[V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instalacji

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: lebek89 » 26 sie 2017, o 21:36

Turboni miał pewnie na myśli, że jeśli nie to hoojowy gazownik :D

Jeśli nie będzie miał sondy afr to tak czy inaczej musi poprawić ustawienia na tyle aby komp pb nie widział problemu, to jego obowiązek.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: turboni » 27 sie 2017, o 04:02

Ooo właśnie to ;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: bully » 27 sie 2017, o 09:15

Masz komputer pokładowy pokazujący spalanie, etc.?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szymonuni
Debeściak
Posty: 278
Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
Model: v40
Silnik: 1.8 - B4184S2
moc: 122KM
Rocznik: 2004
wiek: 32
Skąd jesteś?: Sopot
imię: Szymon
Kontakt:

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: szymonuni » 27 sie 2017, o 09:21

Tak mam IC

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: NoViK » 27 sie 2017, o 10:40

Widziałem Twoja instalacje w galerii i mówiłem że wrzucił Ci pod maskę graty, a nie zamontował. Coś tak czułem że będziesz niedługo szukał porady co do tej instalacji. Jedź do gazownika i niech poprawia swoje partactwo. Jaki błąd Ci wywala? Integrator sondy lambda?

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: bully » 27 sie 2017, o 12:57

No to pierwszy sprawdzian dobrze ustawionej instalacji wygląda tak: płaski teren prosty długi odcinek noga na gazie stała prędkość nie operujesz gazem - jedziesz na benzynie - masz stałe spalanie chwilowe, przełączasz się na LPG - spalanie chwilowe powinno być na tym samym poziomie. (uwaga: Spalanie chwilowe ma lekkie opóźnienie w wyświetlaniu)

Podstawa to odczytanie błędu - jeśli się nie mylę to w Twoim roczniku już zwykłym ELMem to zrobisz.

No niestety, gazownik spieprzył sprawę - niech poprawia, ewentualnie (choć sprawa pewnie i tak się tak skończy) jedź do innego gazownika niech poprawi po tamtym.

Tak to jest jak chce się tanio. Na zakładaniu LPG nie ma co oszczędzać (szczególnie, że urwałeś z ceny 500zł, które zwróciło by Ci się już w mniej jak 3tyś km), ja zakładałem u polecanego w internetach i z kilku rzeczy nie jestem zadowolony (choć przyznać muszę, że instalacja chodzi bajecznie i żadnych problemów z nią nie mam), to jak bym założył u takiego druciarza to był bym tak wk...y, że po nocach bym chyba nie spał ze złości ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: lebek89 » 27 sie 2017, o 14:55

bully pisze:No to pierwszy sprawdzian dobrze ustawionej instalacji wygląda tak: płaski teren prosty długi odcinek noga na gazie stała prędkość nie operujesz gazem - jedziesz na benzynie - masz stałe spalanie chwilowe, przełączasz się na LPG - spalanie chwilowe powinno być na tym samym poziomie. (uwaga: Spalanie chwilowe ma lekkie opóźnienie w wyświetlaniu)
Tego to nie wiedziałem, w każdym aucie którym jechałem było ok.1l różnicy, więcej na lpg. Co prawda średnie, a nie chwilowe.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szymonuni
Debeściak
Posty: 278
Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
Model: v40
Silnik: 1.8 - B4184S2
moc: 122KM
Rocznik: 2004
wiek: 32
Skąd jesteś?: Sopot
imię: Szymon
Kontakt:

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: szymonuni » 27 sie 2017, o 16:13

Powiem tak. Gazownik polecany I w internetach I poza. Kwestia czy naprawi check. Cena standardowa wszyscy u nas tyle biorą. Poza tym nie jest pierwszym lepszym, przed montazem obdzwonilem wszystkich w trojmiescie. Ceny te same tylko podzespoly inne

bully, A co jeśli komp będzie pokazywał inne spalanie ?? wyższe, niższe. Co wtedy to oznacza ??

