[v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR01

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

[v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR01

Post autor: Chalski » 9 lis 2013, o 20:20

Witam, zgodnie z obietnicami wrzucam montaż LPG wykonany własnoręcznie w moim volvo.
Główne składniki:
Sterownik - LPG TECH 224
Reduktor - AC R01
Wtryski - LPG TECH Dragon 1x4
Butla - 680 x 180 GZWM w koło (max co wchodzi przy w miarę płaskiej podłodze) (pojemność 49 litrów pierwsze tankowanie weszło 47 litrów)
Zasilanie - miedź 6mm
Wlew - pod klapką na stałe z możliwością odkręcania przejściówki

Wcięcie w instalacje zrobione na grodzi, sygnał obrotów i plus po stacyjce wzięty przy sterowniku benzynowym (kabelek różowy - obroty, plus - ciemno zielony).
Miedź pod spodem puszczona w wolne miejsce przy przewodach paliwowych.
Chciałem żeby było estetycznie i w razie jakichś napraw przy aucie nie zawadzało.

Pod maską
Obrazek
Sterownik i zawór
Obrazek
Wtryski
Obrazek
Wtryski kąt
Obrazek
Wcinka wtrysków
Obrazek
Wkrętki
Obrazek
Guzik
Obrazek
Butla
Obrazek
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: ELI » 9 lis 2013, o 20:27

Oko panie- ładniusio, nie znam się na LPG, rozumiem że to co zamontowałeś to siakiś kozak...

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: Chalski » 9 lis 2013, o 20:42

ELIMINATOR, Może nie kozak bo to ani VIALLE, ani Prince ani Landi Renzo - dobra instalacja oparta o niezbyt drogie (ale dopasowane do auta) komponenty. Co do zamontowania - zeszło się w sumie niemal 3 dni (reduktor i wkrętki montowałem kilka dni wcześniej)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: ELI » 9 lis 2013, o 20:46

Czyli nie jest to takie hop siup...

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: Chalski » 9 lis 2013, o 20:54

Jak mi ktoś mówi że w dzień (a wręcz w 6-7 godzin) poprawnie i ładnie założy lpg to tylko mi się uśmiech na ustach pojawia.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: Extradd » 9 lis 2013, o 21:16

Ale tam dużo drutów :cool Z tym przełącznikiem od lpg poszedłeś na łatwiznę :cool
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: RIPPER » 9 lis 2013, o 21:18

Ładnie ALE

1.Przełączniki -centralka przekręcona o 90 w prawo ,,rezerwę będziesz miał u góry a kropki schodzić będą na dół czyli rosnąć w dół
2.W wlew paliwa wchodzi najprostrzy najtańszy wlew za 17 zł nie trzeba nic dokręcać itp ..
3.Elektrozawór pod kątem na leżąco cewki tego nie lubią brud będzie się zbierał na dole sworznia i się szybciej zatrze .
4.Reduktor i jego miejsce dyskusyjne można się kłócić . czerwony czy czarny ? powinien być czerwony a one różnie działają
5.Listwa wtryskowa może i ładnie wygląda ale ma za to długie wężyki choć patrząc po poliftowej listwie paliwowej wiele nie można wymyślić ...
długie wężyki to słabsza reakcja na gaz gorzej się wkręca silnik !!!
6 Techa trzeba było podwiesić pod skrzynką bezpieczników tak to krzaczy i wyłażą kable z wtyczką ,,,a tak to by go nie było widać

Plus za prucie wiązek emulator to jest menda w poprzednim aucie sterownik miałem na ecu a ecu było w tunelu za popielniczką i tam wsio polutowałem ale znałem elektrykę na pamięć ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: Chalski » 9 lis 2013, o 21:47

