Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
Założyłem temat w którym będziemy opisywać cuda robione przez mechaników .... tzn partaczy.
Dziś zabrałem się za robienie góry w B4204S22 czyli 136KM z wariatorem (KZFR). Po rozebraniu tego i owego moim oczom ukazał się przestawiony rozrząd o 2-3 zęby na obu wałkach. I widać że byli tam "nasi" ale to było robione w Niemczech czyli Polacy już tam są! Na kole pasowym zobaczyłem nie oryginalne 4 szt śrub, powinny być tam 8mm z łbem na klucz 10 a były na klucz 13, a koło pasowe nawet nie było dociągnięte. No cóż kupując wiedzieliśmy że góra jest do roboty ale takich jaj nie widziałem.
Dziś zabrałem się za robienie góry w B4204S22 czyli 136KM z wariatorem (KZFR). Po rozebraniu tego i owego moim oczom ukazał się przestawiony rozrząd o 2-3 zęby na obu wałkach. I widać że byli tam "nasi" ale to było robione w Niemczech czyli Polacy już tam są! Na kole pasowym zobaczyłem nie oryginalne 4 szt śrub, powinny być tam 8mm z łbem na klucz 10 a były na klucz 13, a koło pasowe nawet nie było dociągnięte. No cóż kupując wiedzieliśmy że góra jest do roboty ale takich jaj nie widziałem.
-
- Friend
- Posty: 294
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 13:59
- Model: v70
- Silnik: B5202S
- moc: 126
- Rocznik: 1998
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Kraków
- imię: Tomek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
a ty Dominik myślisz że Niemcy to są tacy cacy że oni też nie potrafią mandziary zrobić, część z nich to takie same patałachy jak u nas dodatkowo wspomagane przez pomysłowych turkówDominik pisze:to było robione w Niemczech czyli Polacy już tam są!
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
Ano racja Tomaszu. Robiąc dalej to 2.0 136Km stwierdziłem że na końcu wałka wydechowego nie było w ogóle simmering-u, za uszczelnienie robił ten dekielek który był przedziurawiony płaskim śrubokrętem i zaklejony taśmą bo pewnie nie umieli go inaczej wyjąć Pompę wody włożyli na silikonie. No ale tuleje wyglądają ładnie, mają ślady honowania czyli naród niemiecko-turecki nie robił szlifu
-
- Friend
- Posty: 294
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 13:59
- Model: v70
- Silnik: B5202S
- moc: 126
- Rocznik: 1998
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Kraków
- imię: Tomek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
jak pamiętasz to ś.p.Marek szlif robił w ostateczności, tez wolał honować nawet moja łada tego doświadczyła
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
No to wyjeżdżam z tekstemELIMINATOR pisze:w tym dziale Pyszczek będzie szalał
Ford :
W sumie jedyna faktyczna rzeźba którą odkryłem to : zewnętrzny ustrój z przekaźnika i żaróweczki 1,2W do wzbudzania alternatora . Któregoś dnia jak wyciągałem instalację silnika czy coś tam robiłem po deszczu bo ginęło mi ładowanie patrzę a w głębi komory silnika jakieś cudo zawiniete w taśmę izolacyjną . Odwijam , odwijam a tam maleńka żaróweczka się żarzy . Po wycięciu rzeźby ubyło 6 kabelków i do dziś wszystko działa podręcznikowo . Mało w którym egzemplarzu tego auta i z tym silnikem to działa prawidłowo .
V40 :
- Jedno koło ale 3 różne nakrętki . To by tłumaczyło krzyżakowy klucz do kół . to jest nic . W tylnym kole prawym jedna szpilka była wogóle z nie tego auta . Ktoś ukręcił i ... wspawał nową . Ja szlifierką wyciąłem spawy , szpilkę wybiłem i wstawiłem oryginalną .
