LPG w S/V40 T4
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
LPG w S/V40 T4
Mam T4 1.9T zagazowaną, zrobiłem na LPG już ponad 20tys km i ma się świetnie. Podstawową sprawą jest odpowiednia konfiguracja instalacji. Moje S40 jakoś wyjątkowo nie polubiło Staga więc do akcji wszedł Tech 214 który dodatkowo w najbliższym czasie zostanie zaopatrzony w adapter OBD2. Podstawową sprawą jest wystrojenie instalacji przy pomocy sondy szerokopasmowej czyli w skrócie pisząc AFR, stosunek powietrza do paliwa jest bardzo istotny, bo albo palimy paliwo albo zawory. Strojenie na kreski, kropki i mapki nie ma sensu, należy zrobić to przy pomocy AFR i powprowadzać odpowiednie korekty od temperatury itp. Następna istotna sprawa to co podają producenci, czyli jak np. że parownik Kme Gold obrobi 250KM no ale nie w tym 1.9 turbo. Wybór padł na Niko 330, jest to reduktor bez membranowy co jest jego spora zaletą, poza tym nie musimy go nawet wyciągać i całego rozbierać, gdyż część wodna jak i gazowa są odseparowane. Dodatkowo reduktor ten przerobiłem tak zwaną metodą SMC co pozwoliło wyeliminować spadki ciśnienia. Poniżej na zdjęciu widać gdzie najwygodniej można zainstalować reduktor i elektrozawór.
Konfiguracja:
-Niko SMC
-przewód faro 8mm
-EZ Valtek 8mm
-wtryski niebieska Hana
-lpgtech 214
LPG zakłada ten który umie liczyć ..... kasę w kieszeni.
Konfiguracja:
-Niko SMC
-przewód faro 8mm
-EZ Valtek 8mm
-wtryski niebieska Hana
-lpgtech 214
LPG zakłada ten który umie liczyć ..... kasę w kieszeni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Powiem tylko że nie widać całej instalacji, ale to co pokazałeś to druciarstwo.
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: LPG w S/V40 T4
Ostro pojechałeś po bandzie, napisz dlaczego tak sądzisz? Zdjęcie pochodzi z początków przerabiania instalacji, na fotce widać nowy reduktor Niko.Chalski pisze:Powiem tylko że nie widać całej instalacji, ale to co pokazałeś to druciarstwo.
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Węże wodne nie osłonięte od piekła turbiny, podobnie jak rurka FARO, ze zdjęcia wydaje mi się że takie ułożenie reduktora raczej nie uprości wymiany rozrządu i pompy wody. Poza tym wszystko powiązane do kupy tyrtytkami - woda, faro, podciśnienie - po pół roku tyrtytki po dotknięciu się połamią (też nie lubią tak wysokich temperatur).
Ale wiem że tak się najłatwiej i najszybciej montuje.
Ogólnie jest lepsze miejsce na reduktor w tych autach - pod lewą podłużnicą, łatwo wtedy o wpięcie wody w szereg (przewodu wodnego będzie nie wiele więcej niż tu - max +50cm).
Poza tym mam nadzieje że mi się tylko wydaje ale czy ECU gazowe nie trafiło pod osłonę termiczną grodzi - widać zza niej wystającą grubą wiązkę kabli (którą można znacząco odchudzić pozbywając się większości peszli)
Ale wiem że tak się najłatwiej i najszybciej montuje.
Ogólnie jest lepsze miejsce na reduktor w tych autach - pod lewą podłużnicą, łatwo wtedy o wpięcie wody w szereg (przewodu wodnego będzie nie wiele więcej niż tu - max +50cm).
Poza tym mam nadzieje że mi się tylko wydaje ale czy ECU gazowe nie trafiło pod osłonę termiczną grodzi - widać zza niej wystającą grubą wiązkę kabli (którą można znacząco odchudzić pozbywając się większości peszli)
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: LPG w S/V40 T4
Tech jest na grodzi pomiędzy lewym błotnikiem a pompą hamulcową. Mam w planach przemeldować ten reduktor tak jak zrobił Ripper, zresztą Wojtek robił u siebie instalację na wzór mojej wprowadzając poprawki usuwając wady z mojej instalacji więc reduktor dał pod bezpiecznikami.
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Ja jestem obecnie na etapie montażu LPG w moim v40, z braku czasu auto stoi już 3 miesiące w krzakach i nie wiem czy do końca tygodnia zdążę, na razie reduktor (AC R01 BLACK) trafił pod podłużnicę - trochę tam ciasno właził ale wszedł z wodą podłączona w szereg (tak samo mam podłączone w v70 od kilku lat i się sprawdza). No i zrobione są nawierty w kolektorze i wyrzucone kilka nie potrzebnych podciśnień.
U mnie na reduktor pod bezpiecznikami ani elektronikę za lewym kielichem nie ma miejsca - jest tam dość rozbudowany system elektrycznej pompki podciśnienia do serwa.
Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.
U mnie na reduktor pod bezpiecznikami ani elektronikę za lewym kielichem nie ma miejsca - jest tam dość rozbudowany system elektrycznej pompki podciśnienia do serwa.
Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: LPG w S/V40 T4
LPGTECHY są przystosowane do pracy w komorze silnika - warunek to odpowiedni montaż - wtyką do góry.Chalski pisze: Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.
Kompa można wrzucić do środka - po wywaleniu obejmy ECM zmieści się jak złoto na kompie PB.
Reduktor mieści się idealnie pod skrzynką z bezpiecznikami - do wody bardzo blisko, poniżej zbiorniczka i jest osłonięty z każdej strony, więc się nie wychładza.
Dragony mam już zamontowane - dość ciężko pogodzić krótkie wężyki i pionowy montaż (konstrukcja 2x2), ale jakoś się udało.
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Na Techa znalazłem już miejsce - własnie pod skrzynką na bezpieczniki (ale nie będzie pionowo), reduktor wg mnie u mnie by się tam nie zmieścił(u mnie jak pisałem jest dość rozbudowane orurowanie podciśnienia do serwa i pompka podciśnienia a pod samą skrzynką stelaż na kostki elektryki automatycznej skrzyni biegów) lub był by nie serwisowalny.
Pokaż zdjęcie jak wyszły ci te dragony - jeszcze ich nie montowałem ale mam ochotę potestować (albo założę listwę MED-ów), bo jak to nowy produkt możliwe że jeszcze trzyma jakość.
Pokaż zdjęcie jak wyszły ci te dragony - jeszcze ich nie montowałem ale mam ochotę potestować (albo założę listwę MED-ów), bo jak to nowy produkt możliwe że jeszcze trzyma jakość.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: LPG w S/V40 T4
no pochwal się swoim ciekawy jestem tego dragona ,,
to że hanka sie spaprała to wiem a baraki chyba ok ? bo ostatnio nie mam czasu na siedzenie na lpg forum ,,
to że hanka sie spaprała to wiem a baraki chyba ok ? bo ostatnio nie mam czasu na siedzenie na lpg forum ,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 265
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
- Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
- Silnik: B4204T / B5244T
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Kamil
Re: LPG w S/V40 T4
Barki za słabe podobno nawet do mojego 160 KM (lub wydajność była by na styk).
Hanki wszystkie które widzę zalewają na zimno, został więc wybór albo Dragony, albo MED.
Hanki wszystkie które widzę zalewają na zimno, został więc wybór albo Dragony, albo MED.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen