[v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
Kolego Jestem wstanie ci dogłębnie pomóc na bazie własnego T4 i porównywalnych parametrów czujników
załóż swój wątek i będziemy jechać z tematem od cewek po LPG
zrób fotki jak wygląda LPG na początek
i jak działa na Pb
co masz n a myśli o mrugającym wskaźniku doładowania ?
walinj swój temat by tego nie kichać i będziemy jechać z tematem ew puszczę Ci PW z nr tel to pogadamy co masz i jak
załóż swój wątek i będziemy jechać z tematem od cewek po LPG
zrób fotki jak wygląda LPG na początek
i jak działa na Pb
co masz n a myśli o mrugającym wskaźniku doładowania ?
walinj swój temat by tego nie kichać i będziemy jechać z tematem ew puszczę Ci PW z nr tel to pogadamy co masz i jak
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
- Model: v40
- Silnik: 1.9 T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Tomek
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
jutro odbieram zestawy naprawcze cewek, w weekend zrobię upgrade. Jesli diagnoza okarze się chybiona otworzę nowy temat. Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
- Model: v40
- Silnik: 1.9 T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Tomek
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
a wskaźnik doładowania miga dokładnie tak jak w linku https://www.youtube.com/watch?v=tC1rt9DFcKI" onclick="window.open(this.href);return false;.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
jest źle podłączony, sprawdź czy masz dobrze wtyczki wciśnięte. Miałem podobnie, rozebrałem pół auta, a okazało się, że za słabo włożyłem wtyczki... czujnik ciśnienia też mógł odmówić posłuszeństwa.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
- Model: v40
- Silnik: 1.9 T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Tomek
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
wtyczki sprawdzone, sprawdzę przewody i poszukam jak ewentualne sprawdzić czujnik. Dzięki za sugestie i sorki za offtopic.
-
- Zaawansowany
- Posty: 91
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 21:11
- Model: v40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147
- Rocznik: 2000
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Plock
- imię: Darek
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
w poniedziałek będę w posiadaniu kabla od Stag-a i Ci podeślę nie ma problemu.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
Jak można to podepne się do tematu. Silnik ten sam co w temacie polift T4 z gazem.
Proszę o wyjasnirnie jak interpretować wskazanie napięcia sondy w programie diagnostycznym typu np CarScaner.
Sonda oscyluje od 0-1V w idealnym przypadku. Czy taki scaner nie powinien pokazywać 0-5V ?
Przy puszczeniu gazu napięcie czytane przez program 0V. Przy odwróconej powinno być 5v więc jaka jest w tym silniku w końcu sonda.
Interpretując wskazania przy prędkości autostradowej 130 km/h sonda oscyluje w wąskim zakresie 0.5-0.8v. korekta krótka przeważnie na minus 2-4% a co mnie dziwi korekta długa idzie na plus do wartości +4%.
O co w tym chodzi bo nie ogarniam ?
Jakby było ubogo co przedstawia długa korekta to normalna sonda powinna wskazywać bliżej 0v. U mnie jest jakby na odwrót ale nie potwierdza tego ustawianie się na zero sondy przy odjeciu pedału gazu.
Ma ktoś pomysł jak poprawnie interpretować wskazania sondy w tym silniku ?
Proszę o wyjasnirnie jak interpretować wskazanie napięcia sondy w programie diagnostycznym typu np CarScaner.
Sonda oscyluje od 0-1V w idealnym przypadku. Czy taki scaner nie powinien pokazywać 0-5V ?
Przy puszczeniu gazu napięcie czytane przez program 0V. Przy odwróconej powinno być 5v więc jaka jest w tym silniku w końcu sonda.
Interpretując wskazania przy prędkości autostradowej 130 km/h sonda oscyluje w wąskim zakresie 0.5-0.8v. korekta krótka przeważnie na minus 2-4% a co mnie dziwi korekta długa idzie na plus do wartości +4%.
O co w tym chodzi bo nie ogarniam ?
