Strona 1 z 2

[V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 14 cze 2018, o 21:33
autor: kilert
Mam problem z checkiem i błędem o zbyt ubogiej mieszance. Na benzynie błąd nie występuje więc zakładam że układ zasilania podstawowego działa jak należy. Żeby rozpocząć w końcu walkę z tym problemem dorobiłem się w końcu kabla:)
Instalacja:
- sterownik KING (tu jest duży problem bo gaziarze w moich okolicach sobie z nim nie radzą)
- wtryskiwacze HANY Niebieskie
- reduktor Zavioli Zeta S

Ogólnie samochód pracuje na lpg poprawnie, lecz w wyższych partiach obrotów trochę mu brakuje w stosunku do jazdy na benzynie.
Wiem, że najlepiej byłoby posiłkować się sondą szerokopasmową, ale może komuś z Was rzuci się coś w ustawieniach na początek co może powodować ten problem. Bez sondy się pewnie nie obejdzie docelowo ale od czegoś trzeba zacząć.
Poniżej zrzuty ekranu z programu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 14 cze 2018, o 22:41
autor: turboni
Pewnie jest niedolany i korekty idą powyżej +25 i wywala CHECKA.
Przy TPb sonda AFR to podstawa. Ten silnik około 3000 obr przy bucie (nie takim do końca) przechodzi w OL i leje mu z mapy i sonda jest pomijana. Przy spokojnej jeździe sonda jeszcze jako tako go reguluje ale pewnie korekty też mogą być niezaciekawe.
Te silniku lubią być dolane paliwem - szczególnie to widać na zimnym jak AFR leci na łeb do 9 a nawet mniej.
Przy pełnym bucie AFR powinien na LPG być w okolicach 12 a ty pewnie masz 14 albo i więcej i upalasz zawory i głowicę.
U mnie korekty długie na LPG są w przedziale - 0,78 do +0, 78. Odczyt na żywo bo mam podgląd, a na Pb to samo. AFR przy normalnej jeździe 14,7 (około) wiadomo sonda reguluje, a przy bucie 12,2.

Jedyna słuszna sprawa to sprawdzić go na sondzie i podolewać, fakt reduktor też może nie wyrabiać ale to wyjdzie w praniu.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 15 lis 2018, o 22:40
autor: kilert
Wziąłem się w koncu za ogarnianie gazu. I mam pare spostrzeżeń i zapytań.

Benzyna
Po skasowaniu checka zrobiłem ok. 150 km. Na benzynie sonda fajnie oscyluje krótkie korekty zmieniaja sie +/- 10% różnie natomiast długa nie chce zejść ponizej + 9%. Nie wiem czy to jest kwestia przejechania wiekszej ilosci kilometrow czy ktorys z elementow systemu wtryskowego jest wadliwy. Po wyskoczeniu checka przy jeździe na gazie korekta kasuje sie z 25 do 9% i ani rusz niżej.

Gaz
Wgralem aktualizacje sterownika i pojawily sie na liscie wtryskow moje hany 1.3 oma (wczesniej mialem ustawione matrixy). I teraz jazda jest z ciśnieniem reduktora. Przy zadanym w programie na poziomie 0,9 i tak rzeczywiste kalibruje sie na ok. 1.3. Po zaladowaniu mapy robie autokalibracje i przy takich ustawieniach auto kuleje na wolnych i slabo przyspiesza. Po wstepnym ustawieniu mapy (czas wtrysku i obroty) jest troche lepiej ale korekty idą na plus o ogólnie jest ubogo. Plusem jest ze nie ma duzego spadku cisnienia 0,15 bar. Kalibracja ogolnie nie wychodzi optymalna na zadnych ustawieniach. Wtryski pokazuje ze lekko za duże. Co najlepsze po recznej regulacji mapy wyskakują na poprawne lecz jest w większości zakresu obrotow dalej ubogo.
Zwiekszajac ciśnienie zadane do wartosci 1.35 mnożnik K spada przy długich czasach jest poniżej 1, i spada również ciśnienie reduktora przy depnieciu.
W miarę wzrostu ciśnienia reduktora do 1.5 korekty i sonda idą na bogato auto ładnie się zbiera podobnie jak na benzynie albo i lepiej. Co z tego jak przy 4tys przerzuca ma benzynę bo spada ciśnienie do 0.8 bar. Dziwne bo mnożnik ustawia sie od 1.6 do 1.3.

Jak ktos zrozumial cos z mojego wywodu to bardzo prosze o sugestie jak to próbować ustawić. Czy reduktor jednak nie wyrabia niby jest do 250 KM ?


Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 15 lis 2018, o 23:23
autor: RIPPER
hm ... by dobrze dolać furę trzeba niestety szerokopasmowca jest szansa jak byś miał wsio tip top na pb że bez rozjazdów na lpg auto by miało ok przy bucie ,,

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 16 lis 2018, o 00:41
autor: JacoT4
Hej
Miałem podobnie jak ty że spadajacym ciśnieniem w reduktorze. I kolega z który mi stroił kazał zmienić przewód zasilacacy od filtra fazy ciekłe do reduktor z fi 6 na fi8 i usunięcie kulki z zaworu w butli i to pomogło

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 16 lis 2018, o 06:30
autor: kilert
Filtr z zaworem mam wkrecony w reduktor wiec to odpada. A o jakiej kulce mowa to nie wiem musze zglebic temat. Czyli co wg Was trzeba isc w wyższe cisnienia na reduktorze i tak to probowac stroić. Strasznie wysoki mnoznik wtedy wychodzi.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 16 lis 2018, o 07:57
autor: JacoT4
Ciśnienie masz już wysokie trzeba zrobić żeby było wydajnie
W zaworze na butli na wyjściu jest kulka że sprężyna(zapobiegajaca cofaniu gazu) to może dławic w połączeniu z przewodem miedziany zailającym fi 6 tak się może dziać że ciśnienie pada i wtedy wtryski mogą niedomagac

Proponował bym zacząć od tej kulki że sprężyną w butli (najmniej inwazyjny sposób)

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 16 lis 2018, o 08:36
autor: kilert
Czy wyjęcie kulki to jest bezpieczna sprawa ?
Dzisiaj w drodze do pracy posiedzialem nad tymi ustawieniami i tak
Cisnienie ustawione na 1.35 bar. Spadki przy bucie do 0.80. Ustawione zeby przerzucal na benzyne 0,75 jakby co. Troche duży spadek rozwazam zeby jeszcze od 3.5 - 4 tys obr i czasie wtrysku ok 15 ms przerzucal się z automatu na benzyne jest taka opcja w sterowniku. Kazdy zakres obrotów korekty krotkie ida na minus lekki plus czyli bogato sonda oscyluje. Przy bucie ustawia sie na 3.6 v wiec też bogato nie wiem jaki afr. Na wolnych troche zajeżdża gazem z wydechu ale czasy wtrysku benzyny i benzyny na gazie się pokrywają. Zobacze czy wywali checka.
Czy ktos miał do czynienia z ekstrawtryskami czy w moim wypadku moze cos pomóc ?
Przy jezdzie autostradowej temp gazu spada do 30-35 stopni czy tak ma byc ? Czujnik na kolektorze wkrecany w lisywe wtryskowa trochę pewnie wieje na niego ale zeby az tak reagowal ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 16 lis 2018, o 10:09
autor: JacoT4
Ja wyciągałem i jeżdżę już ze 3 lata
Tylko żeby butla była pusta

Re: [V40 2.0T4 2003r] konsultacja ustawień lpg

: 16 lis 2018, o 14:16
autor: turboni
JacoT4 pisze:Ciśnienie masz już wysokie trzeba zrobić żeby było wydajnie
W zaworze na butli na wyjściu jest kulka że sprężyna(zapobiegajaca cofaniu gazu) to może dławic w połączeniu z przewodem miedziany zailającym fi 6 tak się może dziać że ciśnienie pada i wtedy wtryski mogą niedomagac

Proponował bym zacząć od tej kulki że sprężyną w butli (najmniej inwazyjny sposób)
Wysokie ciśnienie bez przesady, z kulką też bez przesady.
Poprostu reduktor nie wyrabia bo za słaby a i wtryski hany niebieskie też są niepierwszych lotów. Kiedyś były ok ale teraz nie.

Raptus lata na fi6 od zbiornika do elektrozaworu + Magic III Big i barki 115 na ciśnieniu 1,5b. Do odcinki AFR prawidłowy.
Ja latam na fi8 od zbiornika + Magic III Big i barki 130 na ciśnieniu 1,3b. To samo AFR do końca prawidłowy.
Ani mój ani Raptusa wielozawór nie był robiony (on ma normalny fi6 a ja expra fi8)
Jedna i druga fura na Techu.

Podobny zestaw ma Ripper i tak samo jak u nas.

Kwestia reduktora i wtrysków oraz dobrego strojenia na AFRze.

Tyle w temacie, a zapomnuałem każdy z nas ma wtryski zasilane z dwóch stron.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

ObrazekObrazek