Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: Extradd » 2 paź 2013, o 10:15

Założyłem temat w którym będziemy opisywać cuda robione przez mechaników .... tzn partaczy.

Dziś zabrałem się za robienie góry w B4204S22 czyli 136KM z wariatorem (KZFR). Po rozebraniu tego i owego moim oczom ukazał się przestawiony rozrząd o 2-3 zęby na obu wałkach. I widać że byli tam "nasi" ale to było robione w Niemczech czyli Polacy już tam są! :zomby Na kole pasowym zobaczyłem nie oryginalne 4 szt śrub, powinny być tam 8mm z łbem na klucz 10 a były na klucz 13, a koło pasowe nawet nie było dociągnięte. No cóż kupując wiedzieliśmy że góra jest do roboty ale takich jaj nie widziałem.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: ELI » 2 paź 2013, o 12:18

w tym dziale Pyszczek będzie szalał :biggrin:

Awatar użytkownika
cosi
Friend
Posty: 294
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 13:59
Model: v70
Silnik: B5202S
moc: 126
Rocznik: 1998
wiek: 37
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: cosi » 2 paź 2013, o 13:33

Dominik pisze:to było robione w Niemczech czyli Polacy już tam są!
a ty Dominik myślisz że Niemcy to są tacy cacy że oni też nie potrafią mandziary zrobić, część z nich to takie same patałachy jak u nas dodatkowo wspomagane przez pomysłowych turków

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: Extradd » 2 paź 2013, o 14:22

Ano racja Tomaszu. Robiąc dalej to 2.0 136Km stwierdziłem że na końcu wałka wydechowego nie było w ogóle simmering-u, za uszczelnienie robił ten dekielek który był przedziurawiony płaskim śrubokrętem i zaklejony taśmą bo pewnie nie umieli go inaczej wyjąć :haha Pompę wody włożyli na silikonie. No ale tuleje wyglądają ładnie, mają ślady honowania czyli naród niemiecko-turecki nie robił szlifu :biggrin:
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
cosi
Friend
Posty: 294
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 13:59
Model: v70
Silnik: B5202S
moc: 126
Rocznik: 1998
wiek: 37
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: cosi » 2 paź 2013, o 14:41

jak pamiętasz to ś.p.Marek szlif robił w ostateczności, tez wolał honować nawet moja łada tego doświadczyła

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: Pyszczek » 2 paź 2013, o 16:54

ELIMINATOR pisze:w tym dziale Pyszczek będzie szalał :biggrin:
No to wyjeżdżam z tekstem :D
Ford :

W sumie jedyna faktyczna rzeźba którą odkryłem to : zewnętrzny ustrój z przekaźnika i żaróweczki 1,2W do wzbudzania alternatora . Któregoś dnia jak wyciągałem instalację silnika czy coś tam robiłem po deszczu bo ginęło mi ładowanie patrzę a w głębi komory silnika jakieś cudo zawiniete w taśmę izolacyjną . Odwijam , odwijam a tam maleńka żaróweczka się żarzy . Po wycięciu rzeźby ubyło 6 kabelków i do dziś wszystko działa podręcznikowo . Mało w którym egzemplarzu tego auta i z tym silnikem to działa prawidłowo .

V40 :

- Jedno koło ale 3 różne nakrętki . To by tłumaczyło krzyżakowy klucz do kół . to jest nic . W tylnym kole prawym jedna szpilka była wogóle z nie tego auta . Ktoś ukręcił i ... wspawał nową . Ja szlifierką wyciąłem spawy , szpilkę wybiłem i wstawiłem oryginalną .

-pocięta instalacja haka . usunięta ( nadal gdzieś jest automat od tego bo mrugnie

-wymieniłem rozrząd ... fajnie wymienili rolki , pompę ale paska już nie .

-drzwi kierowcy , ktoś wstawił szybę z przedlifta . oczywiście mocowanie dolne szyby jest inne to alu obejmę na silikon ktoś wkleił . ogólnie ktoś nie wiedział jak tą szybę wyjąć i chyba brechy używał bo widać po zdjęciu boczka ostrą walkę . drzwi raczej będą do wymiany kiedyś tam

- lusterko kierowcy ... przeca z angola jest tańsze . to nic że g.... widać :D to samo kierunki w błotnikach , pomarańczowe .

- kierunki czarne depo z lifta . ale się ktoś uparł i oprawkę żarówki wcisnął z przedlifta . wymaga to sporo siły ale da się wcisnąć

-bezpiecznik się spalił to ... drutem goo !! . Główny 120 A zlutowany na 500 A . Przekażnik kompresora klimy z audi albo golfa . Pewnie dlatego że łatwiej dostać

-wymieniona jedna sprężyna . można tak kupić . w skandynawii o dziwo prawo na to pozwala nawet .

- dziury w rozdzielaczu powietrza nie umiem wytłumaczyć .

Volvo 850 2.5 10V kolegi :

Pomijamy typowe eksploatacyjne zaniedbania typu hamowało tylko jedno koło .

- silnik na gazie nierówno pracował , na benzynie nieco lepiej . okazało się że kolektor ssący był odkręcany i złożony na kochany silikon i łapało lewiznę na jednym cylindrze . bo to majątek 50-60 zł byle uszczelka . wydmuchana stara uszczelka przy kolektorze wydechowym . to samo . później okazało sie że to wstęp a zarazem pamiątka po zdjeciu głowicy .
- druciarstwo wyszło pół roku później . w upał po powrocie do domu wywaliło płyn na glebę . poszła uszczelka pod głowicą na wszystkich 5 sylindrach . silnik rozebrany przez zaufanego mechanika : rozrząd przestawiony na jednym wałku o 2 zęby . głowica skręcona na gównianej uszczelce , stare śruby głowicy . wszędzie silikon . robota była najdalej rok temu wykonana a najpewniej przed sprzedaniem auta .
Obecnie auto dużo szybsze jest , automat zaczoł tak płynnie zmieniać biegi że wogóle nie wiadomo kiedy tego dokonuje . Przy tym spalanie spadło . Czyli sporo wzrosła efektywność silnika .

