują mało powietrza więc leci mało paliwa = niższa moc. No w turbo może to być mało bezpieczne.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”