-pocięta instalacja haka . usunięta ( nadal gdzieś jest automat od tego bo mrugnie
-wymieniłem rozrząd ... fajnie wymienili rolki , pompę ale paska już nie .
-drzwi kierowcy , ktoś wstawił szybę z przedlifta . oczywiście mocowanie dolne szyby jest inne to alu obejmę na silikon ktoś wkleił . ogólnie ktoś nie wiedział jak tą szybę wyjąć i chyba brechy używał bo widać po zdjęciu boczka ostrą walkę . drzwi raczej będą do wymiany kiedyś tam
- lusterko kierowcy ... przeca z angola jest tańsze . to nic że g.... widać to samo kierunki w błotnikach , pomarańczowe .
- kierunki czarne depo z lifta . ale się ktoś uparł i oprawkę żarówki wcisnął z przedlifta . wymaga to sporo siły ale da się wcisnąć
-bezpiecznik się spalił to ... drutem goo !! . Główny 120 A zlutowany na 500 A . Przekażnik kompresora klimy z audi albo golfa . Pewnie dlatego że łatwiej dostać
-wymieniona jedna sprężyna . można tak kupić . w skandynawii o dziwo prawo na to pozwala nawet .
- dziury w rozdzielaczu powietrza nie umiem wytłumaczyć .
Volvo 850 2.5 10V kolegi :
Pomijamy typowe eksploatacyjne zaniedbania typu hamowało tylko jedno koło .
- silnik na gazie nierówno pracował , na benzynie nieco lepiej . okazało się że kolektor ssący był odkręcany i złożony na kochany silikon i łapało lewiznę na jednym cylindrze . bo to majątek 50-60 zł byle uszczelka . wydmuchana stara uszczelka przy kolektorze wydechowym . to samo . później okazało sie że to wstęp a zarazem pamiątka po zdjeciu głowicy .
- druciarstwo wyszło pół roku później . w upał po powrocie do domu wywaliło płyn na glebę . poszła uszczelka pod głowicą na wszystkich 5 sylindrach . silnik rozebrany przez zaufanego mechanika : rozrząd przestawiony na jednym wałku o 2 zęby . głowica skręcona na gównianej uszczelce , stare śruby głowicy . wszędzie silikon . robota była najdalej rok temu wykonana a najpewniej przed sprzedaniem auta .
Obecnie auto dużo szybsze jest , automat zaczoł tak płynnie zmieniać biegi że wogóle nie wiadomo kiedy tego dokonuje . Przy tym spalanie spadło . Czyli sporo wzrosła efektywność silnika .
Wiele ciekawostek znajduje się . Troszkę pochlastanych samochodów na części i naprawdę dziwne rozwiązania się znajduje .
-
- Administrator
- Posty: 947
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 21:01
- Model: V40
- Silnik: 1.9 Di
- moc: 95KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Krzychu
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
To ja opiszę swoją V
- opadła mi przednia osłona zderzaka, wjechałem za daleko w robocie i wycofując zostawiłem zderzak wraz z belką na trawie. Zderzak się okazało był zamocowany na 2 drewnowkręty około 10 cm.
- pojechałem do mechanika na wymianę tulejek wybieraka wróciłem bez śruby jednej mocującej poduchę tylną silnika. Efekt złamana osłona metalowa i telepiący silnik.
- wymiana tulei przód już nie pamiętam jakiej, miała być ori zapłaciłem jak za zboże, okazało się, że zamontowana jest tania za chyba 40 zł
- koleś przyłożył mi w tył, oddaje do nieautoryzowanego serwisu w Luboniu
Odbieram samochód i...
- szyba z tyłu źle wklejona
- odcięte złącze ogrzewania
- blenda pomalowana w kolor samochodu, nie chciało się odkręcić.
