[Polecane elementy LPG]

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: RIPPER » 12 cze 2017, o 21:47

No ja już parę ciekawych rozdziałów bym napisał ..

wtryski - barakudy

Sterownik elektronika Stag / Tech

reduktor to już różnie bywa choć na 1.8 pojedzie na każdym Zavoli jakaś mocniejsza Alaska Ac 01 czarny , KME Silver.

Reduktora shark nie polecam

co do samego montażu to napewno strojenie na drodze z logiem na pełnym bucie bogato ,,

A ja się dzisiaj bawiłem czymś Ambitniejszym Audi a8 4.2 może jutro zagada na LPG
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
szymonuni
Debeściak
Posty: 278
Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
Model: v40
Silnik: 1.8 - B4184S2
moc: 122KM
Rocznik: 2004
wiek: 32
Skąd jesteś?: Sopot
imię: Szymon
Kontakt:

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: szymonuni » 19 cze 2017, o 19:39

Ok, dzięki za porady. Podstawy biorę do siebie. Teraz pytanie co jeśli i jak rozpoznać np złe strojenie lub źle zamontowane komponenty ?? Jak często sprawdza i serwisuje się instalacje ??

No i pytanie które mnie nurtuje - czy instalacja IV generacji jest tą która zużywa benzynkę tylko do rozruchu i potem przełącza się na lpg czy to dotyczy V generacji ??

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: RIPPER » 19 cze 2017, o 23:02

szymonuni pisze: No i pytanie które mnie nurtuje - czy instalacja IV generacji jest tą która zużywa benzynkę tylko do rozruchu i potem przełącza się na lpg czy to dotyczy V generacji ??
Standartowo instalacje się serwisuje co 10 tyś km ... wymienia się filtr fazy lotnej zwany FFL i FFC czyli Filtr fazy Ciekłej koszt tego drugiego to 4-6 zł a koszt tego pierwszego 9 -20 zł

to jest podstawa z serwisowych czynności . Jeśli właściciel pojazdu nie skarży się na jakieś problemy

Typu

-Duże spalanie
-Mulenie
-szarpanie
-check engine

jeśli auto było poprawnie wystrojone i jeździ poprawnie tak jak wyżej a przejeżdżasz na przegląd gwarancyjny powinni wymienićfiltry jak wyżej i sprawdzić nastawy
czy komp lpg nie wywalił jakiś błędów .

przy podwyższonym spalaniu wiadomo że są nieszczelności i trzeba to załatwić

Szarpania mulenia itp moga wskazywać na niedomagania układu zapłonowego lub sondy lambda warto uczulić właściciela by polatał na pb bo powinno być to samo ,,

Reasumując przegląd co 10 000 km i ew poprawki (dokręcanie opasek itp ..)


Ad 2

Temperatura przełączania i konsumpcja LPG

1 generacje -przełączało się na pałę jak wypanane było PB z gaźnika już na ciepłym silniku
2 generacje - w miarę wyposażoną w czujnik temp reduktora też trzeba było trochkę poczekać by zechciała się przełączyć na lpg
3 generacja to mix i początki Wtrysku jako takiego ale też na rozgrzanie szło pb od temp
4 generacja (Zwana nie słusznie sekwencyjną ) bo może działać w różnych systemach wtrysku nie koniecznie sekwencyjnym można np wysterować zamiast 1 wtrysku pb 2 wtryskiwacze LPG mowy o Sekwencji tu nie ma ale jest to 4 gen na wtrysku lpg ...
standartowe przełączenie powinno być przy 30 stopniach (przy dobrych wtryskach 28 w lato ). ale lepsze nowsze instalacje czekają na ogrzanie układu chłodzenia silnika jak i reduktora do temp 30 po czym przełączają (teoretycznie przy poprawnym wystrojeniu nie zauważalnie ) na LPG na wolnych obrotach itp .. czy w czasie jazdy ..

ale też dają możliwość "TZ Ciepłego startu czyli " Rano odpalamy nagrzewamy i jazda na lpg potem stajemy po fajki czy bułki i fura nawet po dłuższym postoju w warunkach temp reduktora 40 -50 st odpalania jest od RAZU na LPG nie wąchając PB ...

Jest to dodatkowa oszczędność ale czy warta tego bo przy takiej temp z pb i tak się przełączy po 1 s na lpg ...

Co teraz

jak sam widzisz Pobór PB jest tylko na rozgrzaniu poniżej 30 st C !!!! ale cała dalsza praca jest na LPG co oscyluje w granicach 92 % albo i wiecej na LPG 8 PB . tak chyba jest u mnie a mam krótkie odcinki ,,

5 gen stosowana w silnikach z pośrednim lub bezpośrednim wtryskiem to już różnica

jest to temat na odrębne dywagacje i cię nie zainteresuje przy V40 bo w jednych modalach silnikowych zużycie pb do LPG jest już w gracniach 70 :30 nie ma tego sensu tłumaczyć ...

1.Pyt jak pozostać złe strojenie czy montaż ....

Nie chcę ci pisać banałów typy .. Lata doświadczeń ,,, bo pewne błędy mogą być niezauważalne dla użytkownika zwłaszcza nie wymagających silników
ale utrata reakcji na gaz czyli wchodzenia w obroty to żle zamontowane wtryski zamuły szarpania itp to już Strojenie

Trudno Ci odpowiedzieć w paru zdaniach wiedzą gromadzoną przez już parę ładnych lat

Odpowiedz jest prosta niech gazownik Ci zamontuje a JA ci Powiem co z!@# olił ...

ale zanim to to dopytaj co chce i za ile Ci zamontować



2 .co 10 000 km ..
3.przy 4 gen tak jak pytasz pb leci tylko na rozgrzanie a potem sam Podtlenek LPG ..

myślę że sporo wyjaśniłem Tobie i innym

Co do Samego strojenia to zawsze trzeba to robić na drodze w zwykłych furach to wystarcza ale tez nie zawsze ...
Reszta to już Tajna wiedza ...

Pozdrawiam

jak masz jeszcze jakieś pytania pisz
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Raptus » 20 cze 2017, o 07:05

Pięknie rozwinięta odpowiedz.

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: puszeq » 20 cze 2017, o 10:01

U mnie po strojeniu, wymianie wtrysków dalej potrafi szarpnąć. Co jest problemem? Strojenie do dupy czy np zły kąt podania paliwa w kolektor? (bo coś takiego mi jeszcze gazownik tłumaczył)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Magik123 » 20 cze 2017, o 10:14

5 gen to wtrysk ciekłego lpg, czyli do naszych aut z wtryskiem pośrednim. Bez reduktora.

Przełaczanie na lpg przy dobrych wtryskach ja sobie ustawiłem na 20° i nie było szarpnięć to było przy 25 stopniowych mrozach, ale 30° też jest dobrze.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
szymonuni
Debeściak
Posty: 278
Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
Model: v40
Silnik: 1.8 - B4184S2
moc: 122KM
Rocznik: 2004
wiek: 32
Skąd jesteś?: Sopot
imię: Szymon
Kontakt:

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: szymonuni » 20 cze 2017, o 18:51

Ripper dziękuję bardzo za dogłębną odpowiedź i wyjaśnienie mi wielu kwestii. Co do instalacji i obdzwonieniu wielu trójmiejskich gazowników, średnio chcą od 2300 do 3100 (większość 2500), co do podzespołów większość nie zdradza tajemnicy, jeden tylko powiedział że wszystko jest na stagu ?? (jeśli czegoś nie pomyliłem).

Najbardziej boje się właśnie partaniny w montażu i strojeniu co by nie jeździć raz w tygodniu do typa i go opierdalalalal za spartaną robotę bo co ja później zrobię ze złą instalacją.

Awatar użytkownika
Arek74
Debeściak
Posty: 623
Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163 a teraz 185
Rocznik: 2003
wiek: 43
Skąd jesteś?: Sochaczew
imię: Arek

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Arek74 » 20 cze 2017, o 18:53

U mnie też zaspiewał za instalacje 2300 ale co i jak to tajemnica przynajmniej narazie. :(

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: bully » 20 cze 2017, o 19:23

Nie rozumiem tego, ja tam bym od razu gościa na drzewo spuścił. Co to znaczy, że wycenia robotę a nie chce powiedzieć co tam upchnie, ja bym takiemu powiedział: Ok to zróbmy tak - ja panu zapłacę ale nie powiem ile.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Arek74
Debeściak
Posty: 623
Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163 a teraz 185
Rocznik: 2003
wiek: 43
Skąd jesteś?: Sochaczew
imię: Arek

Re: [Polecane elementy LPG]

Post autor: Arek74 » 20 cze 2017, o 19:26

Bully masz rację. Robią tajemnice niewiadomo z czego. Jak wrócę do kraju to bede z nim rozmawiał bo to jedyny gość do którego mozna zaprowadzić samochód bo teszta to szamani :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”