Jakby było ubogo co przedstawia długa korekta to normalna sonda powinna wskazywać bliżej 0v. U mnie jest jakby na odwrót ale nie potwierdza tego ustawianie się na zero sondy przy odjeciu pedału gazu.
Ma ktoś pomysł jak poprawnie interpretować wskazania sondy w tym silniku ?
-
- Debeściak
- Posty: 173
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
Sonda napięciowa 0-1V. 0V ubogo, 1V bogato. Korekta długa pokazuje łącznie korekty z biegu jałowego i korekty pod obciążeniem.
Pod Vidą miałbyś 2 korekty długie. Przy LPG jak masz do tych 5% to nie ma co szukać dziury w całym. Ważne żeby na pełnym obciążeniu trzymała twardo pod 1V
Pod Vidą miałbyś 2 korekty długie. Przy LPG jak masz do tych 5% to nie ma co szukać dziury w całym. Ważne żeby na pełnym obciążeniu trzymała twardo pod 1V
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
W T4 polifcie masz sondę 1V więc ona oscyluje 0-1V.
5V była montowana w T4 przedlifcie, a najlepiej sprawdzić czy wszystko jest ok na AFRze. Podjedz do kogoś kto stroi LPG i niech wsadzi sondę w wydech i jazda w trasę.
Korekta krótka jest zmienna, cały czas chodzi. Jak jest dobrze to może nawet chodzić w przedziale -10+10.
Długa korekta jak jest wszystko ok to najlepiej -5+5.
Wiadomo, że jak na minus to auto podlane i komp ścina czasy wtrysków, a jak na plus to wydłuża czasy wtrysków.
Dobrze wystrojone LPG to takie jak korekty są identyczne na Pb i LPG oraz dobry AFR szczególnie w OL (AFR 11,5 - 12) bo wtedy komp nie bierze pod uwagę sondy tylko leci z mapy kompa.
5V była montowana w T4 przedlifcie, a najlepiej sprawdzić czy wszystko jest ok na AFRze. Podjedz do kogoś kto stroi LPG i niech wsadzi sondę w wydech i jazda w trasę.
Korekta krótka jest zmienna, cały czas chodzi. Jak jest dobrze to może nawet chodzić w przedziale -10+10.
Długa korekta jak jest wszystko ok to najlepiej -5+5.
Wiadomo, że jak na minus to auto podlane i komp ścina czasy wtrysków, a jak na plus to wydłuża czasy wtrysków.
Dobrze wystrojone LPG to takie jak korekty są identyczne na Pb i LPG oraz dobry AFR szczególnie w OL (AFR 11,5 - 12) bo wtedy komp nie bierze pod uwagę sondy tylko leci z mapy kompa.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info
Chłopaki czy jesteście pewni na 100% że w polifcie jest normalna sonda jak patrzyłem na używane sondy do T4 poliftowej to ceny 400 zł w górę co by świadczyło o 5v bo one są kilkukrotnie droższe od normalnej.
Innym testerem Delphi i programem autocom pokazuje oscylacje 0 do ok 4V u mnie.
Turboni czy u Ciebie zwykły program diagnostyczny na Elma pokazuje faktycznie oscylacje 0-5V i jak odejmujesz pedał gazu to pokazuje 5v ? Czy te programy nie rozróżniają sond czy 1v czy 5v tylko przetwarzają wszystko na 1v ?
Najbardziej mnie martwi że przy butowaniu ustawia się na 0,9 jak jest normalna sonda to ok ale jak odwrócona to upalanie głowicy !
Innym testerem Delphi i programem autocom pokazuje oscylacje 0 do ok 4V u mnie.
Turboni czy u Ciebie zwykły program diagnostyczny na Elma pokazuje faktycznie oscylacje 0-5V i jak odejmujesz pedał gazu to pokazuje 5v ? Czy te programy nie rozróżniają sond czy 1v czy 5v tylko przetwarzają wszystko na 1v ?
Najbardziej mnie martwi że przy butowaniu ustawia się na 0,9 jak jest normalna sonda to ok ale jak odwrócona to upalanie głowicy !