Strona 4 z 5

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 23 wrz 2015, o 22:51
autor: RIPPER
Kolego Jestem wstanie ci dogłębnie pomóc na bazie własnego T4 i porównywalnych parametrów czujników

załóż swój wątek i będziemy jechać z tematem od cewek po LPG

zrób fotki jak wygląda LPG na początek

i jak działa na Pb


co masz n a myśli o mrugającym wskaźniku doładowania ?

walinj swój temat by tego nie kichać i będziemy jechać z tematem ew puszczę Ci PW z nr tel to pogadamy co masz i jak

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 24 wrz 2015, o 16:18
autor: tomgixxk5
jutro odbieram zestawy naprawcze cewek, w weekend zrobię upgrade. Jesli diagnoza okarze się chybiona otworzę nowy temat. Z góry dziękuję za pomoc.

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 24 wrz 2015, o 20:12
autor: tomgixxk5
a wskaźnik doładowania miga dokładnie tak jak w linku https://www.youtube.com/watch?v=tC1rt9DFcKI" onclick="window.open(this.href);return false;.

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 24 wrz 2015, o 20:43
autor: ELI
jest źle podłączony, sprawdź czy masz dobrze wtyczki wciśnięte. Miałem podobnie, rozebrałem pół auta, a okazało się, że za słabo włożyłem wtyczki... czujnik ciśnienia też mógł odmówić posłuszeństwa.

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 24 wrz 2015, o 21:22
autor: tomgixxk5
wtyczki sprawdzone, sprawdzę przewody i poszukam jak ewentualne sprawdzić czujnik. Dzięki za sugestie i sorki za offtopic.

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 26 wrz 2015, o 13:44
autor: waszkoo
w poniedziałek będę w posiadaniu kabla od Stag-a i Ci podeślę nie ma problemu.

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 21 sty 2020, o 09:47
autor: kilert
Jak można to podepne się do tematu. Silnik ten sam co w temacie polift T4 z gazem.
Proszę o wyjasnirnie jak interpretować wskazanie napięcia sondy w programie diagnostycznym typu np CarScaner.
Sonda oscyluje od 0-1V w idealnym przypadku. Czy taki scaner nie powinien pokazywać 0-5V ?
Przy puszczeniu gazu napięcie czytane przez program 0V. Przy odwróconej powinno być 5v więc jaka jest w tym silniku w końcu sonda.

Interpretując wskazania przy prędkości autostradowej 130 km/h sonda oscyluje w wąskim zakresie 0.5-0.8v. korekta krótka przeważnie na minus 2-4% a co mnie dziwi korekta długa idzie na plus do wartości +4%.
O co w tym chodzi bo nie ogarniam ?
Jakby było ubogo co przedstawia długa korekta to normalna sonda powinna wskazywać bliżej 0v. U mnie jest jakby na odwrót ale nie potwierdza tego ustawianie się na zero sondy przy odjeciu pedału gazu.
Ma ktoś pomysł jak poprawnie interpretować wskazania sondy w tym silniku ?

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 23 sty 2020, o 15:18
autor: savage
Sonda napięciowa 0-1V. 0V ubogo, 1V bogato. Korekta długa pokazuje łącznie korekty z biegu jałowego i korekty pod obciążeniem.
Pod Vidą miałbyś 2 korekty długie. Przy LPG jak masz do tych 5% to nie ma co szukać dziury w całym. Ważne żeby na pełnym obciążeniu trzymała twardo pod 1V

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 23 sty 2020, o 18:06
autor: turboni
W T4 polifcie masz sondę 1V więc ona oscyluje 0-1V.
5V była montowana w T4 przedlifcie, a najlepiej sprawdzić czy wszystko jest ok na AFRze. Podjedz do kogoś kto stroi LPG i niech wsadzi sondę w wydech i jazda w trasę.

Korekta krótka jest zmienna, cały czas chodzi. Jak jest dobrze to może nawet chodzić w przedziale -10+10.
Długa korekta jak jest wszystko ok to najlepiej -5+5.

Wiadomo, że jak na minus to auto podlane i komp ścina czasy wtrysków, a jak na plus to wydłuża czasy wtrysków.

Dobrze wystrojone LPG to takie jak korekty są identyczne na Pb i LPG oraz dobry AFR szczególnie w OL (AFR 11,5 - 12) bo wtedy komp nie bierze pod uwagę sondy tylko leci z mapy kompa.

Re: [v40 t4 b4204t5] sonda lambda - potrzebuje info

: 23 sty 2020, o 19:50
autor: kilert
Chłopaki czy jesteście pewni na 100% że w polifcie jest normalna sonda jak patrzyłem na używane sondy do T4 poliftowej to ceny 400 zł w górę co by świadczyło o 5v bo one są kilkukrotnie droższe od normalnej.
Innym testerem Delphi i programem autocom pokazuje oscylacje 0 do ok 4V u mnie.
Turboni czy u Ciebie zwykły program diagnostyczny na Elma pokazuje faktycznie oscylacje 0-5V i jak odejmujesz pedał gazu to pokazuje 5v ? Czy te programy nie rozróżniają sond czy 1v czy 5v tylko przetwarzają wszystko na 1v ?

Najbardziej mnie martwi że przy butowaniu ustawia się na 0,9 jak jest normalna sonda to ok ale jak odwrócona to upalanie głowicy !