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: bully » 28 sie 2017, o 08:23

szymonuni pisze:Powiem tak. Gazownik polecany I w internetach I poza. Kwestia czy naprawi check. Cena standardowa wszyscy u nas tyle biorą. Poza tym nie jest pierwszym lepszym, przed montażem obdzwonilem wszystkich w trojmiescie. Ceny te same tylko podzespoly inne

bully, A co jeśli komp będzie pokazywał inne spalanie ?? wyższe, niższe. Co wtedy to oznacza ??
Jak to polecany - to dał ciała niestety (ja jak zakładałem u siebie to wszystkich polecanych przez znajomych, sprawdzałem w necie - niestety nie znalazłem potwierdzenia tych opinii, swojego znalazłem przesz lpg-forum). Nie jestem szpecem w LPG ogarniam podstawy - więc jak coś nie tak napisze to koledzy zapewne poprawią.
Kilka podstaw w dużym uproszczeniu(paliwo będę nazywał benzynę, gaz będę nazywał LPG):
1. Samochód dawkuje benzynę (jej ilość) tak by było optymalnie wykorzystywane i spalane - robi to przez czas otwarcia wtrysku.
2. Ponieważ potrzebna dawka paliwa jest różna przy różnych obrotach - samochód ma swoją mapę dzięki której wie ile i przy jakich obrotach podać paliwa.
3. Do tego cały czas bada on wykorzystanie spalonego paliwa (np. sonda lambda), dane te wykorzystuje do wprowadzenia korekty krótkoterminowej (zatankujesz np. gorsze paliwo, lub jedziesz pod górkę lub z górki) do czasu otwarcia wtrysku - jak korekta krótkoterminowa (zmieniana dynamicznie) utrzymuje się na jakimś tam poziomie (oscyluje na nim) - dajmy na do między 3-5. To komputer wprowadza korektę długoterminową (w tym przypadku 4, wtedy korekta krótkoterminowa zaczyna oscylować -1 - 1) i są one obie uwzględniane, ogólnie ujmując komputer dąży do tego by korekta krótkoterminowa oscylowała wokół 0, a korektą długoterminową nadrabia niedociągnięcia paliwa.
Przechodzimy do LPG.
4. Sterownik LPG i ogólnie cała instalacja oszukuje komputer samochodu tak, że on myśli cały czas że jedzie na benzynie. Pobiera czasy wtrysków benzyny (które są odłączone) i względem nich ustawia czasy wtrysków LPG.
5. Jednak LPG ma inne właściwości niż benzyna - dlatego czasy otwarcia wtrysków LPG, nie mogą być takie same jak czasy otwarcia wtrysków benzyny - i tu zaczyna się ta magiczna regulacja.
6. Magik ustawia czasy otwarcia wtrysków LPG względem wtrysków benzyny, początkowo dobierając wtryski i ich dysze, potem finalnie strojąc instalacje, a właściwie jej komputer. Powinno dążyć się do tego by czasy otwarcia wtrysków benzynowych na benzynie, były takie same jak czasy otwarcia wtrysków benzynowych na LPG! Kiedy nie trzyma się tej zasady mogą wystąpić różne niekorzystne zjawiska - wypalanie zaworów, prace wtrysków w otwartej pętli, etc. (jest wyjątek od tej zasady - jak magik jest naprawdę wysokich lotów i wie dokładnie co robi, może ustawić instalację na lekko bogato lub lekko ubogo - by uzyskać nieco inne właściwości instalacji; Jak dla mnie to nie dotyczy twojego gaziarza- w końcu wypuścił Cię z Checkiem).
7. Spalanie chwilowe, jest wyliczane bezpośrednio z czasów otwarcia wtrysków benzynowych, więc jeśli jedziesz na prostej płaskiej drodze, ze stałą prędkością ze stałym gazem, a czasy otwarcia wtrysków benzynowych na benzynie, będą takie same jak czasy otwarcia wtrysków benzynowych na LPG, komputer wyświetli takie samo spalanie chwilowe.
Tyle o opisie tej metody.
Epilog: Komputer silnika, jak pisałem wcześniej adaptuje się do paliwa, ale te korekty też mają swoją granicę - jeśli korekty wyjadą poza granice jaką toleruje, to wtedy wywala błąd "zbyt uboga mieszanka", "zbyt bogata mieszanka".
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szymonuni
Debeściak
Posty: 278
Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
Model: v40
Silnik: 1.8 - B4184S2
moc: 122KM
Rocznik: 2004
wiek: 32
Skąd jesteś?: Sopot
imię: Szymon
Kontakt:

Re: [V40/S40 ALL] Ciągły błąd Check Engine po montażu instal

Post autor: szymonuni » 28 sie 2017, o 10:12

Bardzo dziękuję za świetne wyjaśnienie, teraz wiem dużo więcej na temat tego całego bajzlu. Dziś jadę do magika i będę go suszył bo nie widzi mi się jazda co kilka dni do niego. Jak tak będzie to niech spierd....la z tą instalacją i ją demontuje. Założę u kogo innego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”