The END

Masz problem? Wyżal się.
Awatar użytkownika
PawelV40
Debeściak
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
Model: 407 SW
Silnik: 1.8 B+G
moc: 116 KM
Rocznik: 4
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Pawel

The END

Post autor: PawelV40 » 21 kwie 2016, o 16:43

Niestety moja przygoda z V40 dobiegła niespodziewanie końca, nie zdążyłem się nawet zaprezentować mojego trupka w galerii. Niestety francuska skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa i to w najmniej oczekiwanym momencie - podczas mojego wyjazdu do Karpacza. Szumiące łożysko, rozsypało się i dalej poszła reakcja łańcuchowa - skończyło się na totalnej demolce skrzyni biegów i unieruchomieniem pojazdu.
Bez rad, kalkulując pozbyłem się klamota za całe 1000 zł, nie opłacało się sprowadzać do Lodzi laweta, naprawiać itd.
Zasadniczo od początku skrzynia ta chodziła "dziwnie", wiedziałem i liczyłem się z tym, ze prędzej czy później padnie. Bylem w Niemczech, nad morzem, w górach i jakoś całość dawała radę aż tu nagle...
Straciłem urlop, kasę i zostałem bez środka lokomocji.
Mimo, że nie mój egzemplarz był w kiepskim stanie jak i niezbyt udanym zespołem napędowym, będę miło wspominał francusko-japońsko-szwedzki twór.

Łzy oparte, teraz trzeba szukać innego, pytanie do Was, mój budżet to maks 25K PLN
Co byście mi polecili ze sprawdzonych diesli bądź benzyn z LPG
Jeżeli to będzie LPG - to tylko kombi
Diesel - hatchback bądź mniejsze kombi

I oczywiście w miarę młode.

Awatar użytkownika
twinspark
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Bartek

Re: The END

Post autor: twinspark » 21 kwie 2016, o 17:33

Dobrze zrobiłeś, skrzynia ze sprzęgłem nigdy by się nie zwróciła, szczególnie że używane skrzynie do 1.9 TD są droższe niż do T4. Ja głupi takie coś naprawiłem i odwdzięczyło mi się awarią głowicy. Do tego turbo było na wykończeniu, a pompa od zawsze rozregulowana i zużycie paliwa 1-2l wyższe niż powinno.

Do 25k PLN powinieneś się zmieścić z zadbanym v70 D5, tego diesla tak łatwo nie zajeździsz, oczywiście o ile poprzedni właściciel go nie zakatował.

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: The END

Post autor: pajakk » 21 kwie 2016, o 17:35

Potwierdzam s60/v70 2.4 D5
Fajne silniki i ciężko go zajechac

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

AndyLDZ
Volvo Fan
Posty: 1294
Rejestracja: 22 mar 2014, o 17:37
Model: S60
Silnik: B5254T2
moc: 210 KM
Rocznik: 2008
wiek: 30
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Andrzej
Kontakt:

Re: The END

Post autor: AndyLDZ » 21 kwie 2016, o 19:32

W kwestii benzyniaka to ja bym szukał bez LPG a instalację założyłbym po zakupie.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: The END

Post autor: ELI » 21 kwie 2016, o 19:38

a ja wiem, że teraz nie ma z czego za bardzo wybrać, wszystko jest praktycznie z jednego wora... szukać po prostu auta z udokumentowanym przebiegiem i historią...

Awatar użytkownika
koval1980
Debeściak
Posty: 280
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:10
Model: V40
Silnik: 1.9Di 95kM
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: okolice Bydgoszczy
imię: Radek

Re: The END

Post autor: koval1980 » 21 kwie 2016, o 20:02

PawelV40 pisze:Łzy oparte, teraz trzeba szukać innego, pytanie do Was, mój budżet to maks 25K PLN
V40 ostatnie wydania - chyba 2004 i jeszcze trochę kasy zostanie :lol1:

Tak na poważnie: V50 - bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją, wygodne, dobrze się prowadzi. Jeśli LPG to szukaj rodzynka 2.4 benz., albo diesel.
V70 będzie droższe w utrzymaniu niż V50. Kolega ma XC70 I-generacji D5 w automacie i zawieszenie Four-C. Kapitalnie się tym jeździ, ale jak coś pierdyknie to "Provident" :laughingneqw:

PS.Mam ten sam budżet i plany są, ale na wakacje - V50, BMW E90 lub Subaru ;)

Awatar użytkownika
twinspark
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Bartek

Re: The END

Post autor: twinspark » 21 kwie 2016, o 20:28

koval1980 pisze:Kapitalnie się tym jeździ, ale jak coś pierdyknie to "Provident"
Za to na trasy w tej cenie chyba nie ma nic lepszego. 200 km/h i dalej jest komfort, jedzie się jak 120 w v40.

Awatar użytkownika
peterr86
Turysta
Posty: 27
Rejestracja: 14 maja 2016, o 09:09
Model: s40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Piotr

Re: The END

Post autor: peterr86 » 15 maja 2016, o 12:14

Dobrze uczyniłeś, że nie naprawiałeś bo przy wiekowych autach jest to nieopłacalne. No chyba że ktoś jest kolekcjonerem ;)

Polecam V50 2,4 benzyna 170km.

Awatar użytkownika
twinspark
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Bartek

Re: The END

Post autor: twinspark » 15 maja 2016, o 14:31

Wiekowy nie wiekowy, każdego samochodu nie opłaca się naprawiać kiedy można znaleźć taki sam sprawny za cenę naprawy + cena wraku. Oczywiście "taki sam" w przypadku posiadanego od nowości albo z gigantycznym bagażem sentymentu nie istnieje. Przy czym sam się przemogłem i uznałem, że taki sentyment można mieć tylko do samochodu będącego "w rodzinie" co najmniej od 20 lat albo po bliskim zmarłym.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: The END

Post autor: ELI » 15 maja 2016, o 18:45

peterr86 pisze:Polecam V50
to już wolę starego klekota

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ściana płaczu”