[V40 B4204T5 2003r] turbina

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

[V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: kilert » 3 sty 2018, o 22:07

W związku z tym ze pojawił sie olej w dolocie i wokół części kompresyjnej turbiny powoli przymierzam sie do regeneracji. I tu pytanie bo nie znalazlem na forum jednoznacznej odpowiedzi jakie kolo kompresji tam siedzi 14 T czy 15 T ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: RIPPER » 4 sty 2018, o 00:34

Nikt tego nie wie na 100 % są tacy co twierdzą ze 14 t ,, jak szperam bo serwisach to wychodzi 42/56 mm ale cholera już wie Fajnie jakbyś wyciągnął i spisał nr ,,,

a na jakim doładowaniu latasz ?

ile tego oleju było
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: kilert » 4 sty 2018, o 08:16

To niefajnie. Chciałem zakupić sam środek na portalach typu aliexpres i zobaczyć co to warta, tylko z kołem 15 T to nie ma szans. 12 - 14T są bez problemowo.

Doładowanie mam seryjne czyli 0.9 bara aczkolwiek nie mam jeszcze wskaźnika i nie wiem czy faktycznie takie jest.
Jak ściągnąłem dolny wąż od intercoolera to kapało z węża i z intercoolera. Nie tak żeby się strumieniem lało. Ale dodatkowo pożera sporo oleju bo 0,5l na 1000 km potrafi. Z wydechu na siwo też potrafi zakurzyć :)

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: savage » 4 sty 2018, o 08:41

Ja mogę powiedzieć tylko tyle, że widziałem w t4 14T na własne oczy, ale 15T nigdy.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: kilert » 4 sty 2018, o 09:00

Ja mam pecha jeżeli chodzi o ten samochód więc nie zdziwię się jak jest 15T :)

Awatar użytkownika
dypek
Debeściak
Posty: 171
Rejestracja: 22 mar 2014, o 10:51
Model: S40 T4
Silnik: B4194t2
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Mazury
imię: Karol

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: dypek » 4 sty 2018, o 09:41

A co sądzicie o tym - możliwe jest porządne zrobienie i jeszcze na tym zarobienie w tej cenie ?
https://www.olx.pl/oferta/regeneracja-s ... q964d.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: RIPPER » 4 sty 2018, o 11:40

teoretycznie da się rozebrać turbo zaznaczyć znaki wirników względem siebie rozkręcić wymienić uszczelki i resztę w cenie 80 zł chińczyk 200 Mellet i złożyć z powrotem i powinno to działać ew dla spokoju dać do przeważenia za 100 zł czyli koszt wyjdzie 300 zł albo 180 i mamy turbo po regeneracji
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: savage » 4 sty 2018, o 13:21

RIPPER dobrze gada.
Pamiętaj tylko kilert, że stronę gorącą masz bankowo popękaną , taki urok tych turbin.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: kilert » 4 sty 2018, o 14:05

Wolałbym szczerze mówiąc wymienić kompletny środek niż rozkręcać go w drobny mak. Orientujecie się czy jeżeli oddaje się do zakładu który się zajmuje regeneracją to w jakiś sposób regenerują popękaną obudowę np. spawając czy tylko wchodzi w grę wymiana jej na wolną od wad.
I pytanie czy tak naprawdę jeżeli podaje prawidłowe ciśnienie doładowania to ma jakieś znaczenie że jest popękana ? Bo pewnie jak większość części do tego silnika taką muszlę znaleźć niepopękaną to byłby cud.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 B4204T5 2003r] turbina

Post autor: RIPPER » 4 sty 2018, o 21:48

Legenda głosi że poliftowe już tak nie pękały jak nic złego się nie dzieje to bym olał

tak się cały czas zastanawiam nad wydajnością bo jeśli siedziało by tam kółko 15 T to doładowanie musiało by być ok 0.65 bara by generować 200 KM tak liczę na oko

jeśli doładowanie jest wieksze to z mniejszego kółka 13 T subaru przy doładowaniu 0.9 chyba wyciągało 220 KM
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”