[s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwoofer

Rozmowy o elektronicznych gadżetach
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Garbaty75
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwo

Post autor: Garbaty75 » 21 gru 2018, o 23:01

Cyranoxe, coś co ma 20 lat i nie zostało okradzione przez inżynierów/księgowych niemal zawsze zagra lepiej od kilkuletniej kartonowej reklamówki z marketu - tu "marki" typu JBL oddały się jak tania blachareczka przed remizą w piątek. Też jestem zdania, że warto zobaczyć jak to Sweny zrobiły fabrycznie. potem polecam tanio coś z Hertz a wyżej jakieś Focale wypatrywać używki. Największą wg. mnie skuchą jest zbieranie większej kwoty i kupno najnowszego modelu xyz. Lepiej iść w zacne używki - bywają okazje - można się zdziwić. Powodzenia!

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwo

Post autor: Borysław » 21 gru 2018, o 23:39

Cyranoxe pisze:Domyślam się bo jak ma dobrze grać coś co ma prawie 20 lat ale na ten czas......... Można powiedzieć, że "JA TAK CHCĘ..." ;) A prawda jest taka, że to jest mój pierwszy samochód ze wzmacniaczem i chcę się najpierw nasłuchać jak to było kiedyś. Nie iść od razu na super sprzęt tylko przechodzić przez to etapami.


Jakby jeszcze ktoś wiedział, który pin jest od czego to byłoby mega.

Dzięki
Tutaj tego nie doświadczysz.Membran sypią się na potęgę a z głośnika o średnicy 13 cm jest dupa.Pod wzmacniaczem po tylu latach zaczyna szybko pierdzieć.Przerabiam właśnie 4 sub i jest to samo.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwo

Post autor: szajba. » 22 gru 2018, o 12:03

Borysław, można się pokusić zawsze o regenerację :mrgreen: jak masz 4 to uderz do mnie na priv, to zaoferuje pomoc w regeneracji
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Garbaty75
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwo

Post autor: Garbaty75 » 22 gru 2018, o 20:49

[/quote]
Tutaj tego nie doświadczysz.Membran sypią się na potęgę a z głośnika o średnicy 13 cm jest dupa.Pod wzmacniaczem po tylu latach zaczyna szybko pierdzieć.Przerabiam właśnie 4 sub i jest to samo.[/quote]

Rozumiem, że zawieszenia głośników się sypią - nawet w domowych z czasem pianki tracą własności i wymiana - mogli dać gumowe. Nie sądziłem, że aż tak "zaszaleli" - 13cm to już tablice mogą odpadać))

Awatar użytkownika
Cyranoxe
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:13
Model: V40
Silnik: 2.0 T
moc: 160 KM
Rocznik: 2000
wiek: 30
Skąd jesteś?: Jastrzebie_Zdroj
imię: Pawel

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwo

Post autor: Cyranoxe » 23 gru 2018, o 22:02

Jak rozumiem zasilanie tego suba mogę pociągnąć z kostki radia, tak?

Awatar użytkownika
zbynia
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2019, o 15:20
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Zbigniew

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwo

Post autor: zbynia » 13 sty 2019, o 20:12

A masz wiązkę do podłączenia aktywnego subwoofera? (dwie kostki powinny być)
Jak brakuje ci wiązki to jest troszkę kombinacji by to podpiąć - sam nad tym myślałem ale brak czasu pogrzebać - schemat elektryczny gdzieś miałem ale na ile on się trzyma faktów to nikt nie wie. volvo w tym okresie miało niezły bałagan że nawet serwisówki po VIN nie są w stanie ogarnąć.

Dla radia Hu 1205 znalazłem w VADIS coś takiego:

Kostka 1 zielona

A1#1530 supplyU = UbatUbat-
A2#1615 supplyU = UlowUbat-
A3#17Rheostat signal (+), input signal-PWM signal Umin= Ulow Umax=12 V f=130HzSignal from the central electronic module (CEM). An increased pulse ratio gives greater luminance. (If there is no rheostat signal, there will be maximum luminance in the audio module)
A4#18Speed signal, input signal-Pulsed signal Umin= Ulow Umax=12 VPulsed signal from the combined instrument panel. Frequency increases with increase in speed.
A5#19Reversing lamp switch, input signal-Reversing lamp switch activated: U = Ubat reversing lamp switch not activated: U = UlowThe reversing lamp switch must be activated when reverse (reverse) gear is engaged.
A6#20Carphone mute, input signal-During telephone calls (mute): U=Ulow when there is no ongoing call (not muted): U =5 VA carphone with mute function can be connected. Lowers the volume of the audio source during telephone calls.
A7#21----
A8#22Power groundU = UlowU = UlowMeasured to battery negative terminal
A9#23Remote control signal ON/OFFU = UlowAudio unit ON: U = Ubat
OFF: U = UlowRemote control: aerial amplifier (V40), power aerial (S40), Bass speaker (V40) (Integrated power stage).
A10#24----
A11#25---
A12#26Power groundU = UlowU = UlowMeasured to battery negative terminal