- błotnik po umyciu przebicie podkładu
- przejścia pomiędzy elemantami 0, jak by ktoś taśmę odkleił
- osłona 3 światła stopu źle zamontowana
- wycieraczka z tyłu opada mi o jakieś 2 cm w dół taki ma luz
- progi mi robili, po 1,5 roku rdza idzie aż się płakać chce,
- pod blendą już rdza
- błotnik gdzie były przebicia 3 pęknięcia szpachlu
Ogólnie szkoda gadać, więcej mojego samochodu nie zobaczyli
Miałem kiedyś Ibizę, paliła tyle co smok około 14/100 przy silniku 1.6. Okazało się, że sonda lambda od opla. Kabelki skręcone typu elektryk domowy i owinięte taśmą izolacyjną.
Kiedyś miałem z nim problem jak się zimno zrobiło, dochodziło do 2 tys i się dławił, jak się rozgrzał było już ok. 7 mechaników powiedziało "panie nie wiem szrot". Jeden zrobił i za tydzień roboty skasował mnie 150 zł. Spec od VW.
Mechanik, znajomy ojca.
- wymiana tarcz i klocków, zapieczone tłoczki to co po co po dobroci odkręcić albo coś. Palnik i rozgrzewanie. Załamałem ręce jak doszedłem do warsztatu.
- wymiana łożyska w kołach, zrobione tak, że kierownica przestawiona o 30 stopni.
- wymiana filtru paliwa bo sam nie mogłem odkręcić, skończyło się na tym, że jak jechałem do roboty do spadła mi rura od f. powietrza idąca do turbo. Zapomniało się dokręcić.
- przy puszczeniu sprzęgła coś drżało jak by sprężyna, diagnoza sprzęgło. Było to 4 lata termu. Okazała się linka od maski. Sprzęgło padło dopiero teraz.
Dlatego jak mogę robię sam.
- opadła mi przednia osłona zderzaka, wjechałem za daleko w robocie i wycofując zostawiłem zderzak wraz z belką na trawie. Zderzak się okazało był zamocowany na 2 drewnowkręty około 10 cm.
- pojechałem do mechanika na wymianę tulejek wybieraka wróciłem bez śruby jednej mocującej poduchę tylną silnika. Efekt złamana osłona metalowa i telepiący silnik.
- wymiana tulei przód już nie pamiętam jakiej, miała być ori zapłaciłem jak za zboże, okazało się, że zamontowana jest tania za chyba 40 zł
- koleś przyłożył mi w tył, oddaje do nieautoryzowanego serwisu w Luboniu
Odbieram samochód i...
- szyba z tyłu źle wklejona
- odcięte złącze ogrzewania
- blenda pomalowana w kolor samochodu, nie chciało się odkręcić.
- błotnik po umyciu przebicie podkładu
- przejścia pomiędzy elemantami 0, jak by ktoś taśmę odkleił
- osłona 3 światła stopu źle zamontowana
- wycieraczka z tyłu opada mi o jakieś 2 cm w dół taki ma luz
- progi mi robili, po 1,5 roku rdza idzie aż się płakać chce,
- pod blendą już rdza
- błotnik gdzie były przebicia 3 pęknięcia szpachlu
Ogólnie szkoda gadać, więcej mojego samochodu nie zobaczyli
Miałem kiedyś Ibizę, paliła tyle co smok około 14/100 przy silniku 1.6. Okazało się, że sonda lambda od opla. Kabelki skręcone typu elektryk domowy i owinięte taśmą izolacyjną.
Kiedyś miałem z nim problem jak się zimno zrobiło, dochodziło do 2 tys i się dławił, jak się rozgrzał było już ok. 7 mechaników powiedziało "panie nie wiem szrot". Jeden zrobił i za tydzień roboty skasował mnie 150 zł. Spec od VW.
Mechanik, znajomy ojca.
- wymiana tarcz i klocków, zapieczone tłoczki to co po co po dobroci odkręcić albo coś. Palnik i rozgrzewanie. Załamałem ręce jak doszedłem do warsztatu.
