Strona 1 z 7

S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 26 wrz 2016, o 18:01
autor: HAS
Witam.
Szykuję się do wymiany całego nagłośnienia w swoim klekocie i mam z tego powodu kilka pytań do was.
Jak to jest u nas z tweeterami które są zamontowane w desce. Czy pracują one na jakiejś zwrotniczy i czy warto tam coś wkładać lepszego niż podwójny zestaw z polifta.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 26 wrz 2016, o 18:10
autor: Raptus
chyba są podpięte bezpośrednio do radia , ja wstawiłem trójdrożne głośniki i jest bajka

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 26 wrz 2016, o 18:17
autor: HAS
Wyraziłeś tam płytka dziesiątkę?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 26 wrz 2016, o 18:25
autor: Raptus
oj nie taką płytką

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 26 wrz 2016, o 20:51
autor: turboni
Zwrotnicy nie ma ale przy tweeterze jest opornik ucimający pasmo.

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 26 wrz 2016, o 22:28
autor: HAS
A ten opornik wyda przy innym nie fabrycznym tweeterze.
A może wiecie do czego służy te drugie wejście w tweeterze?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 27 wrz 2016, o 05:17
autor: turboni
Wyda

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 27 wrz 2016, o 07:06
autor: bully
turboni pisze:Zwrotnicy nie ma ale przy tweeterze jest opornik ucimający pasmo.
Oj chyba raczej kondensator. Opornik nie utnie pasma.

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 27 wrz 2016, o 07:08
autor: turboni
No tak takie małe przejęzyczenie :-P

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

: 27 wrz 2016, o 16:30
autor: twinspark
Podstawa to wygłuszenie drzwi - mata bitumiczna na zewnętrzną blachę i w miejsce fabrycznej folii kryjącej dziury, trochę gąbki akustycznej na boczkach też nie zaszkodzi. To warto zrobić nawet dla samego wyciszenia hałasów z zewnątrz. Głośniki w tylnych słupkach wywalamy, bo samochód to nie jest kino domowe żeby wysokie i średnie tony grały zza głowy.

Z samego sprzętu grającego minimum w co warto zainwestować to:
-dobry wzmacniacz 2-kanałowy
-głośniki w drzwi
-tweetery albo inne głośniki wysokotonowe w desce ze zwrotnicami podłączone pod wzmacniacz równolegle z głośnikami w drzwiach (tweetery dadzą radę pod samym radiem, o ile sygnały na głośniki nie znikają po podpięciu wzmacniacza, w radiu volvo tweetery mają osobne podłączenie i wystarczy nic nie ruszać)

Co warto do tego dodać:
-głośniki w drzwi 16cm - lepiej odtwarzają niskie częstotliwości, trzeba wyciąć trochę blachy, dopasować dystanse i zmodyfikować boczek, wszystko powinny przykryć fabryczne maskownice
-subwoofer z dodatkowym wzmacniaczem albo wzmacniacz 4-kanałowy w miejsce 2-kanałowego (2 kanały w mostku na subwoofer)
-głośniki wysokotonowe podpięte pod osobne kanały wzmacniacza - wtedy można wywalić zwrotnice i dochodzi możliwość strojenia, ale jak jest subwoofer to potrzebujemy już 6 kanałów i trzeba albo radia z 6 wyjściami na wzmacniacz albo innych kombinacji
-jak coś ma grać z tyłu to dołożenie głośników w drzwi, ale zakładając, że mamy subwoofer i osobno podpięte głośniki w desce robi się 8 kanałów

Odradzam dokładanie subwoofera ze wzmacniaczem i napędzanie reszty z radia, chyba że radio ma możliwość odcięcia niskich częstotliwości na przednie głośniki. Szczególnie 13cm wtedy niepotrzebnie "pierdzą" basami i psują odsłuch przy większej głośności.

Najlepiej przygotować samochód (np. zaopatrzyć się w przejściówkę volvo-cinch, przeciąć kable głośnikowe za radiem i zacisnąć na nich wsuwki żeby można było podpiąć wzmacniacz, w przypadku przeróbki na 16cm zdemontować boczki) i znaleźć sklep albo warsztat car audio, który zgodzi się poświęcić chwilę, dobrać kilka zestawów, prowizorycznie podłączyć i wypróbować, żeby nie kupować kota w worku.

Nie muszę chyba dodawać, że jak się nie ma przygotowanych min. 1000zł na taką zabawę, to lepiej złożyć fabryczny zestaw premium audio na używanych częściach.