[v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

[v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: szmergiel » 21 lis 2017, o 09:57

Czy ktoś z Was zakładał do v40 1,8? Zastanawiam się czy zwykły STAG TAP bez modyfikowania sygnału z wałka da rade, czy nie będzie wywalało błędu. TAP 03 jest droższy ale już obskakuje i sygnał z wałka ale może nie jest konieczny i lekki rozjazd sygnałów nie spowoduje problemów.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: RIPPER » 21 lis 2017, o 10:31

lepszy det 3
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: szmergiel » 21 lis 2017, o 18:52

I 3 razy droższy. Żeby wyprzedzić zapłon aby było optymalnie pod lpg to chyba strzelanie z działa do muchy zwłaszcza ze mam wolno ssaka i symbolicznego przyrostu mocy czy momentu bez grubego dłubania w silniku nie uzyskam tym cudem. Jak kolega ma t4 to pewnie można więcej uzyskać.

Awatar użytkownika
docencik
Turysta
Posty: 24
Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
Model: S40
Silnik: B4204T2
moc: 165
Rocznik: 2000
wiek: 36
Skąd jesteś?: pomorskie
imię: Andrzej

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: docencik » 21 lis 2017, o 19:50

Cześć,
myślę że najlepiej zapytać producenta. Mają wykaz silników z jakimi to współgra.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: RIPPER » 21 lis 2017, o 20:14

Pytałeś to Ci odpowiedziałem pozatym det ma dużo wiecej możliwości choć opinie o takim wynalazku są różne ..

czytasz opisy tych urządzeń i sprawdzasz jaki masz typ czujników i co się da zrobić przyspieszenie zapłonu na pewno ma sens ale trzeba to zrobić z sensem i poprzeć hamownią jak i brakiem stuku .
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: RIPPER » 21 lis 2017, o 21:27

Pozatym zasada jest taka że przyspieszasz od samego dołu powiedzmy o 10 s i jedziesz do 3/4 obciążenia spadając praktycznie do 0

Struna kiedyś tym się chyba bawił ale nie chciał się podzielić ile ugrał
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: szmergiel » 22 lis 2017, o 09:30

Kolego, masz racje. Jedynie zastanawiam się czy jest sens kupowania np.: droższego stag TAP 03 który też modyfikuje sygnał z wałka, czy wystarczy zwykły stag TAP 02 który modyfikuje sygnał tylko z czujnika położenia wąłu korbowego. Liczyłem że ktoś już to przerabiał. Zastanawiam się czy jak na niskim obciążeniu sygnał z wału zostanie wyprzedzony o np 10 Stopni a sygnał z wałka rozrządu zostanie bez zmian - to czy nie wywali mi błędu czujnika wałka.

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: savage » 22 lis 2017, o 15:26

Zakladalem do 2.0T3, wystarczy sam sygnał z wału wyprzedzić. Błędu nie było. Jak będzie w wolnossaku to nie wiem.

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [v40 1,8] wariator zapłonu STAG TAP

Post autor: szmergiel » 22 lis 2017, o 20:08

Dzięki za info.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”