- wymiana łożyska w kołach, zrobione tak, że kierownica przestawiona o 30 stopni.
- wymiana filtru paliwa bo sam nie mogłem odkręcić, skończyło się na tym, że jak jechałem do roboty do spadła mi rura od f. powietrza idąca do turbo. Zapomniało się dokręcić.
- przy puszczeniu sprzęgła coś drżało jak by sprężyna, diagnoza sprzęgło. Było to 4 lata termu. Okazała się linka od maski. Sprzęgło padło dopiero teraz.
Dlatego jak mogę robię sam.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
temat się przyjął ..
kolegi 850 tka
zwrotka paliwa do zbiornika z węża ogrodowego i taśmy ...
przegląd zrobiony z 2 cm luzem na gałce
pourywane szpilki amory wybite ale świeżo po przeglądzie
i pierwsze ulewy i ma akwarium pod nogami
ale tak to super stan ,,,,
Mój nissan P10 SR20
pełna historia forumowa tuningowany na 172 KM i na sprzedaż okrojone 150 KM 200 Nm- planowana głowa
Super remont silnika na ACL RACE panewkach wymieniona skrzynia itp ...
po zakupie przejechałem 5000 tys KM panewka się obróciła
SWAp silnika
kolejne 5000 skrzynia padła ...skrzynia sprzęgło przeguby ,,,uszkodzone IMMO w ecu
kolejne 5000 tys strzelił łańcuch rozrządu - wcześniejsze modele nie miały takiego problemu -angole przejeli produkcję silnika ,,,160 tys po łańcuchu ,,
przy robocie głowicy 6 zaworów uszkodzili ECU ... sam naprawiałem ...i uszkodzili pokrywę rozrządu ...
Wszystko dobre zakłady
kolegi 850 tka
zwrotka paliwa do zbiornika z węża ogrodowego i taśmy ...
przegląd zrobiony z 2 cm luzem na gałce
pourywane szpilki amory wybite ale świeżo po przeglądzie
i pierwsze ulewy i ma akwarium pod nogami
ale tak to super stan ,,,,
Mój nissan P10 SR20
pełna historia forumowa tuningowany na 172 KM i na sprzedaż okrojone 150 KM 200 Nm- planowana głowa
Super remont silnika na ACL RACE panewkach wymieniona skrzynia itp ...
po zakupie przejechałem 5000 tys KM panewka się obróciła
SWAp silnika
kolejne 5000 skrzynia padła ...skrzynia sprzęgło przeguby ,,,uszkodzone IMMO w ecu
kolejne 5000 tys strzelił łańcuch rozrządu - wcześniejsze modele nie miały takiego problemu -angole przejeli produkcję silnika ,,,160 tys po łańcuchu ,,
przy robocie głowicy 6 zaworów uszkodzili ECU ... sam naprawiałem ...i uszkodzili pokrywę rozrządu ...
Wszystko dobre zakłady
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
Ja widziałem przewód hamulcowy elaztyczny z tyłu z węża ogrodowego zrobiony .
Raz klient poszedł do castoramy i chciał kupić preparat do konserwowania styków . Kupił smar miedziany w sprayu . Popsikał tym wtyczki przy skrzynce bezpiecznikowej jak i inne złącza . Następnego dnia wiązki kabla stopione w jeden element . Cudem auto nie spłonęło . Wyjąłem kompa i po obejrzeniu elektroniki poleciał łukiem do kubła na śmieci .
Raz klient poszedł do castoramy i chciał kupić preparat do konserwowania styków . Kupił smar miedziany w sprayu . Popsikał tym wtyczki przy skrzynce bezpiecznikowej jak i inne złącza . Następnego dnia wiązki kabla stopione w jeden element . Cudem auto nie spłonęło . Wyjąłem kompa i po obejrzeniu elektroniki poleciał łukiem do kubła na śmieci .
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego
no tak to jest jak się osioł do czegoś bierze ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K