Kostka 2 szara

B1#1Audio channel (+), loudspeaker left frontU = UlowAlternating current when sound at front left loudspeaker(measured to terminal #B2)
B2#2Audio channel (-), loudspeaker left frontU = UlowAlternating current when sound at front left loudspeaker(measured to terminal #B1)
B3#3----
B4#4----
B5#5Audio channel (+), loudspeaker right frontU = UlowAlternating current when sound at front right loudspeaker(measured to terminal #B6)
B6#6Audio channel (-), loudspeaker right frontU = UlowAlternating current when sound at front right loudspeaker(measured to terminal #B5)
B7#7Audio channel (+), loudspeaker left rearU = UlowAlternating current when sound at left rear loudspeaker(measured to terminal #B8)
B8#8Audio channel (-), loudspeaker left rearU = UlowAlternating current when sound at left rear loudspeaker(measured to terminal #B7)
B9#9----
B10#10----
B11#11Audio channel (+), loudspeaker right rearU = UlowAlternating current when sound at right rear loudspeaker(measured to terminal #B12)
B12#12Audio channel (-), loudspeaker right rearU = UlowAlternating current when sound at right rear loudspeaker(measured

Troszkę śmieszne że ich firmowe oprogramowanie serwisowe żadnego innego rodzaju radia nawet nie bierze pod uwagę, o głośnikach czy subie nawet nie wspominając

Pozostaje ci poszukać schematów elektrycznych instalacji

ps. Suba nie zasilisz z radia - ma być wiązka wpięta gdzies z tyłu w instalację i sygnał audio z tylnych głośników jest brany

Awatar użytkownika
ujekpl
Początkujący
Posty: 53
Rejestracja: 12 lut 2019, o 19:08
Model: S40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2003
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: [s40 1.8 03r] Dołożenie oryginalnego wzmacniacza i subwoofer

Post autor: ujekpl » 5 wrz 2019, o 20:15

Witam,
odgrzeję kotleta, gdyż nie chcę zakładać nowego tematu, poza tym jestem tu nowy i nie chcę się tak na wstępie narazić...

Sytuacja jest następująca:
Posiadam oryginalny subwoofer philipsa 30882777 i mam zamiar umieścić go w mojej s40. Tak, znajdą się tacy, co uważają że jest nic nie warty i szkoda zachodu etc ale mam taki kaprys i już :D Nie znalazłem żadnych schematów dotyczących podłączenia, elektronikiem nie jestem, a jedyne co udało mi się znaleźć to w komentarzu na yt koleś tłumaczył jak to podłączyć. Dodam, że posiadam również kostki z odcinkami przewodów odciętych od fabrycznej instalacji.

Kwestia zasilania jest jasna:
Żółty z czerwonym paskiem -> +12v
Czerwony -> REM
Czarny -> GND

Schody zaczynają się przy kostce audio. Koleś pisał następująco:
Zielony z białym -> lewy tył +
Zielony z czarnym -> lewy tył -
Żółty -> prawy tył +
Żółty z czarnym -> prawy tył -

Przy takim ustawieniu przewodów na kostce odciętej z instalacji samochodu nijak (przynajmniej według mnie) ma się do konfiguracji na kostce audio suba. Dlaczego? Na kostce suba nie jest już tak kolorowo i są tylko 2 czerwone i 2 czarne. Logika podpowiada, że czerwony to + a czarny -. Przy takim ustawieniu wychodzi na to, że + i - prawego trafia na oba czerwone, a + i - lewego na oba czarne. Nie jestem do końca przekonany jak to ma być, bo nie wiem czy faktycznie przykładowo żółty i żółty z czarnym wędrują do jednego głośnika w samochodzie, dlatego po moich długich wywodach jest ogromna prośba:

Zwracam się do tych, którzy posiadają taki subwoofer w swoich samochodach - o ile macie chęci i czas - żeby sprawdzić jakie kolory kabli wędrują od kostki na subie do poszczególnych głośników - prawego i lewego. Czy rzeczywiście komplet zielonych to lewy głośnik, a żółte - prawy? A może jest inaczej?

Mam nadzieję, że w miarę jasno przedstawiłem problem i liczę na pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio ,GPS, CB, Antyradary”