LPG w S/V40 T4
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: LPG w S/V40 T4
Wiadomo że wtryski lpg mają mniejszą wydajność na wolnych a doganiają na wysokich obrotach(długich czasach )
z tą też przepis
<Stag>
mnożnik początkowy dla wolnych obrotów ma zawierać się niezy 1,1 a 1.6x
a dla wysokich obrotów czasy mają się zgrywać czyli być koło 1x
Tyle teorii
dla wolnych obrotów i gorącego silnika mamy coś ok 2,5 ms do 3 ms
2.0 T ma maks czasy 14-15 ?
1.9 t4 dochodzi do 20 ms
+ modyfikacje i ten czas się troszkę wydłuża
Do tego jak minimalnie ciśnienie padnie to wiele nie trzeba u mnie na hankach na doładowaniu 0.9
nie zapętliło nic na większym widać że ecu wydłuża czasy i czasem jakiś przypętało
nagrywałem ostatnio osc by pokazać ale się nie nagrało
z tą też przepis
<Stag>
mnożnik początkowy dla wolnych obrotów ma zawierać się niezy 1,1 a 1.6x
a dla wysokich obrotów czasy mają się zgrywać czyli być koło 1x
Tyle teorii
dla wolnych obrotów i gorącego silnika mamy coś ok 2,5 ms do 3 ms
2.0 T ma maks czasy 14-15 ?
1.9 t4 dochodzi do 20 ms
+ modyfikacje i ten czas się troszkę wydłuża
Do tego jak minimalnie ciśnienie padnie to wiele nie trzeba u mnie na hankach na doładowaniu 0.9
nie zapętliło nic na większym widać że ecu wydłuża czasy i czasem jakiś przypętało
nagrywałem ostatnio osc by pokazać ale się nie nagrało
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
- Model: v40
- Silnik: 1.9 T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Tomek
Re: LPG w S/V40 T4
w mojej T4 czasy na mapie zebrane są do 25ms, ciśnienie kolektora 210kPa, mnożnik zaś do prawie 3 ms jest poniżej 1 ( tylko tak udało się zgrać czasy lpg i pB na jałowym ), maksymalny mnożnik jest na poziomie 1.3. dodatkowo ustawione są korekty po temperaturze gazu tj od -40 do plus 60 stopni wzbogacam od 18 do 0, zaś od 60 do 90 zubażam od 0 do minus 5. korekcja ciśnienia od 0 bar do 0,7bar równa się 0, za od 0,75 do 1,25 bara ( mój poziom ciśnienia ) lekko wzbogacam tj max 3% , zaś od 1,25 do 1,6(7) wzbogacam do 10%, i od 1,6(7) do końca zostawiam 10%. Korekcje STFT ma +/-6%, zaś LTFT jak dobrze kojarzę to +11,78. Została mi jeszcze korekcja po obrotach ale zastanawiam się czy coś ruszać bo vka lata, żadnych błędów nie wyrzuca etc. do Zrobię na takich ustawieniach 1000km jeśli nadal będzie OK, to zamykam rozdział regulacji STAGA 4 plus w mojej T4ce.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: LPG w S/V40 T4
to wcale mi się to nie podoba bo mówisz o czasach na lpg
Co tam masz dokładnie
nasz jakieś z rzuty z ekranu ew osc ? ciekawy jestem .
i co nadłubane w aucie
Co tam masz dokładnie
nasz jakieś z rzuty z ekranu ew osc ? ciekawy jestem .
i co nadłubane w aucie
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
A to akurat ciekawe, bo te ok 20ms to właściwie granica zapętlenia (przy obrotach z jakimi kręcą się nasze silniki).RIPPER pisze:1.9 t4 dochodzi do 20 ms
+ modyfikacje i ten czas się troszkę wydłuża
Jak do tego jeszcze dołożymy LPG gdzie czasy wtrysku jeszcze dłuższe zazwyczaj to mamy problem i jedynie strojenie pod sondę szerokopasmową jako tako ratuje temat.
