[v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
samson51
Posty: 4
Rejestracja: 8 sty 2014, o 06:12
Model: v40
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: goleniow
imię: lukasz

[v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy

Post autor: samson51 » 27 sty 2014, o 15:13

Jest to mój pierwszy samochód z instalacjá LPG. Wymienilem wtryski na hana 2000 i wstawilem nowy parownik (zeta N) .Filtry wymienione ,autokalibracja -strojenie map i oto wynik. Proszé o poradé co i jak ustawic ? czy cisnienie- mnoznik i inne ustawienia sa ok .Jak skorygowac mapy?
link do zdjec:
https://picasaweb.google.com/1173579928 ... uary272014" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy

Post autor: RIPPER » 27 sty 2014, o 19:38

Witaj pomogę ci to ogarnąć bo znam temat

napisz jaki kolor hanek a reduktro to sprawdzony zawodnik zavoli do 150

już patrze w linka

-- 27 sty 2014, o 18:46 --

widać ze strojenia nie był wcale ?

zrobiłeś kalibracje na wolnych a potem jazda na pb a potem sterowanie mnożnikiem i mapy ci się pokryły a na drugi dzień masz taki rozjazd ?

jesli tak to jest wszystko ok tak ma być

zrób tak że przegoń auto na pb a potem na lpg jazda po jeździe

jeśli ustawiłeś punkty mnożnika (a nie wygląda na to) to mapy się pokryją

Po to masz przepływkę z temperaturą jak i sonde lambda i korekty w aucie ze 25% -/+ by było zawsze stechiometryczne inna mapa będzie w zimie inna w lecie inna w poranek inna w południe a jeszcze inna w nocy inne temp

-- 27 sty 2014, o 18:53 --

========================================
Strojenie polega na przesuwaniu tych punktów tak by mapy się pokryły

u ciebie poszczególne kropki trzeba podnieść do góry ..


klikasz w kropkę i ona się robi czerwona tz ze jest aktywna potem strzałkami w górę 3-4 kliknięcia podnieś wszystko od drugiej kropki od lewej strony nie ruszaj tej kropki przy wolnych obrotach ..

a generalnie to zacznij od obniżenia ciśnienia tak do 1.0 i kalibracja na wolnych
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
samson51
Posty: 4
Rejestracja: 8 sty 2014, o 06:12
Model: v40
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: goleniow
imię: lukasz

Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy

Post autor: samson51 » 27 sty 2014, o 20:29

Strojenia nie bylo.hanki sa czerwone .. Na poczatku bylo cisnienie 1 podkrecilem 1.3 zeby obnizyc mnoznik (zaczynal sie od 1.8).Czyli musze obnizyc znowu do 1-potem autokalibracja nowe mapki PB potem LPG i korekta mnoznikiem.Mozesz wytlumaczyc do jakiego mnoznika dazyc podczas autokalibracji. Dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy

Post autor: Extradd » 27 sty 2014, o 20:34

Dobry by tutaj był tech z swoją adaptacją.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy

Post autor: RIPPER » 27 sty 2014, o 22:58

jak na 1bar miałeś taki wysoki to zbij jedynie do 1,2

możnik na wolnych ma się zawierać między 1,1.a 1.6 x

na końcu ma być blisko 1

zmniejsz do 1,2 bo to lepiej dla hanki

zrób kalibracje

i potem but na pb by się mapa narysowała ,

potem to samo na gazie

Jak Ci wyjdzie gazowa niżej to tak przesuwasz sobie tą kropkę lub robisz sobie nową i jedziesz nią w górę albo w dół ,

Sporo się robi na wyczucie po przejechaniu kawałka drogi widzisz co się dzieje niestety musisz mieć kierowce bo samemu to bardzo trudno to zrobić ,

Dino lubi robić 6-7 kropek ja umiem na 4 rech to machnąć kwestio jest przesuwania na boki choć czasem łatwiej poszczególne zrobić

pierwsza kropka jest na osi Y kowej druga generalnie odpowiada za wolne obroty (patrzymy od lewej strony)

potem coraz wyższe obroty -obciążenie tam gdzie kończy się wykres to pionowo na dół powinna być ostatnia kropka lub linia mnożnika zbliżona do 1x

Jeśli masz tak że np brzuszek mapy gazowej jest nie równo pod kropka to lepiej kropkę przesunąć w prawo lewo i potem podnieść do góry lub na dół

-- 27 sty 2014, o 22:11 --

Tu masz tak na szybko co bym zmienił by się pokryły

Obrazek

-- 27 sty 2014, o 22:13 --

a no i mapy raczej nie wyrysowane do końca wiec koncówki sobie tak narysowałem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”