Wiele ciekawostek znajduje się . Troszkę pochlastanych samochodów na części i naprawdę dziwne rozwiązania się znajduje .

Awatar użytkownika
Goblin
Administrator
Posty: 947
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 21:01
Model: V40
Silnik: 1.9 Di
moc: 95KM
Rocznik: 1999
wiek: 30
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Krzychu

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: Goblin » 2 paź 2013, o 20:52

To ja opiszę swoją V

- opadła mi przednia osłona zderzaka, wjechałem za daleko w robocie i wycofując zostawiłem zderzak wraz z belką na trawie. Zderzak się okazało był zamocowany na 2 drewnowkręty około 10 cm.

- pojechałem do mechanika na wymianę tulejek wybieraka wróciłem bez śruby jednej mocującej poduchę tylną silnika. Efekt złamana osłona metalowa i telepiący silnik.

- wymiana tulei przód już nie pamiętam jakiej, miała być ori zapłaciłem jak za zboże, okazało się, że zamontowana jest tania za chyba 40 zł

- koleś przyłożył mi w tył, oddaje do nieautoryzowanego serwisu w Luboniu

Odbieram samochód i...
- szyba z tyłu źle wklejona
- odcięte złącze ogrzewania
- blenda pomalowana w kolor samochodu, nie chciało się odkręcić.
- błotnik po umyciu przebicie podkładu
- przejścia pomiędzy elemantami 0, jak by ktoś taśmę odkleił
- osłona 3 światła stopu źle zamontowana
- wycieraczka z tyłu opada mi o jakieś 2 cm w dół taki ma luz
- progi mi robili, po 1,5 roku rdza idzie aż się płakać chce,
- pod blendą już rdza
- błotnik gdzie były przebicia 3 pęknięcia szpachlu

Ogólnie szkoda gadać, więcej mojego samochodu nie zobaczyli

Miałem kiedyś Ibizę, paliła tyle co smok około 14/100 przy silniku 1.6. Okazało się, że sonda lambda od opla. Kabelki skręcone typu elektryk domowy i owinięte taśmą izolacyjną.

Kiedyś miałem z nim problem jak się zimno zrobiło, dochodziło do 2 tys i się dławił, jak się rozgrzał było już ok. 7 mechaników powiedziało "panie nie wiem szrot". Jeden zrobił i za tydzień roboty skasował mnie 150 zł. Spec od VW.

Mechanik, znajomy ojca.

- wymiana tarcz i klocków, zapieczone tłoczki to co po co po dobroci odkręcić albo coś. Palnik i rozgrzewanie. Załamałem ręce jak doszedłem do warsztatu.
- wymiana łożyska w kołach, zrobione tak, że kierownica przestawiona o 30 stopni.
- wymiana filtru paliwa bo sam nie mogłem odkręcić, skończyło się na tym, że jak jechałem do roboty do spadła mi rura od f. powietrza idąca do turbo. Zapomniało się dokręcić.
- przy puszczeniu sprzęgła coś drżało jak by sprężyna, diagnoza sprzęgło. Było to 4 lata termu. Okazała się linka od maski. Sprzęgło padło dopiero teraz.

Dlatego jak mogę robię sam.
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: RIPPER » 2 paź 2013, o 21:52

temat się przyjął ..

kolegi 850 tka
zwrotka paliwa do zbiornika z węża ogrodowego i taśmy ...

przegląd zrobiony z 2 cm luzem na gałce

pourywane szpilki amory wybite ale świeżo po przeglądzie

i pierwsze ulewy i ma akwarium pod nogami

ale tak to super stan ,,,,


Mój nissan P10 SR20

pełna historia forumowa tuningowany na 172 KM i na sprzedaż okrojone 150 KM 200 Nm- planowana głowa

Super remont silnika na ACL RACE panewkach wymieniona skrzynia itp ...

po zakupie przejechałem 5000 tys KM panewka się obróciła

SWAp silnika

kolejne 5000 skrzynia padła ...skrzynia sprzęgło przeguby ,,,uszkodzone IMMO w ecu

kolejne 5000 tys strzelił łańcuch rozrządu - wcześniejsze modele nie miały takiego problemu -angole przejeli produkcję silnika ,,,160 tys po łańcuchu ,,
przy robocie głowicy 6 zaworów uszkodzili ECU ... sam naprawiałem ...i uszkodzili pokrywę rozrządu ...

Wszystko dobre zakłady
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: Pyszczek » 3 paź 2013, o 07:01

Ja widziałem przewód hamulcowy elaztyczny z tyłu z węża ogrodowego zrobiony .

Raz klient poszedł do castoramy i chciał kupić preparat do konserwowania styków . Kupił smar miedziany w sprayu . Popsikał tym wtyczki przy skrzynce bezpiecznikowej jak i inne złącza . Następnego dnia wiązki kabla stopione w jeden element . Cudem auto nie spłonęło . Wyjąłem kompa i po obejrzeniu elektroniki poleciał łukiem do kubła na śmieci .

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Szanuj mechanika swego bo możesz mieć gorszego

Post autor: RIPPER » 3 paź 2013, o 09:02

no tak to jest jak się osioł do czegoś bierze ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym.”