Strona 2 z 3

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 10 gru 2018, o 00:52
autor: szajba.
turboni, że OE. To wiem tylko chodzi mi o sam fakt czy mogą wysiąść po takim czasie czy to raczej nie spotykane

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 10 gru 2018, o 04:45
autor: turboni
Volvo zaleca wymianę co 45 tyś tak jest w instrukcji.
Obrazek

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 13 gru 2018, o 12:12
autor: dudi44
z mojego doświadczenia: 9 lat temu zakładałem LPG i wymieniłem świece, kable i cewki na OE zaraz po założeniu instalacji. Świece wymieniłem po 30 tys. bo takie są ogólne zalecenia, na jakieś irydowe dedykowane do LPG (nie OE, nie pamiętam dokładnie jakiej firmy). Teraz mam przejechane około kolejne 30 tys i nie widzę żadnych problemów. Poczekam jeszcze z wymianą do 45 tys. jak sugeruje instrukcja, no chyba że zostanę zmuszony zrobić to wcześniej :cool

@turboni, trochę przesadzasz z tym "świętym spokojem" - bo nawet jak zaczną szwankować to do domu dojadę choćby i na BP

Dodam, że jak kupowałem te nie OE świece to też kupiłem przewody NGK. Po kupnie, ogarnąłem się żeby najpierw sprawdzić rezystancję co też uczyniłem podczas wymiany świec i było w normie. Przewody NGK kilka lat stoją na półce i czekają aby się wykazać. Przy kolejnej zmianie świec okaże się czy będą potrzebne

Z mojego doświadczenia z LPG wynika, że na trwałość świec ma istotne znaczenie zużycie oleju przez silnik, a dokładnie nagar ze spalania tego oleju osadzający się na świecach działa na nie depresyjnie
Potwierdzenie tego obserwowałem w innym aucie gdzie zużycie oleju było 1-1,5 litra / 1000 km, a świece musiałem zmieniać co rok, przewody co 1-2 lata

Także nie generalizowałbym z tym okresem zmiany, u jednego będzie trzeba zmieniać co 15 tys. a u innego co 45tys.

Oczywiście na szybsze zużycie świec wpływa też stan cewek i przewodów

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 13 gru 2018, o 16:27
autor: turboni
No dojedziesz jak elektroda się upali na Pb ?
Ostatnio trochę tego typu przypadków było na innym forum.

Do tego co napisałeś to zapomniałeś o temperaturze spalania fakt że w wolnossaku będzie niższa niż w TB
PB oraz co za tym idzie składzie mieszanki (AFR)

Poprostu piszę że to nie jest jakiś duży wydatek na świece żeby na nich oszczędzać.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 13 gru 2018, o 18:03
autor: dudi44
o możliwości upaleniu elektrody to pierwsze słyszę ale jestem w stanie sobie to wyobrazić. Tylko czy to upalenie następuje tak nagle, że powiedzmy jedziesz sobie, wszystko gra, a tu nagle bach i jeden zawór Ci nie pracuje?

Wydaje mi się, że zanim dojdzie do upalenia to świeca będzie stopniowo, gorzej pracować. Przez gorszą pracę rozumiem szarpanie lub/i zniżkę mocy, co więcej gdy przełączysz na PB objawy ustają. Takie objawy miałem przynajmniej w poprzednim aucie i po wymianie świec, a co któryś rok przewodów autko odżywało. Fakt poprzednik to był wolnossak.

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 6 sty 2019, o 18:08
autor: księciuniu2
Witam

Też muszę wymienić świece zapłonowe bo nie wiem kiedy to zrobił poprzedni właściciel i czy w ogóle je wymieniał.
Znalazłem na Drakenie: Świeca zapłonowa 850, C70, S70, V70, S40, V40, S60, S80, V70II, XC70, XC90 Turbo - NGK PFR6B
po 35 zeta za sztukę.
Jak myślicie dobre będą do do mojej V40 2.0t 200km z gazem....

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 6 sty 2019, o 18:39
autor: SHerbiosR
Tu masz oryginał, po 30 PLN za jedną- http://www.vsklep.com/swiece-zaplonowe- ... 0-s40.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 6 sty 2019, o 20:20
autor: księciuniu2
Dzięki :beer:

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 7 sty 2019, o 15:01
autor: Yaro
księciuniu2 draken ma i oe 8692070


https://www.draken.com.pl/volvo/swiece/ ... volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

: 11 sty 2019, o 12:13
autor: benx
Kiedyś trzeba było wymieniać świece razem z przewodami zapłonowymi. Opcjonalnie przewody zapłonowe co 2 lub co 3 wymianę świec. Ale we współczesnych silnikach stosuje się listwy zapłonowe, i ich nie wymienia się gdy nie trzeba - oczywiście są to elementy które również mogą ulec uszkodzeniu, ale mam wrażenie, że ich trwałość jest większa.
A i weryfikujcie ceny części montowanych w autach - przecież każdy z nas ma teoretycznie dostęp do części z różnych hurtowni...
Tutaj w przypadku V40: https://motoszef.pl/partscatalogue/volv ... 01514.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;