RIPPER pisze:Przełączniki -centralka przekręcona o 90 w prawo
Dziura w desce już była - w aucie kiedyś był prawdopodobnie PRINCE - guzik celowo tak przyklejony żeby trafił na płaskie miejsce.
RIPPER pisze:W wlew paliwa wchodzi najprostrzy najtańszy wlew za 17 zł nie trzeba nic dokręcać itp
wlew gazu zwykły w wersji dokręcanej i wkręcony na stałe - mozna wykręcić i wkręcić np niemiecki
RIPPER pisze:Elektrozawór pod kątem na leżąco cewki tego nie lubią brud będzie się zbierał na dole sworznia i się szybciej zatrze .
lepszego miejsca na niego nie znalazłem, zdaje sobie sprawę że powinien być cewką w górę ale ten zawór valteka jakoś mało ustawny i nigdzie indziej mi nie pasował - tak żeby nie wiercić dodatkowych dziur w nadwoziu
RIPPER pisze:Reduktor i jego miejsce dyskusyjne można się kłócić . czerwony czy czarny ? powinien być czerwony a one różnie działają
w tym aucie nie zmieścisz reduktora pod pompą hamulcową - jest tam układ do wytwarzania podciśnienia do serwa.
Jest czarny i wyrabia - spadki max 0,2 bara, w wielu autach już tam wkładałem reduktor i wg mnie miejsce jest dobre.
RIPPER pisze:Listwa wtryskowa może i ładnie wygląda ale ma za to długie wężyki choć patrząc po poliftowej listwie paliwowej wiele nie można wymyślić ...
wężyki mają po ok 12 cm więc długie wcale nie są - krótszych w listwie się tu nie da uzyskać, poza tym nie odczuwam opóźnionej reakcji na wciśnięcie gazu. w V70 mam nawet dłuższe wężyki i także nie ma z tym problemu.
RIPPER pisze:Techa trzeba było podwiesić pod skrzynką bezpieczników tak to krzaczy i wyłażą kable z wtyczką ,,,a tak to by go nie było widać
Gdybyś przeczytał instrukcję do elektroniki techa to być doczytał że zalecają montaż wtyczką do góry - nigdzie indziej nie ma na to miejsca.

Co do sterownika - miałem myśl żeby go dawać na ECU ale uznałem to za zbytek - jak coś będzie się działo ze sterownikiem to jest na wierzchu. Tylko obroty i plus po stacyjce są wzięte z ECU.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: tomi555 » 9 lis 2013, o 22:17

Wygląda bardzo ładnie i estetycznie - ale jak się robi dla siebie to tak powinno być... :doping Jakie masz dysze?

Mój najważniejszy zarzut - wtryski na leżąco. Reduktor wrzuciłbym pod bezpieczniki (blisko woda, osłonięty z każdej strony) - a miejsca tam jest tyle, że dwa tury w kanapce wchodzą, więc taki ac to by tam miał luz...


Co do wężyków - kiedyś robiłem test w mocnym v8 bmw - wężyki kilka centymetrów (tyle tylko co łączyły dysze z wkrętkami - odległość ok 2cm) vs. wężyki ok 20cm - żadnej różnicy w pracy silnika, reakcji na gaz itp. Są auta co jeżdżą na wężykach po 50cm, więc taka długość jak tu jest bardzo ok.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [v40 2,0T 160KM 2000r] GAZ - LPG TECH 224 + Dragon + ACR

Post autor: Chalski » 9 lis 2013, o 22:27

tomi555 pisze:Jakie masz dysze?
Są jeszcze małe problemy z regulacją lpg, dysze chwilowo 3,0mm przy 1 bar i jest mało gazu - za długie czasy wtrysku.

Wtryski nie są na leżąco - patrz 4 zdjęcie - mają lekko z górki, inaczej się nie zmieszczą.
Co do reduktora już pisałem - w tym konkretnie egzemplażu się tu nie zmieszczą - jest rozbudowany układ z pompką podciśnienia do serwa hamulcy, poza tym to automat i pod skrzynką bezpieczników jest jeszcze stelaż z wtyczkami elektryki do ASB.

Woda wpięta w szereg zaraz za wyjściem z głowicy.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”