Co do strojenia - wg mnie te rozważania i kombinacje są nie potrzebne - trzeba pojeździć na benzynie i przyglądać się poziomowi korekt paliwowych (przede wszystkim wolnej) i przy strojeniu LPG należy dążyć do tych samych korekt - w aucie seryjnym powinny dążyć do okolic zera, jak nadłubane to mogą być na plus - z tym że trzeba pamiętać że błędy wywala zazwyczaj po przekroczeniu ok 25% LTFT i dalej nie koryguje.
Istotne jest też to że wiele aut posiada też korektę po MAF - czyli przepływomierzu - wystarczy że jest trochę brudny i już jest lipa.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: LPG w S/V40 T4
tomgixxk5 pisze:w mojej T4 czasy na mapie zebrane są do 25ms, ciśnienie kolektora 210kPa, mnożnik zaś do prawie 3 ms jest poniżej 1 ( tylko tak udało się zgrać czasy lpg i pB na jałowym ), maksymalny mnożnik jest na poziomie 1.3. dodatkowo ustawione są korekty po temperaturze gazu tj od -40 do plus 60 stopni wzbogacam od 18 do 0, zaś od 60 do 90 zubażam od 0 do minus 5. korekcja ciśnienia od 0 bar do 0,7bar równa się 0, za od 0,75 do 1,25 bara ( mój poziom ciśnienia ) lekko wzbogacam tj max 3% , zaś od 1,25 do 1,6(7) wzbogacam do 10%, i od 1,6(7) do końca zostawiam 10%. Korekcje STFT ma +/-6%, zaś LTFT jak dobrze kojarzę to +11,78.
Z doświadczenia powiem, że moje T4 chodzi najlepiej na takich ustawieniach jak masz - tzn. STFT +/- 6%, LTFT ~ +12.
Bardzo mnie te korekty dziwią, bo na nich auto chodzi bardzo ładnie, a jak zjechałem z korektą LTFT do +3 to auto chodziło gorzej i waliło błędem OBD p0131.
T4 ma korektę przepływomierza.
U mnie max czas wtrysku to 20ms. Ale np. u Dominika na OSC jest 25ms.
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Czyli zapętlony.tomi555 pisze: Ale np. u Dominika na OSC jest 25ms.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
-
- Friend
- Posty: 63
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
- Model: XC70
- Silnik: B5244T3
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
- imię: Struna
- Kontakt:
Re: LPG w S/V40 T4
bynajmniej, wtryski LPG są ogólnie sporo wydajniejsze niż benzynowe z racji na gabaryt i medium jakie przenoszą.RIPPER pisze:Wiadomo że wtryski lpg mają mniejszą wydajność na wolnych a doganiają na wysokich obrotach(długich czasach )
Przepis jest po to aby nie doprowadzić do sytuacji że czas wtrysku gazu jest krótszy lub na pograniczu minimalnego czasu otwarcia danego typu wtryskiwacza.
czemu ? przecież sam czas wtrysku nie świadczy o zapętleniu, bo przy np. 3000 rpm dla wtrysku sekwencyjnego teoretyczna granica to 40 ms, więc takie 25ms w tym przedziale to zupełny lajcik.Chalski pisze:Czyli zapętlony.
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Podejrzewam że te 25 ms pojawia się pod koniec obrotomierza - oczywiście jeśli jest niżej to ok ale wątpię w to.
Jak było napisane korekty wolne są na kilkanaście procent na plusie więc silnik pewnie ma większy apetyt na paliwo niż seria.
Jak było napisane korekty wolne są na kilkanaście procent na plusie więc silnik pewnie ma większy apetyt na paliwo niż seria.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
-
- Friend
- Posty: 63
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
- Model: XC70
- Silnik: B5244T3
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
- imię: Struna
- Kontakt:
Re: LPG w S/V40 T4
korekty jak sam słusznie zauważyłeś mogą wynikać z przepływomierza.
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Tyle że te przepływomierze - generalnie rzecz biorąc zazwyczaj zaniżają wskazania - pokazują mało powietrza więc leci mało paliwa = niższa moc. No w turbo może to być mało bezpieczne.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen