Strona 1 z 2

[V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 14:26
autor: Simon24121
Witam
Ostatnimi dniami próbuję zrozumieć o co chodzi z zapętlaniem wtrysków lpg. i nie mogę ugryźć tematów.
W moim Volvo wymieniłem reduktor, ciśnienie ustawione 1.2 bara, spadek pod pełnym butem do 0.9b.
Wtryskiwacze to Barracuda 115, dysze 2.6, regulacja dla niskich i średnich obrotów tak wyszła, że koretka jest na -0.5%.
Pełne obciążenie pod afr dla pierwszych trzech biegów 0.83, dla czwórki i piątki 0.78, tak samo jak na benzynie.
Mnożnik zaczyna się od 1.4, kończy na 0.9, i mimo tego mam komunikat że wtryski lpg są zapętlone.
Co można zrobić żeby nie były, skoro dla wysokich obciążeń mnożnik schodzi poniżej 1?
Drugie pytanie, czy mnożnik poniżej 1, jest zły? Czy dajmy na to jakby mi przelewało bardziej pod pełnym obciążeniem, mógłbym na przykład zejść z nim do 0.75?
I jeszcze jedno nasuwa mi się, czy mogę mu ustawić większe ciśnienie np 1.3-1.4b? Wiem że później trzeba ustawić i spojrzeć czy nie rozwiercić dysz, żeby mnożnik spadł.

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 15:43
autor: turboni
Po pierwsze to wykręć dysze z wtrysków - mają być bez dyszy.
A druga sprawa to sprawdź na prawdziwym AFRze - sonda w wydech i jazda żeby sprawdzić co się dzieje, bo to co podałeś to tylko odczyt sondy wąsko pasmowej a ten silnik przechodzi w OL przy bucie i sondy są odcinane i podaje paliwo z mapy zapisanej.

No i napisz co masz założone i daj foty z pod maski jak to wygląda.

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 16:09
autor: Simon24121
Mam prawdziwy afr od staga, ale wolę żeby podał mi w lamdzie odczyt :)
Jeżeli założę te wtryski bez dysz, to pod pełnym obciążeniem będę musiał mu zejść gdzieś do 0.6 z mnożnikiem żeby go nie zalewał.
Reduktor wczoraj założony, Magic compact 3, elektrozawór z filtrem valtek, centralka to dinozaur Stag 300-4, jak zrobię zdjęcie tego makaronu to wstawię, niestety ciągle coś poprawiam po przednim właścicielu, więc estetycznie to jeszcze nie jest zrobione.

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 17:34
autor: turboni
To niech poda ci w AFRze a nie w lambdzie.

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 17:57
autor: Simon24121
Tylko wtedy będę musiał oddzielnie zmieniać odczyt, podczas jazdy dla pb i lpg, bo lambda=1 różni się dla tych paliw.
Na lpg wychodzi AFR 12.4, przy lambdzie 0.8

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 18:14
autor: turboni
Ustaw go na Pb i mają być podobne.

Wiem że AFR dla Pb to 14,7 a dla LPG to 15,5 ale ustawia się na odczycie Pb żeby były zbliżone do siebie.
AFR przy pełnym bucie na LPG żeby był w granicach 12,5 na ustawieniach Pb.

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 10 sty 2021, o 23:12
autor: Simon24121
Jeszcze nie testowałem na afr, bo zająłem się średnimi i niskimi obciążaniami, i już widzę że przy nowym reduktorze mnożnik poszedł w górę, i to dosyć.
Wywalę mu jutro dysze z wtrysków, i zacznę zabawę, dam znać jakie rezultaty udało mi się osiągnąć.
Z ciekawości przy średnich obciążaniach, oraz do momentu w którym przestaje brać odczyty z niej, sonda w aucie powinna pokazywać 1, czy już lecieć trochę na bogato?

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 17 sty 2021, o 12:22
autor: Simon24121
Wywaliłem dysze, ciśnienie 1.35 na piątce ustawiłem wszystko tak żeby się zgadzało i jest ok. Ciśnienie spada do 1b, i tak trzyma.
Za to na dwójce jest dramat, gaz w podłogę ciśnienie leci do 0.7 na sekundę, później się odbudowuje do 0.85 oraz wywala komunikat o zapętleniu.
AFR leci do 10, nie wiem co mu już nie gra, jeżeli opuszczę mu tam mnożnik to wtedy na 4 i 5 będzie miał za ubogo
Filtry nowe założone
Obrazek
Obrazek

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 17 sty 2021, o 16:10
autor: turboni
Jaki reduktor masz ?

Re: [V40 2.0T 99r] Zapętlanie wtryskiwaczy lpg

: 17 sty 2021, o 17:03
autor: Simon24121
Wstawiłem Magica 3 compact, śrubą regulacyjną do dołu, elektrozawór przełożyłem ze starego zavoli który w tym aucie jeździł wcześniej.
Temperatura podczas jazdy reduktora to 60-70C, miedź 6mm została ori.
Butla wymieniana dwa lata temu, bo wcześniejszej się homologacja skończyła, generalnie auto kupiłem z instalacją na Valtekach, mnożnik powyżej 2, reduktor zavoli zeta s, więc ogółem makabrycznie to działało.
Ja od siebie założyłem Barracudy, z tym że używane, teraz wymieniłem właśnie reduktor i filtry.
Filtry dokładnie takie https://allegro.pl/oferta/zestaw-filtro ... 9865571579
Może wielozawór robić takie cyrki? Butla 32L, nie ważne czy ten reduktor czy poprzedni jak zostaje koło 8-10L to już totalnie przy naciśnięciu gazu traci ciśnienie